Robotik teknolojilerinin ortaokul öğrencilerinin programlama becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, robotik teknolojilerin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin programlama becerisine etkisinin incelenmesidir. Programlama öğretiminin çoğu zaman soyut komutlar üzerinden verilmesi; öğrencilerin programlamayı anlamamasına, sevmemesine ve programlama öğretimine karşı olumsuz bir tutum geliştirmesine sebep olmaktadır. Bu çalışmada programlama öğretiminin soyut kavramlar üzerinden değil, öğrencilerin daha iyi anlayabilecekleri somut kavramlar üzerinden verilmesi sağlanmaktır.Araştırmada tek grup öntest-sontest deneme öncesi model kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Çanakkale ili Merkez ilçesindeki Çanakkale Koleji Ortaokulu 5. sınıfta öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Ayrıca altı öğrenci ile görüşme yapılmıştır. MEB'in belirlediği müfredata göre ders planı oluşturulmuş ve programlama öğretiminde robotik teknolojiler kullanılan senaryolar yapılandırmacı kuram temel alınarak geliştirilmiştir. Ders planları ve senaryolar için pilot çalışma yapılmış ve pilot uygulama sonucunda düzenlenmiştir. Senaryolarda ders konuları robotun davranışı ile ilişkilendirilmiştir. Senaryolara göre öğrenciler önce robotun hareketini izler, sonra bu hareketi ifade eden kodu incelerler. Başka deyişle kodun anlamını robotun hareketinden çıkarmış olacaklardır. Öğrenciler, programlama öğreniminde robotik teknolojilerini müfredata uygun şekilde 6 hafta süresince kullanmışlardır. Öğrencilerin programlama becerilerinin ölçülmesi için uygulama öncesi ve sonrası `programlama becerileri başarı testi` kullanılmıştır. Ayrıca robotik teknolojilerinin programlama öğretiminde kullanılmasına ilişkin yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde yüzde, frekans, eşleştirilmiş örneklem t-testi ve içerik analizi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre robotik teknolojilerinin öğrencilerin programlama becerilerine olumlu etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrenciler programlama öğretiminde robot kullanımına ilişkin olumlu görüş bildirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Robotik, Programlama, Programlama öğretimi The aim of this study is to investigate the effect of robotic technologies on the programming skills of 5th grade students. Programming instruction is often given through abstract commands; students do not understand, dislike programming and develop a negative attitude towards programming education. In this study, it is ensured that programming education is not given through abstract concepts, but through concrete concepts that students can better understand.In the study, a single group pre-test and post-test pre-test model was used. The participants of the study consisted of 30 5th grade students studying at Çanakkale College Secondary School in the central district of Çanakkale. In addition, six students were interviewed. A curriculum was developed according to the curriculum determined by the Ministry of National Education and scenarios using robotic technologies in programming teaching were developed based on constructivist theory. A pilot study was conducted for the lesson plans and scenarios, and it was arranged as a result of the pilot implementation. In the scenarios, the course topics are associated with the behavior of the robot. According to the scenarios, students first observe the movement of the robot and then examine the code that expresses this movement. In other words, they will deduce the meaning of the code from the robot's movement. Students used robotic technologies for 6 weeks in accordance with the curriculum in programming learning. In order to measure students' programming skills, programming skills achievement test was used pre and after the practice. In addition, a semi-structured interview form was used to use robotic technologies in programming teaching. Percentage, frequency, paired sample t-test and content analysis were used in the analysis of the research data.According to the findings of the research, it has been determined that robotic technologies have a positive effect on students' programming skills. In addition, students have expressed a positive opinion about the use of robots in programming teaching.Keywords: Robotics, Programming, Programming instruction
Collections