TEZLER: Recent submissions
Now showing items 661-680 of 739
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre Fetemm öğretimi yönelimlerinin ve Fetemm farkındalıklarının belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-15)Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerini ve FeTeMM farkındalıklarını belirlemektir. Bu çalışma 2018 - 2019 öğretim yılında devlet üniversitelerinin fen bilgisi bölümünde ... -
Sınıf ve özel eğitim öğretmenlerinin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeyinin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)Bu araştırmanın amacı sınıf ve özel eğitim öğretmenlerinin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeyleri hangi düzeyde olduğu ve bu iki branş öğretmenlerinin tükenmişlik ve mesleki doyum düzeyleri karşılaştırılmaya ve tükenmişlik ... -
Okul yöneticilerinin çalışmaya tutkunlukları ile iş-yaşam dengesi arasındaki ilişkisi (İstanbul ili Sancaktepe ilçesi örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırmanın genel amacı İstanbul ili Sancaktepe ilçesinde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki okul yöneticilerinin çalışmaya tutkunlukları ile iş-yaşam dengeleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın ... -
Fen bilgisi öğretim programı kazanımlarının sınıf içi öğrenme çevresinin fiziksel özellikleri kapsamında gerçekleştirilebilirliğinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Bu çalışma, ulusal standartlar göz önünde bulundurularak, öğretim ve öğrenme sürecinde fiziksel sınıf ortamının tasarımı ve algılanan rolünün bütünsel bir temsilini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda Fen Bilimleri Dersini ... -
Bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmen dışındaki personelin iş arkadaşlık ilişkilerinin performansları üzerindeki etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)21. yüzyılda okul öncesi eğitimi veren kurumların önemi bütün kesimler açısından kabul edilmiştir. Bununla birlikte okul öncesi eğitimin kalite derecesini de belirleyen en önemli unsurlardan biri çocuklarla etkileşim içinde ... -
Ortaokul 5.sınıf öğrencilerinin depreme yönelik tutum ve akademik başarılarında eğitsel oyunların etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Bu çalışmada, ilkokul sosyal bilgiler dersi kapsamında verilmekte olan deprem eğitiminde, son yıllarda kullanılmaya başlanan ve yaparak yaşayarak öğrenmeyi esas alan eğitsel oyunların etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Türk dili dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Bu çalışmada, Adnan Menderes Üniversitesi'nin 5 (I) dersleri kapsamındaki Türk Dili derslerinin uzaktan eğitim ile verilmesinin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya dâhil ... -
Ortaokul öğrencilerinin Stem eğitimi kullanımına yönelik umut ve amaçlar ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve uygulanması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine (5-8.sınıflar) yönelik fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve bu öğrencilerin STEM tutum düzeylerinin belirlenen bazı değişkenlere ... -
Ortaokul öğrencilerinin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıklarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-18)Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıklarını cinsiyet, öğrenim düzeyi, annelerinin eğitim seviyesi, babalarının eğitim seviyesi, ... -
Örgütsel iletişime ve okul yöneticilerinin örgütsel sosyalleşme stratejilerini kullanma becerilerine yönelik öğretmen görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Bu çalışmada, ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin örgütsel iletişime ve okul yöneticilerinin örgütsel sosyalleşme stratejilerini kullanma becerilerine yönelik görüşlerinin cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, ... -
Okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile denetim stiline ilişkin öğretmen algıları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Bu araştırmada öğretmen görüşlerine göre, okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile denetim stilleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Öğretmen görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim durumu, çalışılan okul türü ... -
Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe ve matematik öğretimine ilişkin tutumlarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Matematik dersi diğer derslere göre daha zor olduğu düşünülmektedir. Çocuklarda çeşitli sebeplerden bu derse karşı olumsuz düşünceler oluşabilmektedir. Bu olumsuz düşünceler de zaman içerisinde matematik dersine karşı ... -
Türk dili ve edebiyatı öğretim programlarına göre hazırlanan ders kitaplarındaki metinlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)Edebiyat, duygu ve düşüncelerin ifadesinde oldukça önemli bir yere sahiptir ve bu özelliği, topluma ait değerlerin gelecek kuşaklara aktarılmasında edebiyatı önemli bir araç durumuna getirmektedir. Edebiyat kitapları, ... -
Kaş ve Demre ilçesi kıyılarında su altı dalış turizmi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Bu çalışmada; `Kaş ve Demre İlçesi Kıyılarında Su Altı Dalış Turizmi` çeşitli boyutlarıyla gözler önüne serilmesi amaçlanmaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte su altı dalışlarına ve su altı sporlarına olan ilgi daha ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde zihin haritalamanın kullanımının öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersindeki `Üretim, Dağıtım ve Tüketim` ünitesinde zihin haritalama tekniğinin kullanımının öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. ... -
Pre-service and in-service efl teachers` views on the general knowledge elective courses of the elt department: Suggested syllabus for the most preferred course
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Yükseköğretim Kurulu (YÖK) seçmeli derslerin yüzdeliklerini artırarak öğretmen yetiştirme programlarının müfredatlarını güncellemiştir. Bu güncelleme kapsamında, YÖK Meslek Bilgisi (MB), Genel Kültür (GK) ve Alan Eğitimi ... -
7. sınıf güneş sistemi ve ötesi ünitesinin öğretiminde okul dışı öğrenme ortamlarının kullanılmasının akademik başarı, motivasyon ve kalıcılığa etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Araştırma; okul dışı öğrenme ortamlarında sürdürülen öğretim faaliyetlerinin öğrencilerin akademik başarısına, kalıcılık düzeyine ve öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonuna etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Coğrafya ders kitaplarının değerler eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi ve coğrafya öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu çalışmanın amacı, 2005 ve 2017 coğrafya öğretim programlarına göre hazırlanmış coğrafya ders kitaplarında yer alan etkinliklerin, hangi değer eğitimi yaklaşımlarını kullandığını tespit etmek ve coğrafya öğretmenlerinin ... -
Öğretmen adaylarının bilimin doğası ve Stem`e yönelik görüşlerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve STEM'e yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada, yakınsayan paralel karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutundaki örneklemini Marmara ... -
İlk ve orta okullardaki yöneticilerin duygusal zekâ seviyeleri ile öğretmenlerin örgütsel sinizim ve örgütsel sessizlik seviyeleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Duygusal zeka yalnızca yönetici değil tüm insan ilişkilerinde önemli rol oynayan bir kavramdır.Duygusal zekanın yanı sıra eğitim örgütlerinde adını duyuran iki kavram daha bulunmaktadır. Bunlar örgütsel sessizlik ve örgütsel ...