Teknoloji destekli ters yüz sınıf modeli uygulamalarının İngilizce öğretiminde lise öğrencilerinin derse katılımları, akademik başarıları ve sınıf yaşamı algıları üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, teknoloji destekli ters yüz sınıf modelinin lise öğrencilerinin derse katılımları, akademik başarıları ve sınıf yaşamı algıları üzerindeki etkisini incelemek ve modele ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Çalışma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Hatay iline bağlı Altınözü ilçesinde yer alan bir lisede gerçekleştirilmiştir. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden biri olan müdahale deseni kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmı 45 öğrenci ile 8 hafta boyunca yarı deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 25'i deney grubunu, 20'si ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubunda ters yüz sınıf modeli uygulanırken kontrol grubunda mevcut öğretim programının uygulandığı bir öğretim süreci gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nicel verileri derse katılım envanteri, akademik başarı testi ve sınıf yaşamı algısı ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışmanın nitel verileri deney grubu öğrencileriyle yapılan odak grup görüşmeleri yoluyla toplanmıştır. Çalışma sonucunda deney grubuna ait akademik başarı testi puanlarının, kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Derse katılım düzeyi açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Derse katılım envanteri alt boyutları incelendiğinde, bilişsel ve duyuşsal katılım alt boyutlarında deney grubu lehine anlamlı farklılık varken davranışsal katılım-uyum/itaat, davranışsal katılım-çaba gösterme ve derse katılmama alt boyutlarında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Ayrıca sınıf yaşamı algısı düzeyi açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf yaşamı algısı ölçeği alt boyutları incelendiğinde, sınıf ortamının hissettirdikleri ve sınıfta öğretmenin hissettirdikleri alt boyutlarında deney grubu lehine anlamlı farklılık varken sınıfta arkadaşların hissettirdikleri alt boyutunda anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Son olarak, yapılan odak grup görüşmelerinde katılımcıların çoğu model ile ilgili olumlu görüş bildirmişlerdir. The aim of this study is to investigate the effect of technology-enhanced flipped classroom model applications on high school students' classroom engagement, academic achievement and classroom life perceptions in teaching English. It also seeks to determine students' opinions about this model. The research was conducted in a high school in Altınözü, a district in Hatay in the 2017-2018 spring term. The intervention design, one of the mixed research methods, was used in the study. The quantitative part of the study was conducted with 45 students for 8 weeks using quasi-experimental design. The experimental group consists of 25 students while the control group consists of 20 students. The experimental group was lectured with flipped classroom model whereas the control group was lectured with a teaching process in which current curriculum was followed. The data from classroom engagement inventory, academic achievement test and classroom life perception scale were collected quantitatively. Qualitative data of the study were obtained using focus group interviews conducted with the students in the experimental group. At the end of the study, achievement scores of the experimental group were found to be significantly higher than the control group. There was a significant difference between the two groups in terms of classroom engagement levels. When the classroom engagement inventory subdimensions were examined, significant differences were found between the two groups in favor of the experimental group in terms of cognitive engagement and affective engagement subdimensions. On the contrary, there was not a significant difference between behavioral engagement–compliance, behavioral engagement-effortful classroom participation and disengagement subdimensions. On the other hand, there was a significant difference between the two groups in terms of classroom life perception levels. When the classroom life perception scale subdimensions were examined, significant differences were found between the two groups in favor of the experimental group in terms of student feelings related to the classroom environment and student feelings related to the teacher subdimensions. However, there was not a significant difference between the two groups in terms of student feelings related to other students subdimension. Finally, most of the participants reported positive opinions about the model in focus group interviews.
Collections