EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 462
-
Müziksel işitme, okuma ve yazma öz yeterlik ölçeği`nin geliştirilmesi ve müzik öğretmeni adaylarının öz yeterlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada müzik öğretmeni adaylarının müziksel işitme, okuma ve yazma öz yeterlik düzeyleri cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmiştir. Bu amaçla öncelikle Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Öz yeterlik ... -
Anaokulu öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkileşimi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanım profilini belirlemektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kırşehir il merkezindeki 7 anaokulunda ... -
Denetimli serbestlik uygulaması kapsamında eğitim tedbir kararı alınan lise öğrencilerinin kişilerarası ilişki tarzı ve psikolojik belirtileri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, herhangi bir nedenden ötürü denetimli serbestlik uygulaması kapsamında eğitim tedbir kararı alınan lise öğrencilerinin kişiler arası ilişki tarzları ve psikolojik belirtilerinin saptanmasıdır. Araştırma ... -
Ortaöğretim öğrencilerinde okul yaşam kalitesi bağlamında okula yabancılaşma
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Araştırmanın birinci amacı ortaöğretim öğrencilerinin okul yaşam kalitesi ve okula yabancılaşma algılarını belirlemektir. İkinci amacı ise öğrencilerin okul yaşam kalitesi ile ... -
Türkçe öğrenen Rusların yazılı anlatımlarında yaptıkları dil yanlışları üzerine bir araştırma
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Rusların Türkçe öğrenmede karşılaştıkları sorunları tespit edip değerlendirmektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Ankara Üniversitesi TÖMER, Gazi Üniversitesi ... -
Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin atılganlık ve yalnızlık düzeyleri ile aralarındaki ilişkinin incelenmesi (Muş ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-30)Bu araştırmanın amacı, yatılı bölge ortaokulunda okuyan öğrencilerin yalnızlık ve atılganlık düzeyleri ile aralarındaki ilişkiyi incelemektir.Araştırma hem ilişkisel hem de tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın ... -
Rehber öğretmenlerin benlik saygısı ile mesleki benlik saygısı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı rehber öğretmenlerin benlik saygısı ile mesleki benlik saygısı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Bu nedenle betimsel yöntem ... -
Doğrudan-yansıtıcı yaklaşım açısından desenlenen iki tamamlayıcı dersin bilimin doğasına ilişkin anlayışlara etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETDOĞRUDAN-YANSITICI YAKLAŞIM AÇISINDAN DESENLENEN İKİ TAMAMLAYICI DERSİN BİLİMİN DOĞASINA İLİŞKİN ANLAYIŞLARA ETKİSİGÜL, Emine MünevverYüksek Lisans, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Eğitimi Bilim DalıTez ... -
Sosyal bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Amasya ve Diyarbakır illeri örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerini öğrenci görüşlerine dayanarak çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. İlk olarak, müzenin tanımı, tarihsel gelişimi ve müze türleri ... -
Gülşehrî`nin Mantıku`t-Tayr`ında eğitim değerleri ve Türkçe
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Gülşehrî'nin telifî tercüme suretinde yazmış olduğu Mantıku't-tayr isimli eserinde bulunan metinlerdeki iletileri belirleyip eserin bütününde yer alan eğitim değerlerini tespit ederek bu ... -
7. sınıf matematik dersi olasılık ve istatistik öğrenme alanının öğretiminde `Sınav yoluyla öğrenme yöntemi`nin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve sınav kaygısına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 7.sınıf Olasılık ve İstatistik Öğrenme Alanının öğretiminde Sınav Yoluyla Öğrenme Yöntemi'nin öğrencilerin akademik başarı, matematik dersine yönelik tutum ve matematik sınavı kaygısına etkisini ... -
Türkiye ve ABD`de yürürlükte olan `eğitim programları ve öğretim` alanındaki yüksek lisans ve doktora programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, Türkiye ve ABD üniversitelerinde `Eğitim Programları ve Öğretim` alanında uygulanmakta olan yüksek lisans ve doktora eğitim programları arasındaki benzer ve farklı yönleri karşılaştırmalı olarak incelemek ... -
Özel yetenek sınavına giren adayların öğrenme stilleri ve bilişsel esneklik düzeyleri ile sınav başarıları arasındaki ilişki
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Müzik öğretmenliği alanı özel yetenek gerektiren alanlardan biridir. Türkiye'de bu alana ilişkin verilen eğitimin ana kaynağını müzik öğretmenliği programları oluşturmaktadır. Her yıl, yaz aylarında bu programlar, ... -
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine karşı tutumlarının incelenmesi (Malatya örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine karşı tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Malatya'nın ... -
Kırk Vezir Hikâyeleri`nde eğitici değerler ve söz varlığı
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETKIRK VEZİR HİKAYELERİ'NDE EĞİTİCİ DEĞERLER VE SÖZ VARLIĞIÖZLEK, EmineYüksek Lisans, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri EnstitüsüTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Öğretmenliği Bilim DalıTez Danışmanı: Prof.Dr. ... -
Aktif öğrenme temelli fen ve teknoloji dersi etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerin problem çözme becerileri ve başarıları üzerindeki etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde aktif öğrenme temelli etkinliklerin öğrencilerin problem çözme becerilerine ve başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada `kontrol gruplu öntest-sontest ... -
Uzaktan eğitim uygulamalarında tam öğrenme modelinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Programında (İLİTAM) yer alan İslam Hukuku II dersinde tam öğrenme modelinin kullanılmasının öğrencilerin bu dersteki başarı, tutum ve öğrenmelerinin kalıcılığı üzerindeki ... -
Atomun yapısı konusunda argümantasyon yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin başarısı üzerine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı argümantasyon yönteminin atomun yapısı konusundaöğrenci başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada deneysel araştırma modelikullanılmıştır. Araştırmanın temelini teşkil eden problem aşağıda ... -
Asit-baz ünitesinin öğretiminde uygulanan Jigsaw I tekniğinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; üniversite birinci sınıf öğrencilerinin genel kimya dersinde asit-baz öğretimi için akademik başarılarına geleneksel öğretim yöntemine kıyasla işbirlikli öğrenme yönteminin (Jigsaw I) etkisini incelemek ... -
Levent Vadisi Jeopark alanı ve yakın çevresinde yaşayan ortaokul öğrencilerinin, Levent Vadisi Jeoparkı`na yönelik tutumlarının incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Levent Vadisi Jeopark alanında ve yakın çevresinde yaşayan ortaokul öğrencilerinin Levent Vadisi Jeoparkı'na yönelik tutumlarının düzeyini belirlemektir. Bu araştırmada betimsel ve ilişkisel tarama ...