Gösteri sanatları alanında 12-15 yaş seyirci kitlesi için beden odaklı eser üretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada çağdaş dans ve performans sanatları alanında 12-15 yaş grubu seyirci için özel olarak üretilmiş bir eser yaratmak hedeflenmiştir. Çalışma sürecinde bu yaş grubunun temel fiziksel ve pedagojik yaklaşımları, teorik araştırmaların yanı sıra hem Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Devlet Konservatuvarı Çağdaş Dans Anasanat Dalı Yarı Zamanlı Eğitim Programı kapsamında, hem de çeşitli özel eğitim kurumlarında doğaçlamalar ve yaratıcı kompozisyonel çalışmalar yapılarak, ergenler ile birebir stüdyoda çalışılarak incelenmiştir. Öte yandan özellikle bu yaş grubuna hitaben eser üretiminde bulunan Türk ve Avrupalı sanatçılarla iletişime geçilmiş, eserlerinin hangi yöntemlerle oluşturulduğu, eserlerinin üretim sürecindeki ortaya çıkan avantajlar ve dezavantajlar incelenmiş, sanatçıların çalışma metodları hakkında bilgi edinilmiştir. Seçilen yöntemler, eserin ihtiyacına göre kısmen bu sürece adapte edilmiştir Tüm bu araştırma ve incelemelerle elde edilen veriler üzerinden kavramsal çerçevenin ve bu çerçeveye uygun fiziksel yaklaşımın bir araya gelmesiyle, üç genç dansçının yorumladığı 35 dakikalık; ses, ışık ve sahne tasarımlarıyla desteklenen beden odaklı bir koreografi ortaya çıkarılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Ergenlik, Çağdaş Dans, Performans, Dönüşüm, Ergen Bakış Açısı The study aimed to compose a work distinctively for a group of 12-15 year olds in the fields of contemporary dance and performing arts.In this study, basic physical and pedagogical approaches of this age group were investigated within the scope of theoretical researches, and by working with the teenagers in the studio through improvisations and creative composition studies in Mimar Sinan Fine Arts University İstanbul State Conservatory Contemporary Dance Department Part-time Education Program, and in some private educational institutions. In other respects, Turkish and European artists working within this age group were contacted. The way in which their works were composed, and the advantages and disadvantages that appeared during the production of their works were examined. The artists were informed of the methods of this study. The selected methods were partially adapted according to what was necessary for the work. With the data obtained from the collection of these researches and investigations, the conceptual framework came together with a physical approach appropriate for this framework which resulted in a 35 minute interpretation by three young dancers: a body-oriented choreography backed by sound, light, and stage designs. KEY WORDS: Adolescence, Contemporary Dance, Performance, Transformation, Adolescent Point of View
Collections