Çözeltiler kimyası ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için üç aşamalı testin geliştirilmesi ve uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma fen bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler kimyası ile ilgili kavram yanılgılarının bilgisiz öğrenciler ile kavram yanılgısına sahip olanları birbirinden ayırt etme potansiyeline sahip olan üç aşamalı tanılayıcı bir test kullanarak belirlemeyi amaçlamıştır. Bu amaca yönelik olarak, literatürden yararlanılarak geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan bir test 159 fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır ve aynı test kullanılarak 6 öğretmen adayı ile mülakat yapılmıştır. Yazılı ve sözlü cevaplar analiz edilerek ve literatürü tarayarak elde edilen kavram yanılgıları test maddelerinin ikinci aşamasına çeldirici olarak yerleştirilmiştir. Böylece 21 üç aşamalı sorudan oluşan bir test oluşturulmuş ve bu test geçerlik ve güvenirlik analizleri için 182 fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen istatistikler, Çözeltiler Kimyası Tanılayıcı Testi (ÇöKiTaT) nin fen bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler kimyası ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. Survey (tarama) yaklaşımının kullanıldığı asıl uygulamada ÇöKiTaT 150 fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen veriler MS Excel programı kullanılarak analiz edilmiş ve analiz sonuçları fen bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler kimyası ile ilgili anlamalarının oldukça düşük olduğunu göstermiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler kimyası ile ilgili çeşitli kavram yanılgılarına sahip olduğu bulunmuştur. This study aimed to investigate pre-service science teachers' misconceptions about solution chemistry using a three-tier diagnostic test which has the potential those who are lack of knowledge from those who have misconceptions. For this purpose, a test including open-ended questions which were developed by benefiting from the literature was administered to 159 pre-service science teachers and the interview was conducted on a limited number of students using the same test. The misconceptions obtained by analyzing the written and oral responses and by searching the related literature were placed as distractor in the second tier of the test items. The test consisting of 21 tree-tier questions were developed and it was administered to 182 pre-service science teachers to test its reliability and validity. The statistics indicated that the Solution Chemistry Diagnostic Test (SCDT) was a reliable and valid instrument which would be used to evaluate pre-service science teachers' misconceptions about solution chemistry. In this study in which the survey method was used the SCDT was administered to 150 pre-service science teachers. The data were analyzed using MS Excel and the results of the analysis indicated that pre-service science teachers' understanding of solution chemistry was very low. In addition, it was found that pre-service science teachers had some common misconceptions about solution chemistry.
Collections