Sınıf öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlik inançları ile değişime hazır olma durumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlik inanç düzeylerini ve değişime hazır olma durumlarını belirlemek ve öğretmen öz-yeterlik inançları ile değişime hazır olma durumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Ayrıca araştırma ile sınıf öğretmenlerinin cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenleri ile öğretmen öz-yeterlik inançları ve değişime hazır olma durumları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın çalışma grubunu Bolu il merkezinde bulunan 12 resmi ilkokulda görev yapan 140 gönüllü sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla, `Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği` ve `Değişime Hazır Olma Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde araştırmacı tarafından toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı ve Mann Whitney-U Testi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulardan hareketle ulaşılan sonuçlar, sınıf öğretmenlerinin öğretmen öz-yeterlik inanç düzeyleri ile değişime hazır olma düzeyleri arasında, pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bunun yanında, sınıf öğretmenlerinin, öğretmen öz-yeterlik inançları ile değişime hazır olma durumlarında cinsiyet ve mesleki kıdemlerine göre bir farklılaşma olmadığı saptanmıştır. Ayrıca araştırmada sınıf öğretmenlerinin, öğretmen öz-yeterlik inanç düzeyleri ve değişime hazır olma durumlarının yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öz-yeterlik inancı, Öğretmen öz-yeterlik inancı, Değişime hazır olma, Sınıf öğretmeni The aim of this study is, to determine the teachers' self-efficacy belief level of classroom teachers and their readiness for change and reveal the relationship between their teachers' self-efficacy belief and readiness for change. In addition, the relationship between gender and professional seniority variables and teachers' self-efficacy beliefs and readiness to change were determined.140 volunteer classroom teachers performing duty in 12 public primary schools located in Bolu city center constituted the working group of this study in the correlational survey model. The data were collected with the `Teachers' Sence of Efficacy Scale` and `Readiness for Change Scale`. The study was conducted during the spring semester of 2018-2019 academic year. Arithmetic Mean, Standard Deviation, Spearman's Rank Correlation Coefficient and Mann Whitney-U Test were used in the analysis of the data collected in the study.The results of the study show that there exists a medium-level meaningful positive correlation between the teachers' self-efficacy belief levels and the readiness for change levels of classroom teachers. In addition to this, it were determined that there exists no differentiation in the teachers' self-efficacy beliefs and readiness for change of classroom teachers in terms of their genders and professional seniorities. Moreover, it were concluded in the study that the teachers' self-efficacy belief levels and readiness for change of classroom teachers are high.Key Words: Self-efficacy belief, Teachers' self-efficacy belief, Readiness for change, Classroom teacher
Collections