İşbirlikli öğrenme yöntemine dayalı çoksesli solfej uygulamalarının müziksel işitme-okuma-yazma ve koro ders başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Solfej; seslerin belirli bir tartım içerisinde alçaklık ve yükseklik değerlerine dikkat edilerek nüanslarıyla birlikte seslendirme davranışıdır ve Müziksel İşitme Okuma ve Yazma dersinin önemli bir boyutunu teşkil eder. Bu dersin işlenişi sırasında, tek sesli solfej çalışmalarının yanı sıra çoksesli solfej çalışmaları da yapılmaktadır. Bu çalışmalar kişilerin ses gruplarına ayrılması ile uygulanır. İşbirlikli öğrenme yöntemi ise kişilerin belirli bir amaç doğrultusunda, küçük gruplar halinde çeşitli tekniklere göre çalışmalar yapmasıdır. Bu bakımdan, çoksesli solfej çalışmalarının tabiatı gereği, işbirlikli öğrenme yöntemine uygun olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada yöntem olarak öntest-sontest kontrol gruplu tam deneme modeli uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2013-2014 öğretim yılında, İnönü Üniversitesinde öğrenim gören 3. Sınıf öğrencileri (N=22) oluşturmaktadır. Öğrencilere, 10 hafta boyunca, işbirlikli öğrenme yönteminin `Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri` tekniği doğrultusunda çoksesli solfej uygulamaları yapılmıştır. İşbirlikli öğrenme yöntemine göre yapılan çoksesli solfej uygulamalarının öncesinde ve sonrasında; dikte, iki ses yazma, üç ses yazma, dört ses yazma ve akor tamamlama alanlarına ilişkin başarı sınavları yapılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiğinden dolayı analiz işlemlerinde, ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için uygulanan t-testleri kullanılmıştır. Ayrıca etki büyüklüğünün hesaplanması için Cohen's d formülü uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; işbirlikli öğrenme yöntemine dayalı çoksesli solfej uygulamalarının; müziksel işitme-yazma alan başarılarını, çoksesli solfej alan başarılarını ve öğrencilerin koro performans başarılarını yüksek düzeyde ve olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: İşbirlikli Öğrenme, Solfej, Çoksesli Solfej, Müziksel İşitme, Müziksel Yazma, Koro Solfeggio; sounds are the voicalization behaviors within a certain meanness weighing and height values along with paying attention to the nuances.Musical Audition, Reading and Writing course constitues its important part. During the processing of this course, polyphonic work solfege studies as well as one voice solfege studies are done. These studies are applied with the separation of people as the sound groups. Cooperative learning method is an academical method in accordance with a specific purpose of individuals, small groups, according to the studies of various techniques. In this regard, inherently, polyphonic solfege studies are believed,to be suitable for cooperative learning activities. In this study, the control group pretest-sontest full trial model has been applied as the method. The study group, in the academic year 2013-2014, Inonu University students studying in Class 3 of the (N = 22) is composed. For 10 weeks, the polyphonic solfege studies in accordance with cooperative learning method of `Student Teams Achievement Divisions` techniques have been applied to students. Made by cooperative learning method before and after application polyphonic solfege; dictation, writing two tone, three-tone writing, completing the four-voice writing and chord achievement tests were carried out. Because normal distribution of the data analysis process, t-tests applied to related and unrelated samples were used. In addition, for the calculation of the size of the domain, Cohen's d formula is applied. According to the results of the research; It has been found that polyphonic solfege applications based on cooperative learning method positively affect their success at a high level (audition the musical-writing field successes, the achievements and successes of the students' choir performance of polyphonic Solfege.)Key Words : Cooperative Learning Method, Solfege, Polyphonic Solfege, Musical Audition- Musical Writing – Chorus
Collections