Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde MEB öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklar (Esenyurt örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ana dili Türkçe olmayan öğrencilerle derslerini sürdüren Türkçe öğretmenlerinin karşılaştıkları zorlukların tespiti yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup elde edilen veriler üzerinden içerik analizi yapılmıştır.Araştırmaya İstanbul ili Esenyurt ilçesinde bulunan ortaokullarda görev yapan ve sınıflarında yabancı öğrenci bulunan 70 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak ilgili araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda Türkçe öğretmenlerinin derslerinde ana dili Türkçe olmayan öğrencilerle Türk öğrencilere aynı eğitim programını uyguladıkları; ders kitapları, çalışma kitapları ve ders notlarının içerik bakımından ana dili Türkçe olan öğrenciler için hazırlanmasından dolayı zorluk yaşadıkları tespit edilmiştir. Farklı seviyelerde Türkçe bilen yabancı öğrencilerin ana dili Türkçe olan öğrencilerle aynı sınıflara yerleştirilmesi sonucu ders esnasında sorunlar yaşadıkları, yabancı öğrencilerin dil öğrenim becerilerinin geliştirilmesine yönelik yeterli etkinlik yapılmadığı, Türkçe öğretmenlerinin yabancılara Türkçe eğitimi konusunda (çoğunlukla) eğitim almadıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: MEB, Türkçe öğretmeni, Türkçe öğretimi, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, Türkçe öğretimi sorunları. In this research, it is determined the challenges of non-Turkish language students and Turkish teachers attending the courses. Qualitative research method is used and content analysis has been used in the research.70 teachers of Turkish teachers who work in Secondary schools in İstanbul Esenyurt and have foreign students in their classes have participated the research. In the research, a semi-strutted interview form developed by the relevant researcher was used as a data collection tool. The data of the research was interpreted by analyzing in SPSS program.As a result of the research, they applied the same education program to non-native Turkish students and Turkish students in Turkish teachers' courses, prepared for students whose mother tongue is Turkish, the problems of the course books, study books and course grades for the preparation of the language of the students for the language are determined. It was seen that the place of problems for the development of the language learning skills of the foreign students that have problems during the course as the results of placing foreign language students with the language of Turkish language students at the different levels, there is no enough activity for improving the language learning skills of foreign students and Turkish teachers did not receive training for foreigners in Turkısh education.
Collections