Türkiye`de yükseköğretimde müzik eğitimi yürütülen kurumların durumu ve değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretimde müzik eğitimi yürütülen kurumların mevcut durumlarının belirlenip, değerlendirmesini yapmak, Türkiye'de müzik eğitimi veren kurumlar hakkında bir bakış açısı ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini, Türkiye' de Yüksek Öğretimde Müzik Eğitimi yürütülen tüm kurumların, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları, Güzel Sanatlar Fakülteleri ve Konservatuarlar olmak üzere toplamda 72 farklı üniversitedeki 98 fakülte, örneklemini ise bu kurumlar içinden Amaçlı Örnekleme Yöntemi (PURPOSİVE SAMPLİNG) ile seçilen 12 üniversite oluşturmaktadır. Araştırmada öncelikle evrenin tamamına yönelik veriler toplanmış ve ham veri olarak tablolar halinde gösterilmiştir. Evrenin tamamına ait verilerin toplanmasındaki amaçlı örnekleme yöntemi ile çalışmaya konu edilecek olan üniversitelerin tespit edilebilmesi içindir. Daha sonra ise örneklemde yer alan 12 üniversitedeki Program Çeşitlilikleri (farklılıkları), Ders Sayıları, Öğretim elemanı unvanları, Öğretim elemanı sayıları, bölümlerin fiziki Koşulları, Öğrenci Değişim Programları ve öğrenci kontenjanları olmak üzere toplam 7 kategoride sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi, genel tarama yöntemi, kaynak tarama yöntemi, doküman inceleme ve tarihsel inceleme yöntemleri kullanılarak tablolar aracılığı ile gösterilmiş ve her bir madde üniversitelerin kendi aralarında karşılaştırmaları yapılarak değerlendirilmiş ve ideal olanlar ile eksiklikleri bulunanlar tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar değerlendirilerek yorumlanmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Yüksek Öğretim, Eğitim, Müzik, Müzik Eğitimi, Yüksek Öğretimde Müzik Eğitimi The purpose of this study, conducted in Turkey in higher music education institutions determined the current situation, make an assessment, music education institutions in Turkey about to reveal perspective. The study population in Turkey in Higher Education Music Education conducted all institutions, Faculty of Education and Music Education Department of the Faculty of Fine Arts and Conservatories including a total of 72 different university's 98 faculties and the sample for these institutions Purposeful Sampling (PURPOSİV A SAMPLING) selected by constitute 12 universities. In the study, data was collected primarily for the whole universe and raw data as shown in the tables. In the entire universe belongs to the collection of data to work with purposive sampling method which will be the subject of universities is to be determined. Later in the sample at 12 universities Program Types (differences), Course Number, Instructor names, number of teaching staff, department of physical Conditions, Student Exchange Programs and quotas totaling seven categories classified were analyzed. The resulting data, descriptive analysis, general screening method, resource screening method, document review and historical research methods using the tables shown through and each substance of the universities themselves comparisons evaluated by, and ideally with the deficiencies found have been identified. Evaluating the results obtained from this study were interpreted and various suggestions have been made.Key Words: Higher Education, Education, Music, Music Education, Music Education in Higher Education
Collections