Yaz anaokulunda eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi (Mardin ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yaz anaokulunda eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin tespiti ve öğrencilerin sosyal becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın evreni, Mardin ilinde 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında birinci sınıfa devam eden öğrenciler ve bu öğrencilerin ailelerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Mardin ili Kızıltepe ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Bahçelievler ve Dicle ilköğretim okullarında birinci sınıfa devam eden öğrencilerden yaz anaokulunda eğitim alan 99 öğrenci ile herhangi bir eğitim kurumunda okul öncesi eğitimi almayan 70 öğrenci ve aileleri oluşturmaktadır. Bu araştırmanın bağımlı değişkeni yaz anaokulu eğitimi, bağımsız değişkeni sosyal beceriler, kontrol değişkeni ise çocukla iletişimde kullanılan dildir. Araştırmada, öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini ölçmek için Yrd. Doç. Dr. Hasan Avcıoğlu ile Prof. Dr. Gönül Akçamete tarafından geliştirilen Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) ve öğrencilerin kişisel bilgilerini tespit etmek için araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS (Statistical Package for Social Sciences) paket programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde Kovaryans analizi (ANCOVA) testi kullanılmıştır. Bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerinde ne derece etkili olduğunu tespit etmek için, etki büyüklüğünü gösteren eta-kare analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; yaz anaokulunda eğitim alan öğrencilerin sosyal uyum, konuşma-bilişsel ve otokontrol becerileri puanlarının okul öncesi eğitim almamış çocukların puanlarına göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Yaz Anaokulu, Sosyal Beceri The aim of this study is to research the social skills of the first grade primary school students that have pre-school education and that not have pre-school education in summer kindergarten school, and also to evaluate the students' social skills in terms of some factors. The population is composed of the students attending the first grade classes in primary schools in Mardin connected to the Ministry of National Education and their families in 2012-2013 Academic Years. The sample of the study is made up of the students attending the first grade classes in Bahcelievler and Dicle Primary Schools in 2012-2013 Academic Year, which are connected to KiziltepeDistrict National Education Directorate in Mardin, and their families. 99 of these students have pre-school education and 70 of them do not have pre-school education. In order to evaluate the students' social skill levels, Social Skills Evaluation Scale (SSES), developed by Assoc Prof. Hasan AVCIOGLU and Prof. Dr. Gonul AKCAMETE, is used. Also, Personal Information Form prepared by the researcher is used so as to determine the personal information of the students. The analysis of the data is carried out by the packet program SPSS (Statistical Package for Social Sciences). In the data analysis, covariance analysis test (ANCOVA) is used. In order to determine how effective the independent variable is on the dependent variable, eta square analysis (ANCOVA) is used. As a result of the study, the socialization, speaking-cognitive and auto control skills of the students who have attended summer kindergarten school are found to be higher in comparison with the students who do not have pre-school education. Key Words: Summer Kindergarten, Social Skill
Collections