Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-13 of 13
-
5. sınıf öğrencilerinin sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeylerine göre öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada, beşinci sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeyine göre öz-düzenleme stratejilerinin ve motivasyonel inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma ... -
8.sınıf öğrencilerinin `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesinde karşılaşılan kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesine, başarı düzeylerine ve öğrenilenlerin kalıcılığına sanal laboratuvar uygulamalarının etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada; 8.sınıf öğrencilerinin 'Maddenin Halleri ve Isı' ünitesindeki kavram yanılgıları tespit edilip, sanal laboratuvar yönteminin bu yanılgıların giderilmesine, akademik başarıya ve öğrenilenlerin ... -
9. Sınıf `Kimyasal türler arasındaki etkileşimler` ünitesinin laboratuvar yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve kimya dersine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-21)Tez çalışmasında, ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin Kimya dersinde `Kimyasal Türler Arası Etkileşimler` Ünitesinin laboratuvar yöntemi ile işlenmesinin geleneksel yöntem ile işlenmesine kıyasla öğrenci başarısına ve kimya ... -
Çoklu ortam benzetimlerinin fen öğretiminde uygulanması ve öğretmen adaylarının bilişsel ve duyuşsal özelliklerine etkisinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmenliği lisans programının ikinci sınıfında yer alan Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları dersinde çoklu ortam benzetimlerinin uygulanması ve öğretmen adaylarının bilişsel ve ... -
Çoklu yazma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin akademik başarısına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-05)Fen Bilimleri eğitiminde anlamlı ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi ve bilime ve teknolojiye meraklı öğrencilerin yetişebilmesi için öğrenme ortamlarında farklı yöntem ve teknikler kullanılmalıdır. Çoklu yazma etkinlikleri ... -
Fen ve teknoloji dersinde dijital öyküleme sürecinde yaratıcı drama kullanımının başarı, tutum ve bilimsel yaratıcılığa etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu araştırmada, 7. Sınıf fen ve teknoloji dersinde dijital öyküleme sürecinde yaratıcı drama kullanımının başarı, tutum ve bilimsel yaratıcılığa etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim ... -
İlkokul öğrencilerinin akademik başarılarının arttırılmasında öğretmen, okul yönetimi ve öğrenci veli görüşlerinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda akademik başarıyı arttırmak için, ilkokul öğretmenleri, ilkokul yöneticileri ve ilkokul öğrenci velilerinin akademik başarıya ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2015-2016 ... -
Matematik dersinde Geogebra programı kullanımının 10.sınf öğrencilerinin akademik başarılarına, matematik kaygısına ve öğretim teknolojilerine yönelik tutumlarına etkilerinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-16)Bu araştırmanın amacı, matematik derslerinde Geogebra dinamik yazılımının kullanımının,10.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını, matematik kaygılarını ve öğretim teknolojilerinin kullanımına yönelik tutumlarını nasıl ... -
Mekanik enerji ve uygulamaları: Kinetik ve potansiyel enerji için deney tasarlama ve bilgisayar destekli öğretim
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-01)Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim yedinci sınıf Fen Bilimleri dersi ''Kuvvet, İş ve Enerji İlişkisi'' ve ''Enerji Dönüşümleri'' konusunda, hem materyal hem de bilgisayar destekli ... -
Mobil destekli öğrenme çevresinin yabancı dil öğrencilerinin akademik başarılarına, mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerine ve bilişsel yüke etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencilerin ellerinden akıllı telefonlarının düşmediği bir dönemde dijital yerli olan öğrencilere öğretmenlik yapmak ayrı bir güçlüğü de içinde barındırmaktadır. Bazı kurumların mobil araçları tamamen yasakladığı ve bazı ... -
Ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersinin `Elektrik enerjisi` ünitesinin laboratuvar temelli öğretimi ve akademik başarıya etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersinde `Elektrik Enerjisi` ünitesinin geleneksel ve laboratuvar yöntem ile öğretilmesini karşılaştırarak öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Bu ... -
Sanal gerçeklik ortamı olarak ikincil yaşam (second life) uygulamalarının tasarlanması ve bu uygulamaların internet tabanlı uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenmeleri üzerindeki etkilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, sanal gerçeklik ortamı olarak İkincil Yaşam içinde tasarlanan üç boyutlu öğretim uygulaması ile aynı konuda mevcut web tabanlı uzaktan eğitim ile yapılan öğretimin öğrencilerin öğrenmeleri ... -
Teknoloji destekli ters yüz sınıf modeli uygulamalarının İngilizce öğretiminde lise öğrencilerinin derse katılımları, akademik başarıları ve sınıf yaşamı algıları üzerindeki etkisinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-21)Bu çalışmanın amacı, teknoloji destekli ters yüz sınıf modelinin lise öğrencilerinin derse katılımları, akademik başarıları ve sınıf yaşamı algıları üzerindeki etkisini incelemek ve modele ilişkin öğrenci görüşlerini ...