Taşıyıcı elemanları kağıt ve tual olan resimlerde gelişen restorasyon teknikleri ve çağdaş restorasyon metodolojisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, taşıyıcı elemanları kâğıt ve tual olan eserlerin konservasyonuna ilişkin sorunlar ele alınmıştır. Zaman içerisinde, sanat eserinin otantik tekniğinin, restorasyonla ilişkisi, sanatçının konservasyon endişesine yönelik, kişisel katkıları, ilginç bir üçgen oluşturmuştur. Eseri oluşturan malzemeler, özellikleri, birbirleri ile olan ilişkileri ve tarihsel yelpazede kullanım alanları ile birlikte belirtilmişlerdir. Restorasyon malzemelerinin seçiminde aranan özellikler, vurgulanarak verilmiştir. Konservasyon öncesinde, tanımlama aşamasının önemi ve gerekçeleri, bilimin katkılarıyla hangi şekillerde tanımlama yapılabileceği üzerine araştırılmıştır. Restorasyon disiplininin kısa bir tarihçesi, bir disipline dönüşme süreci içerisindeki, örnek olaylar zinciri, ülkelerarası bakış açıları ve bir `zanaat` olmaktan çıkarak, sanat disiplini haline gelişi değerlendirilirken, çağdaş restorasyon metodolojisine ağırlık verilmiştir. Günümüzde kullanılan yöntemler, geçerlilikleri ile birlikte değerlendirilmiştir. Eserin `görsel değerlerinin`, korunmaya çalışılması, görsellik ve `bütünlük` kaygısı bağlamında, `restauro pittorico - resimsel restorasyon` metodolojisi, tekniği ve tekniğindeki malzemeler, fizik özellikleri ile tanımlanmıştır. Kısacası, restorasyon disiplininin felsefesi doğrultusunda, çağdaş teknik yöntemler de verilmeye çalışılmıştır. VII SUMMARY The aim of this study, is to handle the problems of the conservation of the work of art, which has as support paper and.canvas. In time being the.relations, between the restoration and the authentic technic of the work of art and the personal assistance of the artist, who is worrying about the conservation, has made an interesting triangle. The materials which has constructed the work of art, their qualities, the relations between each other and their usage in historical spectrum has specified all together. Before the application stage, the importance of the investigation of an object of art, the reasons and with the assistance of the science, the classification methods has been studied. The short historical story of the restoration and the sample event chains, the view points between the countries and how it evolved from being an artisan work to an art methodology has been told. The current technics, has been evaluated with their validities. `Restauro pittorico` methodology, its technics and the materials which used in this technics has been presented with their physical specifications, in relation of the esthetics and wholeness concept of the object of art, to protect the visual values. Briefly, under the light of the principles of conservation, the contemporary technics has been try to given. VIII
Collections