TEZLER: Recent submissions
Now showing items 641-660 of 739
-
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel sinizm ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)Örgütlerin etkililiğinde, çalışanlarının kendilerini o örgüte ait hissetmeleri ve gücünü bu yönde kullanmaları örgüte olan bağlılıklarının göstergesidir. İşgörenlerde, zamanla kurumlarına karşı oluşacak olumsuz düşünce ve ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet algıları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet algılarını belirlemektir. Bu amaçla çalışmada Türkçe öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet ile ilgili görüşlerinin; cinsiyet, yaş, sosyokültürel ve ... -
Salnamelere göre Edirne`de eğitim ve eğitim kurumları (1876-1908)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Tezin konusunu, Osmanlı Devleti'nin önemli vilayetlerinden olan Edirne vilayetinin 1876-1908 yılları arasındaki eğitim kurumlarının incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışma, Abdülhamid'in tahta çıkışından II. ... -
Afad`ın `afete hazır Türkiye – birey ve aileler için afet bilinci eğitimi`nin eğitim programı ve materyali yönünden değerlendirilmesi`
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-31)Afet eğitimi, bireylerin aldıkları eğitimler ve gözlemleriyle yaşantılarında oluşturdukları farkındalıkları devam ettirmeleri ve afetlere hazırlıklı olmalarını sağlayan süreçtir. Çalışmanın amacı, Türkiye'de var olan ... -
Anadili türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Şanlıurfa ili örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu çalışmada anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretirken sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara buldukları çözüm önerilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma da nitel ... -
Türkçe dersiyle 21. yüzyıl becerilerinin ilişkilendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Bu çalışmanın amacı, 21. yüzyıl becerilerinin Türkçe dersindeki yerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda (2018) ve ders içeriğinde (metinler ve etkinlikler) 21. yüzyıl becerilerinin ... -
Mobbing ve örgütsel sessizliğe ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırmada üniversitelerde yaşanan mobbing olayları ile örgütsel sessizliğe ilişkin öğretim elemanlarının görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi fakültelerinde ... -
Öğretmen görüşlerine göre sınıf içinde istenmeyen öğrenci davranışları ve çözüm yolları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)ÖzetÖğretmen Görüşlerine Göre Sınıf İçinde İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Çözüm Yolları Bu araştırmanın amacı istenmeyen öğrenci davranışlarını ve çözüm yollarını öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırma ... -
Developing a valid and reliable speaking test
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Yabancı dilde konuşma becerilerini test etme problematik bir konudur. Adayların konuşma becerilerini gerçekten yansıtan konuşma örneklerini ortaya çıkaran konuşma görevlerine, konuşmanın hangi yönlerinin değerlendirileceğine ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde MEB öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklar (Esenyurt örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırmada ana dili Türkçe olmayan öğrencilerle derslerini sürdüren Türkçe öğretmenlerinin karşılaştıkları zorlukların tespiti yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup elde edilen veriler ... -
Sınıf yönetimi etkililiği modeline göre okul yöneticilerinin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırma ile ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi etkililiği modeline göre okul yöneticilerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada, elde edilen verilerin bir bütün ... -
Bir özel hastanede çalışan sağlık personelinin afete müdahale bilgi düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-28)Bu çalışma, bir özel hastanede çalışan sağlık personelinin afete müdahale bilgi düzeylerinin belirlemek amacıyla metadolojik, kesitsel ve tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde 3 özel hastanede ... -
Ortaokul öğrencilerinin nomofobi düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Son yıllarda hayatımızın önemli bir parçası haline gelen akıllı telefonların etkin kullanımından dolayı ortaya çıkan bir kavram olan nomofobinin Türkçe en kapsamlı karşılığı `akıllı telefonsuz kalma korkusu`dur. Bu çalışmanın ... -
Çözeltiler kimyası ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için üç aşamalı testin geliştirilmesi ve uygulanması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu çalışma fen bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler kimyası ile ilgili kavram yanılgılarının bilgisiz öğrenciler ile kavram yanılgısına sahip olanları birbirinden ayırt etme potansiyeline sahip olan üç aşamalı tanılayıcı ... -
Fetemm eğitim yaklaşımının ortaokul öğrencileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-31)Bu araştırmanın temel amacı FeTeMM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri oluşturmak ve geliştirilen bu FeTeMM etkinliklerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada, karma yöntem kullanılmıştır. ... -
Okul öncesi eğitim alma süresinin çocukların sınıf kurallarına uyum ve okul motivasyonlarına etkisinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu çalışma, okul öncesi eğitim süresinin, çocukların okul motivasyonlarını ve kurallara uyum becerini nasıl etkilediğine dair okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini araştırmayı ve değerlendirmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın ... -
Robotik teknolojilerinin ortaokul öğrencilerinin programlama becerisine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-03)Bu araştırmanın amacı, robotik teknolojilerin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin programlama becerisine etkisinin incelenmesidir. Programlama öğretiminin çoğu zaman soyut komutlar üzerinden verilmesi; öğrencilerin programlamayı ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Türkçe Yeterlik Sınavlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-26)daha sonra doldurulacaktır -
Sınıf öğretmenlerinin bağlanma stillerinin müdürlerinin kullandıkları liderlik stillerine etkisi: Kontrol odağının aracılık etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-08)Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bağlanma stillerinin ilkokul müdürlerinin liderlik stillerine etkisinde kontrol odağının aracılık etkisini incelemektir. Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin bağlanma stilleri, kontrol ... -
İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin tespit edilmesidir. Çalışma ilkokul 3. sınıf ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile çeşitli demografik değişkenler arasında anlamlı ...