Peyzaj mimarisinde, mozaik yöntemle seramik malzemeyi kullanan 20. yy. sanatçıları; Gaudi, Hundertwasser
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, mozaik yöntemle peyzaj mimarisinde seramik malzemenin kullanımı ve bu alanda çalışan sanatçıların konu ile ilgili yapıtları incelenmiştir. İlk olarak, yeni gelişen peyzaj mimarlığı anlayışı ve bu anlayışın getirdiği seramik ve yapay malzemenin büyük kent dinlenme alanlarında kullanımı ele alınmıştır. Mimarlık ve özellikle peyzaj mimarlığında yapı malzemesi olarak seramiğin seçimi, yöntem olarak da mozaiğin kullanılması ve nedenleri incelenmiştir; birinci bölümde, seramiğin estetik ve yapısal özellikleri teorik olarak araştırılmış ve ikinci bölümde, mozaik sanatının tanımı, tarihçesi, uygulama çeşitleri ve alanları ele alınarak, seramik malzemenin bu yöntemdeki yeri incelenmiştir. Bu açıklamalar doğrultusunda, üçüncü bölümde, mozaik yöntemle peyzaj mimarlığında seramik malzemeyi kullanan Yusuke Aida, Madola ve Niki de Saint Phalle gibi 20. yüzyıl sanatçılarının yapıtları ele alınmıştır. Dördüncü ve beşinci bölümlerde, GAUDI ve HUNDERTWASSER'in yapıtları ve bu alandaki tasarımları araştırılmıştır. Bu sanatçıların, mozaik yöntemle seramik malzeme kullanarak gerçekleştirdikleri yapıtlarının doğayla uyumu incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, peyzaj mimarlığında yapı malzemesi olarak seramiğin mozaik yöntemle kullanımı örneklerle desteklenerek araştırılması ve bu iki verinin plastik ve yapısal değerlerinin incelenmesidir. In this study, the utilization of ceramic material in the landscape architecture and the artists working in this field are examined by the mosaic method. Firstly, the new developing landscape architectural understanding and developments (varied material utilization in recreation areas of the metropolitan cities ; ceramic and artificial materials) brought into existence by this understanding, are investigated. In this study, the utilization of ceramics in architecture and especially in landscape architecture as a construction material and the reason behind utilizing the mosaics there of, as a method are inquired. In the first section, taking the purpose of utilizing ceramic materials, its aesthetical and structural characteristic, are considered in theory and in the second section, definition of the mosaics method, its history, the methods of application and the trends there of are searched to establish the place of ceramic materials in this method. In line with these explanations, in the 3.th section the works of the 20.th century artists such as Yusuke Aida, Madola and Niki de Saint Phalle, using the ceramic material in landscape architecture being investigated, in the 4.th and 5.th section, the works of Gaudi, Hundertwasser and their designs in the field of landscape architecture are searched. The elements such as nature and mosaic method, the ceramic material utilization, forming a great part of the works these artists, are examined. The aim of this study is to investigated, through searches supported with samples, the utilization of ceramics (bricks - tiles) as a construction material by the mosaic method and the plastic and structural value of these two elements.
Collections