Çoklu yazma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin akademik başarısına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen Bilimleri eğitiminde anlamlı ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi ve bilime ve teknolojiye meraklı öğrencilerin yetişebilmesi için öğrenme ortamlarında farklı yöntem ve teknikler kullanılmalıdır. Çoklu yazma etkinlikleri de öğrencilere düşüncelerini ifade edebilmeleri, karar verebilme ve yaratıcı düşünebilme, aynı zamanda öğrencilerin öğrenme ortamına aktif olarak katılabilmeleri için fırsatlar sunmaktadır. Bu araştırmada ''Vücudumuzda Sistemler'' ünitesinin Çoklu Yazma Etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarısına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmektedir. Araştırma 2017-2018 Eğitim öğretim yılında Mersin ilinin Mut ilçesinde bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 6. sınıfta öğrenim görmekte olan, kontrol ve deney gruplarından oluşmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Vücudumuzda Sistemler ünitesinde deney grubuna çoklu yazma etkinlikleri uygulanırken, kontrol grubu öğrencilerinde ise öğretim programında yer alan yöntemlerle yani düz anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri ile ders işlenmiştir. Araştırma nicel bir çalışma olup, ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak bir fen bilimleri uzmanı tarafından hazırlanan başarı testi ve Geban ve arkadaşları tarafından hazırlanan tutum ölçeği ön test ve son test olarak iki gruba da uygulanmış, elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre `Vücudumuzda Sistemler` ünitesi kapsamında uygulanan çoklu yazma etkinlikleri ile ders işlenen deney grubunun, programda yer alan öğretim yöntemlerine göre ders işlenen kontrol grubuna göre aritmetik ortalaması fazla olsa da hem öğrenci akademik başarısında hem de öğrencilerin fen bilimlerine karşı tutumunda anlamlı bir fark oluşturmadığı anlaşılmıştır. Different methods and techniques should be used in learning environments in order to realize meaningful and permanent learning in science education and to be able to educate students who are interested in science and technology. Multiple writing activities also offer opportunities for students to express their thoughts, to make decisions and to think creatively, and to actively participate in the learning environment of the students at the same time. In this research, the effect of teaching the `Systems in our Body` unit using Multi-Writing Activities has been examined to the students' academic achievement and attitudes towards science lessons. The research was conducted in a secondary school in the province of Mut in the province of Mersin in the academic year 2017-2018. The study group consists of a total of 40 students consisting of experimental and control groups who are studying in 6th grade. Multiple writing activities were applied to the experimental group in the System unit in our body while the control group was taught with the methods in the curriculum in the control group namely plain presentation, question and answer and discussion methods. The study was a quantitative study and a semi-experimental design with control and experimental groups was used. The achievement test prepared by a science specialist as a data collection tool and the attitude scale prepared by Geban et al. Were applied to two groups as pre - test and post - test, and the obtained data were analyzed statistically.According to the results obtained from the research, it was understood that the multiple writing activities applied within the scope of `Systems in our Body` contributed to the academic achievement of the students according to the teaching methods in the program, although it made a meaningful contribution to the attitude towards science.
Collections