Now showing items 441-460 of 2109

    • Paul Hindemith solo keman sonatları (op.31 nr.1 ve 2) yoruma yönelik metin çalışması 

      Halkaci, Pelin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Yapılan yazılı çalışmanın amacı, çağdaş Alman bestecisi Paul HINDEMITH'in `Solo Keman İçin op.31 I. ve II. Sonatları`nı çalacak olan kemancıya çalışma kılavuzu hazırlamak ve yol göstermektir.Bu yazılı çalışmada ...
    • Kathe Kollwitz`in sanatçı kişiliği, dünya sanatındaki yeri ve `1890-1938` yılları arasında yapmış olduğu baskı çalışmalarının incelenmesi 

      Turan, Ayşegül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Akademik, Naturalist sanat geleneğinden gelen sanatçı önceleri Berlin' de Kari Stauffer-Bern ( 1885 - 86 ) sonra Münih' de Zvelwig Heterich' in yanında ( 1888-89 ) gerçekçi tarzda resim yapmaya başlamıştır. ...
    • İstanbul`da çağdaş kent heykeli uygulamaları 

      Göktaş, Cavhar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET İstanbul çeşitli uygarlıkların yarattığı kentsel mekan; tarih ve kültür mirasına sahip bir dünya kentidir. Türkiye'nin en büyük kentlerinden biri olan İstanbul, sosyal, ekonomik, kültürel ve sanatsal faaliyetlerin ...
    • Seramik yüzeylerde figüratif resim 

      Toktaş Bektaş, Emel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Bu çalışma uygarlık.kültür ve sanat üslupları kavramlarını birlikte düşünerek seramik yüzeylerde figüratif resim düzenlemelerini incelemeyi hedeflemiştir. I. Bölümde, seramik yüzeylerin figüratif resimlemelerinden ...
    • Peyzaj mimarisinde, mozaik yöntemle seramik malzemeyi kullanan 20. yy. sanatçıları; Gaudi, Hundertwasser 

      Aktaş, Safiye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, mozaik yöntemle peyzaj mimarisinde seramik malzemenin kullanımı ve bu alanda çalışan sanatçıların konu ile ilgili yapıtları incelenmiştir. İlk olarak, yeni gelişen peyzaj mimarlığı anlayışı ve bu anlayışın ...
    • Başlangıcından günümüze Türk televizyonunda devlet denetimi ve sonuçları 

      Avunya, Seçil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İletişim kelimesi, bugün kullanımıyla haberin, kültürün, bilginin insan topluluklarına dağıtılması olarak tanımlanabilir. Kurumsallaşmış iletişim olgusuna `kitle iletişimi` denir. Kitle iletişimi, yazılı basının gelişmesi ...
    • İngiltere`de pop-sanat 

      Saybaşili, Nermin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışma İngiliz Pop-Sanat'ını kuşatıcı bir biçimde incelemeyi amaçlamıştır. Pop'un Amerikan damgası (etiketi) taşıdığını dikkate alan araştırma, iki farklı fakat birbiriyle yakından bağlantılı bir izleği ...
    • Rapport entre la protection de l`environnement mondial et les transferts de technologie 

      Kazan Asaduroğlu, Anuş (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Resimde imge üretimi ve gerçeklik 

      Beyhan, Cenk (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-03)
      Resim sanatı geçmişte,bugün üzerinden atmış olduğu işlevsel gerekliliklerle yapıldığı dönemlerde biîe,özünde bir biçim sanatı olduğunun her zaman bilincindeydi. Eski ustalar her türlü tasvir ve betimleme uğraşında doğa ve ...
    • Jean Jacques Rousseau`nun Birinci Söylevi`nde (Bilimler ve sanatlar üzerine söylev) genel insan kavrayışı, doğal durum ve uygarlık düşüncesi 

      Kayhan, Asli (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dijon Akademisi'nin yarışma konusu üzerine yazdığı Bilimler ve Sanatlar Üzerine Söylev başlıklı eseriyle büyük bir etki yaratan Rousseau, eserde doğanın iyiliğini uygarlığın ise kötülüğünü ve bozulmuşluğunu göstermeyi ...
    • Kulp ve emzik biçimlerini belirleyen etkenler 

