İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin tespit edilmesidir. Çalışma ilkokul 3. sınıf ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile çeşitli demografik değişkenler arasında anlamlı farklılık olup olmadığını araştırmaktadır. Araştırmada Düzenlenmiş Fennema-Sherman Matematik Kaygı Ölçeği-İlkokul kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale ili merkezindeki ilkokullarda eğitim gören 3. sınıf ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Çanakkale ili merkez ilkokulları 3. ve 4. sınıf düzeyinde öğrenim gören 940 öğrenci ile yüz yüze anket tekniği ile toplanmıştır. Veriler, Frekans Analizi, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi ile analiz edilmiştir. Gruplar arası anlamlı farklılıkların tespiti için Mann Whitney U Testi Bonferroni Düzeltmesi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin matematik kaygı düzeyi ve cinsiyet arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Sınıf düzeyinde ise, ölçeğin kaygı boyutunda anlamlı bir farklılık tespit edilemezken, ölçeğin rahatlık boyutunda anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Matematik kaygı düzeyi ile anne eğitim durumu arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mann Whitney U Testi Bonferroni düzeltmesi sonucunda ölçeğin kaygı boyutu için anne eğitim grupları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilemezken rahatlık boyutu için anlamlı farklılığın annesi lisans mezunu olan öğrencilerden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Matematik kaygı düzeyi ile baba eğitim durumu arasında ölçeğin kaygı boyutu için anlamlı bir farklılık olduğu, ancak ölçeğin rahatlık boyutu için istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Mann Whitney U Testi Bonferroni düzeltmesi sonucunda ölçeğin kaygı boyutu için baba eğitim grupları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir.Matematik kaygı düzeyi ile öğrencinin birlikte yaşadığı kişi sayısı ile kardeş sayısı arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Anne ve baba mesleği ile matematik kaygı düzeyi arasında ölçeğin kaygı boyutunda anlamlı bir farklılık tespit edilemezken, ölçeğin rahatlık boyutunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Son olarak öğrencinin evde dersleriyle en fazla ilgilen kişi ile matematik kaygı düzeyi arasında ölçeğin kaygı boyutunda anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study was to determine the math anxiety levels of primary school students. In this study, it has been investigated whether there is a significant difference between the math anxiety levels of primary 3rd and 4th grade students and various demographic variables. The Fennema-Sherman Math Anxiety Scale-Elementary was used as data collection tool in the study.The population of the study consists of 3rd and 4th grade students studying in primary schools, which are part of the Ministry of National Education, in the center of Çanakkale. The data were collected by face to face survey with 940 students. Frequency Analysis, Mann Whitney U Test, and Kruskal-Wallis H Test were used for data analysis. Furthermore, the Mann Whitney U Test Bonferroni Correction was used in order to determine significant differences between the groups.According to the results of this study, no statistically significant difference was found between students' math anxiety level and gender. On the other hand, while there was no significant difference in anxiety dimension of scale at grade level, it was concluded that there was a significant difference in ease dimension of scale. It was concluded that there was a statistically significant difference between math anxiety level and mother's education level According to Mann Whitney U Test Bonferroni correction, it was found that there was no significant difference between the mother education groups for the anxiety dimension of the scale. Nevertheless, it was found that there was a significant difference for the ease dimension caused by the students whose mothers have graduated from the undergraduate programs. It was concluded that there was a significant difference between the students' math anxiety level and the educational level of the father in the anxiety dimension of the scale. However, no statistically significant difference was found for the ease dimension of the scale. According to Mann Whitney U Test Bonferroni correction, it was found that there was no significant difference between the father education groups for the anxiety dimension of the scale.However, there was no statistically significant difference between the students' math anxiety level and the number of siblings and the person living with the students. While there was no significant difference in the anxiety dimension of the scale between the parents' profession and the math anxiety level, a statistically significant difference was found in the ease dimension of the scale. Finally, it was concluded that there was a statistically significant difference between the math anxiety level and the person who was most interested in homework in context of the anxiety dimension of the scale.
Collections