EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 462
-
Ergenlerde siber zorbalığın utangaçlık ve bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ergenlerin siber zorba ve kurban olma durumlarını utangaçlık ve bazı demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Öğretmen adaylarının okuma tutumları ve yazma tutumları arasındaki ilişki (Muş Alparslan Üniversitesi örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının okuma ve yazmaya yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunu tespit etmektir. Öğretmenlerin, öğrenciler üzerindeki etkileri göz önüne alındığında okuma ve yazma tutumlarının ... -
Türkiye`de yükseköğretimde müzik eğitimi yürütülen kurumların durumu ve değerlendirmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretimde müzik eğitimi yürütülen kurumların mevcut durumlarının belirlenip, değerlendirmesini yapmak, Türkiye'de müzik eğitimi veren kurumlar hakkında bir bakış açısı ... -
İşbirlikli öğrenme yöntemine dayalı çoksesli solfej uygulamalarının müziksel işitme-okuma-yazma ve koro ders başarılarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Solfej; seslerin belirli bir tartım içerisinde alçaklık ve yükseklik değerlerine dikkat edilerek nüanslarıyla birlikte seslendirme davranışıdır ve Müziksel İşitme Okuma ve Yazma dersinin önemli bir boyutunu teşkil eder. ... -
Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanları tarafından sergilenen istenmeyen davranışlara ilişkin görüşleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin görüşlerine göre, öğretim elemanlarının sergiledikleri istenmeyen davranışları belirlemektir. Ayrıca bu araştırmayla öğretim elemanlarının sergiledikleri istenmeyen ... -
Ortaokul öğretmenlerinde iş-aile çatışması ve yaşam doyum düzeyleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın üç temel amacı bulunmaktadır. Birincisi araştırmaya katılan öğretmenlerin iş-aile çatışması algılarının belirlenerek, bağımsız değişkenler açısından değerlendirilmesidir. İkincisi öğretmenlerin yaşam doyum ... -
Yaz anaokulunda eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi (Mardin ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yaz anaokulunda eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin tespiti ve öğrencilerin sosyal becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümlerinde verilen Türk müziği çalgı eğitimi ile piyano dersi başarı durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde verilen Türk müziği çalgı eğitimi ile piyano dersi başarı durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu nedenle betimsel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Barışçıl yaşam becerileri temalı eğitim programının okul öncesi dönem çocuklarının sosyal uyum ve becerilerine etkisinin incelenmesi (Malatya ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Barışçıl Yaşam Becerileri Temalı Eğitim Programı'nın okul öncesi dönem çocuklarının sosyal uyum ve becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, ön test – son test kontrol gruplu yarı ... -
Yaratıcı drama eğitiminin 60-72 aylık çocukların sosyal-duygusal gelişimine etkisi (Malatya ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı `Yaratıcı Drama Eğitiminin 60-72 Aylık Çocukların Sosyal-Duygusal Gelişimine Etkisi`nin incelenmesidir. Deneysel bir araştırma olan bu çalışmanın gerçekleştirilmesinde Malatya Merkez'de yer alan ... -
İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunlarının mesleki yeterlik düzeyi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunu öğretmenlerin ve kendi okul yöneticilerinin algılarına göre öğretmenlerin mesleki yeterlik düzeylerini belirlemektir. Araştırma üç alt problem kapsamında ... -
60-72 aylık çocuklar için aile katılımlı gelişimsel rehberlik programı tasarısı
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireyin `kendini gerçekleştiren insan` olma yolunda adım atması, çocukluğunun en erken yıllarından itibaren hem içinde bulunduğu hem de sonraki dönemlerindeki gelişim görevlerini sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesi için ... -
Meslektaş rehberliği yöntemi`nin uygulanabilirliğine ve etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilk ve orta okullarda görevli öğretmenlere meslektaş rehberliği kavramını ve bu süreçte uygulanacak olan ders gözlemi yöntemini tanıtarak, öğretmenlerin meslektaş ... -
Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarının yordayıcısı olarak eş seçme stratejileri ve cinsiyet rol algıları
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın iki amacı bulunmaktadır. Araştırmanın birinci amacı, üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarının, cinsiyet, ilişki durumu, cinsiyet rolü, öğrenime devam edilen fakülte (alan), ailenin yaşadığı ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası ve teknoloji hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerini incelemek ve öğretmen adaylarının bu görüşlerinin cinsiyet, mezun olduğu lise türü, öğrenim türü (normal yâda ikinci öğretim), ... -
Sekizinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin anomalik durumlara odaklı argümantasyon (dayanaklandırma) sürecinin bilimsel yaratıcılık düzeylerine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezinde (BİLSEM) eğitim gören, 8. sınıf üstün yetenekli öğrencilerin anomalik durumlara odaklı argümantasyon (dayanaklandırma) sürecini deneyimlemelerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerine ... -
Peyami Safa`nın romanlarında değerler eğitimi ve Türkçe
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Peyami Safa'nın romanları, değerler eğitimi ve dil özellikleriaçısından incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde, Peyami Safa'nın incelenenromanlarında `Fertlerde Gerçekleşmesi İstenilen ... -
Müzik öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri, problem çözme becerileri ve alan başarı puanları arasındaki ilişkiler
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, müzik öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri, problem çözme becerileri ve alan başarı puanları arasındaki ilişkileri ve ilişkiler arasındaki etki düzeylerini incelemektir. Çalışma nicel ve ... -
Lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel ve travmatik sorunlar: Velilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin gözünden
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel ve travmatik sorunları; veli,öğretmen ve öğrenci görüşleri ışığında ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmadan eldeedilen verilerin ve ortaya konulan önerilerin başta ... -
Çoklu ortam uygulamalarına dayalı öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin anlama becerilerine ve Türkçe dersi tutumlarına etkisi: Muş ili örneği
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada çoklu ortam uygulamalarına dayalı öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin anlama becerilerine ve Türkçe dersi tutumlarına etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Belirlenen amaca ulaşmak için deneysel, nicel ve nitel ...