BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 701-720 of 840
-
2013 ve 2018 fen bilimleri öğretim programları ölçme ve değerlendirme anlayışlarının 6-8. sınıf ders kitaplarına yansımaları
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu araştırmanın amacı; 2013 ve 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı ışığında hazırlanan 6, 7 ve 8. Sınıf ders kitaplarına yansıyan ölçme ve değerlendirme anlayışlarını incelemektir. Bu doğrultuda her iki programdaki ... -
Sosyal bilgiler ders kitaplarında kullanılan biyografilerin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Sosyal Bilgiler öğretiminde yenilenen programa ve yapılandırmacı anlayışa uygun olarak disiplinler arası bir öğretim önem arz etmektedir. Dolayısıyla Sosyal Bilgilerin yapısı itibariyle edebiyat disiplini ile olan ilişkisi ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlik inançları ile değişime hazır olma durumları arasındaki ilişki
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlik inanç düzeylerini ve değişime hazır olma durumlarını belirlemek ve öğretmen öz-yeterlik inançları ile değişime hazır olma durumları arasındaki ilişkiyi ... -
Zonguldak`ın yerel tarihi ve öğretimi: Kömürün bulunmasından 1938`e
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel bir giriş yapıldıktan sonra araştırmanın problem durumu, amacı, önemi, sınırlılıkları ve varsayımları yer almaktadır.İkinci bölümde ise Zonguldak ve havalisinin geçirdiği ... -
Okul müzik eğitiminde kullanılan Türk halk ezgilerinin kodaly yöntemi doğrultusunda incelenmesi ve örnek öğretim planı
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışma, müzik eğitimini üstlenen eğitimciler için okul müzik eğitiminde 1.sınıflardan 8.sınıflara kadar kullanılan Türk Halk Ezgileri' ne yönelik Kodály yöntemine uygun ve basamaklandırılarak oluşturulmuş bir ... -
Öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına yönelik zihinsel yapılarına ilişkin tanılayıcı bir çalışma
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışmada öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığı anahtar kavramlarına yönelik zihinsel yapılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Seçilmiş Bolu türkülerinin piyano uyarlamalarının gsl piyano müfredatında kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-08)Bu çalışma ile Türkiye'deki Güzel Sanatlar Liseleri piyano derslerinde kullanılmak üzere Bolu yöresine ait Türk Halk Müziği ezgileri kullanılarak yeniden bestelenen batı müziği eserleri yaratmak ve Milli Eğitim Bakanlığı ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitim ortamlarında sosyal ağları kullanma durumlarının incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitim ortamlarında sosyal ağları kullanma durumların incelenmesidir. Bu amaçla araştırma, 2017-2018 öğretim yılında Bolu Abant İzzet baysal üniversitesinde okumakta ... -
Fen bilimleri öğretim programında zor olarak algılanan konular, olası nedenleri ve öğretmen, öğrenci görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışmada; ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri Öğretim Programındaki konulardan i) hangilerini zor olarak algıladıklarını tespit etmek, ii) zor olarak algılanan konuların öğretmen ve öğrencilere ... -
Fen bilimleri dersi öğretmenlerinin bilimsel okuryazarlık beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi: Sakarya ili örneği
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu betimsel tarama çalışmasının amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin bilimselokuryazarlık beceri düzeylerini cinsiyet, yaş, kıdem, mezun olunan program türü,öğrenim durumu, çalıştığı okulun bulunduğu bölge, bilim sitesi/dergisi ... -
Mesleki profesyonellik ve işbirlikçi iklime yönelik öğretmen algıları Ankara ili Keçiören ilçesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Eğitimin yegâne emekçileri öğretmenlerin, mesleklerini icra etmede eyleme döktükleri tüm davranışların, gösterdikleri performans ve motivasyonun, eğitimin ve öğretimin nesnesi olan bireyleri doğrudan etkilediği, şüphe ... -
Okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının öğretmenlerin bireysel yenilikçilik algılarına etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görevli öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının öğretmenlerin bireysel yenilikçilik algısının anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığının ... -
Cumhuriyetin ilk dönemlerinde (1923-1950) Bolu`da yapılan beden eğitimi ve spor faaliyetleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)`Cumhuriyet'in İlk Dönemlerinde (1923-1950) Bolu'da Yapılan Beden Eğitimi ve Spor Faaliyetleri` başlıklı tez çalışması ile 1923-1950 yılları arasında Bolu'da yapılan beden eğitimi ve spor faaliyetleri ayrıntılı ... -
Türkiye`de 2014-2018 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin analizi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Ülkelerin gelişmişlik düzeyini belirleyen ölçü birimi olarak görülen eğitimin toplumun her kademesinde işlevini gerçekleştirmesi için, eğitim sisteminin gelişmesine ve geliştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bilim alanında ... -
Özel eğitim alanındaki öğretmenlerin öğrencilerinin davranış sağaltımında sık kullandıkları davranış müdahale tekniklerine yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Bu araştırmanın amacı, özel eğitim alanındaki öğretmenlerin öğrencilerinin davranış sağaltımında sık kullandıkları davranış müdahale tekniklerine yönelik bilgi düzeylerini ve demografik değişkenlerin öğretmen bilgi düzeyi ... -
A case study on the course interests of EFL pre-service teachers based on the ARCS motivational model
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Motivasyon, pazarlamadan eğitime kadar birçok farklı disiplinde incelenen bir olgudur; ve her zaman bireylerin başarısını ve başarısını etkileyen en önemli faktörler arasında düşünülmüştür. Eğitimde motivasyonun, öğrencilerin ... -
Ergenlerin algıladıkları ebeveyn izlemesi ve akran ilişkilerinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Bu araştırmanın amacı ergenlerin algılanan ebeveyn izlem durumları ile akran ilişkileri arasındaki ilişkiyi belirlemek ve ebeveyn izlem durumları ile akran ilişkilerini demografik değişkenler açısından incelemektir. Çalışmada ... -
8. sınıf öğrencilerinin okul yaşam kalite düzeylerinin öğrenci öznel iyi oluşu üzerindeki yordayıcı etkisinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Araştırmanın iki temel amacı bulunmaktadır. İlk olarak, 8.sınuf öğrencilerin okul yaşam kalite ve öznel iyi oluş düzeylerinin; cinsiyet, devamsızlık, algılanan akademik başarı, algılanan anne baba tutumu, okul kurslarına ... -
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin dinlediği metni anlamasında müzikal nüans ve ritmik yapıların etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışmada müziğin bazı dinamiklerini dinleme metinleri içerisinde kullanarak, öğrencilerin dinledikleri metinleri anlamasını kolaylaştırmak ve karşı tarafa dinletmek amaçlanmıştır. Bu amaçla dinleme metinlerinde müzikal ... -
Sosyal bilgiler öğretmenleri ve ortaokul öğrencilerinin kavram öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Kavramlar düşüncenin temel taşlarını oluştururlar. Birey dünyaya kavramlar sayesinde anlam yükler. Kavramlar bir konu içerisinde pek çok bilgiyi organize eden ve bütünleştiren ilkelerdir. Eğitimin sağlıklı bir şekilde ...