Now showing items 241-260 of 343

    • Günümüz sanatında makine estetiği 

      Törer, Osman (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-09)
      Makine ve teknoloji bu çalışmamın konusu olmuştur. Makinenin doğumundan günümüze kadar olan aşamalar incelenmiş, her bölümde ayrı ayrı makine gelişimleri gösterilmiştir. Makinenin sanat alanında kullanımı yine sanat ...
    • İstanbul Türk ve İslam eserleri müzesi envanterine kayıtlı yazılı ciltler 

      Demirkol, Ali Serkander (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-11)
      Ortadoğu'dan çıkıp dünyaya yayılan semavi dinlerin sonuncusu olan İslam; siyasal, ahlaki ve sosyal öğretilerinin yanında aynı zamanda bunlarla doğrudan bağlantılı olan bir sanat öğretisi de geliştirmiştir. Köken olarak ...
    • Çağdaş cam sanatına cam dışı malzemelerin biçim ve anlam katkısı 

      Geylani, Birnur Derya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-29)
      Bu çalışma çağdaş cam sanatında kullanılan farklı malzemelerin esere biçim ve anlam açısından incelenip çözümlenerek, uygulamalarla yeniden yorumlanmasını konu almaktadır. Konuyu dört ana bölümde ele alan çalışmamın ikinci ...
    • M.S.G.S.Ü. resim bölümü gravür atölyesinin Türk sanatına etkisi 

      Kirik, Sibel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-10)
      Bu çalışmada, MSGSÜ Resim Bölümü Gravür Atölyesi'nin kuruluşundan günümüze eğitim sistemindeki değişimler ve Türk sanatındaki yeri, eğitimciler ve öğrenciler ile iletişime geçilerek değerlendirilmiştir. Osmanlı ...
    • Yirminci yüzyıl resim sanatında metamorfoz 

      Menemşe, Joel Lorin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-10)
      Çalışmanın amacı, Batı resim sanatında Rönesans'ta görülen metamorfoz örneklerinden başlayarak günümüze kadar resimlerinde metamorfoz kullanan ressamların eserlerini birlikte değerlendirmektir. Bu kapsamda eser metninde, ...
    • Zaman atlamalı (Time Lapse) çekim tekniği ve fotoğrafik anlatım dili 

      Yücel, Can (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-10)
      Time Lapse belli zaman aralıklarıyla çekilen fotoğraf karelerinin art arda getirilmesiyle oluşturulan video görüntüsüdür. Zamanı hızlandırmak, zamandan kesitler alarak zamanı kısalmak ve yeni bir zaman oluşturmak için ...
    • Fotoğraf sanatında yeni nesnellik 

      Kiziltunç, Volkan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-10)
      Nesnel Fotoğraf fotoğrafçının kendisini rasyonel, analitik, hassas bir gözlemci konumunda gördüğü, işlediği konuları yansıtırken duygusal ve öznel bir tavırla yaklaşmadığı, toplumu ve etrafında olanları bir bilim adamının ...
    • Çokluk kavramının resimdeki hareket bağlamında incelenmesi 

      Ülker, Derya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-18)
      Bu eser metni, hareket halindeki çoklukların imgelerine odaklanır. Bu fenomen, tarih boyunca kitle, güruh, halk, çokluk gibi isimler almış, son yıllarda küresel ağlar halinde dünyaya yayılmış ve sanal uzama genişlemiştir. ...
    • Türk tezhip sanatında hilyeler 

      Can Nalbantoğlu, Emine (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-10)
      İslâm dininin rehberi Hz. Peygambere duyulan sevgi, saygı ve imanın sonucu şekillenen; onu görenlerin anlatımlarından oluşan hilye metinleri. XVII. yüzyıl sanatkârlarından Hattat Hafız Osman (ö.1698) tarafından ilk defa ...
    • Süleymaniye Kütüphanesi seçme yazma eserlerde bulunan zencerek (Geçme) çalışmalarının teknik, desen ve renk açısından incelenmesi 

      Oran, Asude (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-11)
      Zencerek (geçme) deseni, mimariden tezhip sanatına kadar pek çok alanda asırlardır kullanıldığı gibi günümüzde de sanatkârlar tarafından yaygın bir şekilde çalışılmaktadır. Geometrik desen kapsamında değerlendirilen geçme ...
    • Şeyh Galib`in Hüsn ü Aşk adlı mesnevisinin hat sanatıyla gravüre yansıması 