      Mustafaoğlu, Hülya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET İnsanoğlunun ilk çağlarda toprağı şekillendirebileceğini keşfetmesiyle birlikte seramik, o günlerden başlayarak günümüze kadar hayatın vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Yaşamsal ihtiyaçları karşılama amacıyla ...
    • 17. ve 18. yüzyıllarda batı resminde hayvan figürü 

      Uşakligil, Sayat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ' I - ÖZET / Çalışmanın amacı; 17. yü2yıldan 18. yüzyıla uzanan süreç içersinde, batı resminde `hayvan fîgürünün`yeri ve bu yüzyıllar içinde yer alan ressamlar tarafından ele almış biçimlerini, yazılı ve görsel ...
    • Dışavurumcu tavrın romantik kökleri 

      Akin, Emel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 'Dışavurumcu Tavrın Romantik Kökleri' üzerine hazırlanmış olan bu tez, Ortaçağ sanatından bu yana var olup, Barok'la beraber belirginleşen 'öznelliğin' kilometre taşlarını mercek altına ...
    • Gelişmekte olan ülkelerde vergilerin sermaye birikimi üzerine etkileri ve Türkiye örneği 

      İnan, Mahmut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Taşıyıcı elemanları kağıt ve tual olan resimlerde gelişen restorasyon teknikleri ve çağdaş restorasyon metodolojisi 

      Ersin Ekmekçiler, Leyla (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, taşıyıcı elemanları kâğıt ve tual olan eserlerin konservasyonuna ilişkin sorunlar ele alınmıştır. Zaman içerisinde, sanat eserinin otantik tekniğinin, restorasyonla ilişkisi, sanatçının konservasyon ...
    • 19. yüzyıl romantik dönem Alman Lied sanatında Franz Schubert 

      Metiner, Aşkin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Endüstri Devriminin tüm Avrupa'ya yayılmasıyla oluşan toplumsal değişim Burjuva sınıfını ortaya çıkarmıştır. O güne kadar Aristokrasinin egemenliğinde olan güzel sanatlar yeni bir üslup olmaktan öte insan yaşamının ...
    • Moda konfeksiyon ilişkisi çerçevesinde haute coutureden konfeksiyona geçiş uygulamaları 

      Gürkan, S. Suat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Birinci bölümde sanat ve sanatçının tanımı yapılarak insanlığın varoluşuyla başlayıp günümüze ulaşan gelişim çizgisinde amacı, aracın ve gerekliliği ile hayata olan katkısı ele alınmış, ayrıca toplumların gelişimiyle ...
    • Sülüs hattın tarihsel evrimi, anatomisi ve estetik yapısı 

      Mohamed Ali, Ömer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      68 - 13. ÖZET Tarihî Kaynaklara göre, İslâm yazısının ilki Kûfî yazısıdır, ve Sülüs yazısı Kûfî'den alınmıştır. Sülüs yazı, Emevîler ve Abbasîler zamanında terakki etmiştir. İbn mukle (10.y.y.) Kûfî yazıdan yazılıp ...
    • İstanbul Art Deco mimarisinde apartman cephe tipolojisi 

      Hasbora, Hatice (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      1920 -1940 yılları arasında dünyada birçok örnekleri görülen Art Deco tarzı yapılara, kısa süre sonra İstanbul'daki örnekler de katılmıştır. Bu tezle ilgili ön çalışmada, İstanbul'un çeşitli semtlerinde yapılmış ...
    • Tarihe bakış açısından Ziya Gökalp ve Ali Şeriati sosyolojilerinin karşılaştırılması 

      Bousjin, Mohsen Alaei (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Ziya Gökalp ve Ali Şeriati Türkiye-İran sosyoloji literatürlerini sosyolojik çalışmaları sayesinde zenginleştirip ölümsüzleştiren iki sosyolog olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Bu iki sosyolog yaşadıkları dönemde mevcut ...