Mobil destekli öğrenme çevresinin yabancı dil öğrencilerinin akademik başarılarına, mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerine ve bilişsel yüke etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin ellerinden akıllı telefonlarının düşmediği bir dönemde dijital yerli olan öğrencilere öğretmenlik yapmak ayrı bir güçlüğü de içinde barındırmaktadır. Bazı kurumların mobil araçları tamamen yasakladığı ve bazı kurumların da tamamen serbest bıraktığı bir dönemde mobil teknolojilerin yükseköğretim kurumlarındaki yerinin ne olması gerektiğini belirleyen az sayıda çalışma bulunmaktadır. Alanyazında eksik kalan bu noktaya katkı yapabilmek ve öğretim kurumlarının mobil teknolojilerin sınıflarda kullanımına ilişkin politikalar geliştirebilmelerine yardım edebilmek amacıyla bu çalışma yürütülmüştür. Bu araştırma, üniversitede yabancı dil öğrenimi gören öğrencilere dört temel dil becerisi, dilbilgisi ve sözcük bilgisinin öğretiminde mobil destekli öğrenme çevresinin akademik başarılarına, mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerine ve bilişsel yüklerine etkisini araştırmıştır. Çalışmada nicel ve nitel verilerin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Nicel ve nitel verilerin toplanması müdahale deseni ile 63 yabancı dil öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme yaklaşımından ölçüt örneklemesinden yararlanılmıştır. Kullanılan çoktan seçmeli akademik başarı testi, mobil öğrenme araçlarını kabul ölçeği ve bilişsel yük ölçeğine ilişkin nicel veriler toplanmıştır. Ayrıca, deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşmeler ve görüş formuyla toplanan nitel veriler çözümlenmiş ve bu sayede nicel verilerden elde edilen bulgular desteklenmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarında ve mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerinde anlamlı bir fark oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma ayrıca, mobil destekli öğrenme çevresiyle yabancı dil öğrenen öğrencilerin bilişsel olarak yüklenmemelerine karşın kontrol grubunda yer alan öğrencilerin bilişsel olarak yüklendikleri sonucunu da göstermiştir. Görüş formlarının ve görüşme dökümlerinin analizi sonucunda, öğrencilerin mobil destekli öğrenme sayesinde her an her yerde ve eğlenceli bir şekilde öğrenebildikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Mobil öğrenme, Yabancı dil öğretimi, Bilişsel yük, Mobil öğrenme araçlarını kabul, Akademik başarı. In a period when students are glued to their phones, teaching digital natives holds the challenge in itself. In a transitional period in which some institutions fully banned the use of these mobile tools while other institutions fully embrace, there have been few numbers of studies conducted to determine the role these mobile technologies should play at higher education institutions such as universities. This study was carried out to contribute to the literature and to assist educational institutions in developing policies regarding the use of smart mobile technologies in classrooms. The main purpose of this study is to investigate the effects of mobile assisted learning environment on academic achievement, mobile learning tools acceptance levels and cognitive loads of university students who are taught four basic language skills, grammar and vocabulary. In this mixed method research, the intervention design was used with the participation of 63 foreign language learners. Among the purposeful sampling strategies, criterion sampling was used in the study. The data from academic achievement test, cognitive load scale and mobile learning tools acceptance scale were collected quantitatively. Furthermore, interviews carried out with students from experimental group and the data obtained from open-ended questionnaire forms were analyzed qualitatively, and by this means the findings obtained from the quantitative data were supported. At the end of the study, it was concluded that there was a significant difference in academic achievement and mobile learning tools acceptance level of students in the experimental group. The study also showed that although the students learning a foreign language in mobile assisted learning environment are underloaded, the students in the experimental group are cognitively overloaded. In the lights of the analyses of open-ended questionnaire forms and interview transcription, students expressed that they are able to resume learning anytime anywhere by means of mobile assisted learning and to learn in a fun way.Keywords: Mobile Learning, Foreign language teaching, Cognitive load, Acceptance of mobile learning devices, Academic achievement.
Collections