      Bayezid, Ayşe Fethiye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-08)
      Proje kapsamında, Hüsn ü Aşk mesnevîsinden seçilen beyitlerin görsel tasviri için iki yol seçilmiştir. Bunların ilki, ilgili beyitlerin geleneğe bağlı olarak celî dîvânî hat ile ifade edilmesi; ikincisi ise deha ürünü özel ...
    • Astar bezeme teknikli seramiklerde `Simurg` temalı tasarımlar 

      Doğan, Kafiye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-08)
      Simurg, mitolojiden kaynaklanan çeşitli dinsel ve büyüsel özellikleri ile İslam dünyasında yer alan önemli bir figürdür. Simurg figürüne İslam kültür ve sanatında zengin çeşitte sembolik anlamlar yüklenmiştir. Zümrüd-ü ...
    • İstanbul Üniversitesi Kütüphanesinde bulunan 18.yy`da Yedikuleli Seyyid Abdullah tarafından yazılmış olan Kur`an-ı Kerim`in tezyinat bakımından incelenmesi 

      Akpinar, Ayşe Betül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-10)
      Tezhip sanatının en güzel örnekleri Kur'an-ı Kerim'lere yapılmıştır. Bunda devlet adamlarının Kur'an-ı Kerim'in en güzel hat ile yazılmasına ve tezyinatına özen göstermelerinin önemi büyüktür. Hattat ...
    • Topkapı Sarayı Müzesi III. Ahmed Kütüphanesi kumaş ciltlerinin araştırma ve uygulaması 

      Tanriverdi, Nurgül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-07)
      Topkapı Sarayı Müzesi III. Ahmed Kütüphanesi Karatay katalogunda bulunan kumaş ciltlerin dönemini ve etkileşimini inceleyerek cilt sanatındaki önemi vurgulanmak istenmektedir.Kumaş ve deri cilt kaplarda kullanılan kumaş ...
    • TİEM 504 nolu Safevi mushafının tezyini yönden değerlendirilmesi 

      Genç, Ayşenur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-28)
      İslam medeniyetleri, tarih boyunca Kur'an-ı Kerim'e büyük bir önem vermişlerdir. Verdikleri önem dolayısıyla Mushaf-ı Şerifler hazırlatmışlardır. Bu mushaflar dönemin zevk ve anlayışına göre usta hattat, mücellit ...
    • Taziye kavramının tarihsel olarak incelenmesi ve şair Furuğ Ferruhzad`ın şiirlerinden yola çıkarak `taziye ebedi bir performans` gösterisinin mekan tasarımı 

      Soudbar, Maryam (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-24)
      Bu çalışma Ferruhzad'ın yaşama sunduklarını, hayatını, ait olduğu kültürün kadim bir geleneği olan Ta'ziye'yi ve batı dünyasında ortaya çıkmasına karşın Ta'ziye ile yakından benzerlikler gösteren ...
    • Kontak baskıları üzerinden Ara Güler`i anlamak 

      Demir, Osman (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-25)
      Kontak baskı, fotoğraf çekiminden elde edilen negatif serisinin karanlık odada fotoğraf kâğıdıile birebir temas ettirilmesi ve agrandisör altında pozlandırılması sonucu elde edilen pozitif baskısıdır. Klasik karanlık oda ...
    • Andy Warhol, pop art ve fotoğraf ilişkisi 

      Şençalar, Bora (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-23)
      18. yüzyılda endüstri devriminin beraberinde gelen makineleşme, sanayi şehirlerini oluşturmuş ve insanları kırsal kesimden kentlere yöneltmiştir. Aydınlanmanın etkisiyle toplumsal yapı değişmiş, ekonomik ve idari ...
    • Çağdaş dans eğitimi programında bale tekniğinin uygulanması 

      Tozkoparan, Özerk Kemal (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-25)
      Bu tez çalışmasında Çağdaş Dans son sınıf öğrencileri için örnek bale tekniği dersi hazırlanmıştır.Ayrıca bale sanatının Avrupa'da doğuşu ve bale sanatına yön veren ekollerden bahsedilmiştir. Her ekolün birbirini ...
    • Gösteri sanatları alanında 12-15 yaş seyirci kitlesi için beden odaklı eser üretimi 

      Akyüz, Pinar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-11)
      Bu çalışmada çağdaş dans ve performans sanatları alanında 12-15 yaş grubu seyirci için özel olarak üretilmiş bir eser yaratmak hedeflenmiştir. Çalışma sürecinde bu yaş grubunun temel fiziksel ve pedagojik yaklaşımları, ...