Öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına yönelik zihinsel yapılarına ilişkin tanılayıcı bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığı anahtar kavramlarına yönelik zihinsel yapılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim- öğretim yılında, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlahiyat Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu'nda öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanma sürecinde çalışma grubuna kelime ilişkilendirme testi uygulanmıştır. Bu testte sırasıyla `Gıda, Gıda Güvenliği, Gıda İşleme, Beslenme, Helal Gıda, Katkı Maddeleri, Beslenme Hastalıkları, Besin Alerjisi, GDO ve Enerji` anahtar kavramları verilmiştir.Veri analizi sürecinde; öğrencilerin Kelime İlişkilendirme Testlerine verdikleri cevap kelimelerinden frekans tabloları oluşturulmuş ve bu tablolardaki verilerden yola çıkarak her öğrenci grubu için çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına ilişkin bilişsel yapılarını ortaya koyan zihin haritaları oluşturulmuştur.Araştırma sonuçları; i) kelime ilişkilendirme testinde öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına yönelik anahtar kavramlara farklı günlük hayatla da ilişkili farklı cevap kelimeleri ürettiklerini fakat bunların öğretmen adaylarının branşlarına göre farklılık gösterdiğini, ii) frekans tablosundan elde edilen verilerden çizilen zihin haritaları da öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına yönelik olası kavram yanılgılarına sahip olduklarını ve zihinsel yapılarının yeterince dallanmadığını ortaya koymuştur. Sonuçların çoklu tarım okuryazarlığı bağlamında olası sonuçları öğretmen adaylarının branşları dâhilinde tartışılmıştır. Anahtar Kavramlar: Çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığı, öğretmen adayı, zihinsel yapı, kelime ilişkilendirme testi (KİT) In this study, it is aimed to reveal the mental structures of teacher candidates related to the key concepts of multifunctional agricultural literacy. Descriptive scanning model was used for this purpose. The study group of the research consists of senior students studying at Bolu Abant İzzet Baysal University Faculty of Education, Faculty of Theology and Graduate School of Physical Education and Sports in 2016-2017 academic year. In the study, word association test was applied to the study group during the data collection process. In this test, `Food, Food Safety, Food Processing, Nutrition, Halal Food, Additives, Nutritional Diseases, Food Allergy, GMO and Energy` key concepts are given, respectively.In the process of data analysis; frequency tables were formed from the answer words given by the students to the Word Association Tests and based on the data in these tables, mind maps revealing the cognitive structures related to multifunctional agricultural literacy were created for each group of students.Research results; i) in the word association test, pre-service teachers produce different answer words related to the key concepts related to multifunctional agricultural literacy, but they differ according to the branches of the prospective teachers, ii) mind maps drawn from the data obtained from the frequency table are aimed at multi-functional agricultural literacy. revealed that they have possible misconceptions and that their mental structures are not sufficiently branched. The possible consequences of the results in the context of multiple agricultural literacy were discussed within the branches of prospective teachers.Keywords: Multifunctional agricultural literacy, teacher candidate, mental structure, word association test
Collections