TEZLER: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 739
-
An evaluatıon of Breeze 9, the 9th grade Englısh coursebook for Turkısh publıc hıgh schools
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve devlet liselerinde okutulan 9. sınıf İngilizce ders kitabı Breeze 9?un etkinliğinin lise 9. sınıf öğrencilerine ve lise 9. sınıf İngilizce öğretmenlerine göre ... -
Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde öğrencilerin kullandıkları kelime öğrenme stratejileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminin yapıldığı kurslarda öğrencilerin karşılaştıkları en büyük güçlüklerden biri de kelime öğrenimidir. Kendi kendine kelime öğrenme stratejisi geliştirip kelime hazinelerini arttıran ... -
Tanrı Misafiri ve Miskinler Tekkesi eserlerinin Türkçe öğretim programındaki temalar açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'nin bugün en önemli sorunlarından birisi bireylere, küçük yaşlardan itibaren okuma alışkanlığının kazandırılmamış olmasıdır. Küçük yaşlarda kazandırılmayan bu alışkanlığın ilerleyen yaşlarda kazandırılması ... -
Türkiye`de ve Bulgaristan`da ortaöğretim coğrafya eğitimi ve öğretiminin müfredat, araç-gereç ve yöntem açısından karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye?de ve Bulgaristan?da Ortaöğretim Coğrafya Eğitimi ve Öğretiminin Müfredat, Araç-Gereç ve Yöntem Açısından KarşılaştırılmasıBu çalışmada, her iki ülkenin resmi kurumlarından edinilen coğrafya öğretim programları ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk hakları konusundaki görüşlerinin belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın genel evrenini, Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan tüm okul öncesi ... -
Argümantasyona dayalı dil eğitimi yaklaşımının Türkçe öğretmeni eğitiminde uygulanmasına yönelik karma gömülü deneysel çalışma
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Argümantasyona dayalı dil eğitimi uygulamaları, fen bilimleri eğitiminde yaygın olarak kullanılmaya başlanan `Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ)` yaklaşımının dil eğitimine adapte edilmesi yoluyla yapılmaktadır. ... -
Ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) Türkçe ders kitaplarının temel beceriler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada; Türkçe derslerinde öğrencilerde geliştirilmesi amaçlanan Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, problem çözme, araştırma, bilgi teknolojilerini kullanma, ... -
Toplumcu gerçekçilik kuramının Cengiz Aytmatov`un eserlerine yansımaları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Toplumcu gerçekçilik kuramı, 1934 yılında Sovyet Yazarlar Birliği Kongresi'nde devletin resmi sanat görüşü olarak kabul edilmiştir. SSCB'nin egemenliği altında yaşayan bütün yazarlar bu sanat akımına uymak zorunda ... -
Willingness to communicate in English as a foreign language among Turkish students in Turkey
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İletişim kurma istekliliği ikinci dil ediniminde son yirmi yıldır büyük önem kazanmıştır. Bu çalışma üniversitede İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde eğitim alan öğrencilerin İngilizceyi yabancı dil olarak sınıf içi ve sınıf ... -
Oyunla öğretim yöntemi uygulamasının başarı ve kalıcılık üzerindeki etkisi (Deneysel bir çalışma)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Ortaokul 6.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, `Coğrafi Konum`, `Ülkemizin Kaynakları`, `Dünya'da Nüfus`, 5.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, `Yaşadığı Bölgenin Ekonomik Özellikleri` ile ilgili kazanımların oyunla ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenimine yönelik kaygı ve kaygının yabancı dil öğrenimi başarısına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bireylerde bulunan yabancı dil olarak Türkçeye yönelik kaygıların neler olduğunun ortaya konması; bu kaygıların, dilin dört temel becerisi olarak kabul edilen konuşma, yazma, ... -
Türkçe öğretmenliği 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yabancılara Türkçe öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançlarının araştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir yabancı dili öğretmek için yetiştirilen öğretmen adaylarının o dili etkili bir şekilde öğretebilecek donanıma sahip olması gerekmektedir. Bunun temel koşulu ise öğretmen adayının konu alanıyla ilgili olarak formasyon ... -
Cinsiyete göre okul yöneticilerinin çatışma nedenleri ve çatışma yönetimi stratejileri (Keşan örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, cinsiyete göre okul yöneticilerinin okullarda çatışma yaşadıkları karşı tarafları, çatışma konuları ve nedenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek; kişisel değişkenler ile çatışmayı yönetim stratejileri ... -
Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin çocuğun resimsel yaratıcılığına katkıları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Görsel Sanatlar dersindeki eğitim sürecinde Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin çocuğun resimsel yaratıcılığına getireceği katkıları ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma 'Yarı Deneme ... -
Vocational college students` language learning strategy use and its relationship with self-esteem and the achievement level in the English course
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizce öğrenenler arasındaki başarı oranı; ilgi, akademik özsaygı, eğitim geçmişi, derste kullanılan öğretim metodları, teknik ve aktiviteler, öğrenenler tarafından kullanılan öğrenme stratejileri gibi unsurlara bağlı ... -
Halk eğitim merkezlerindeki İngilizce programının değerlendirilmesi: Çanakkale örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğrenci ve kurs öğretmenlerinin bakış açıları aracılığıyla Çanakkale şehrindeki Halk Eğitim Merkezlerindeki İngilizce Programı'nın etkililiğini değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, bu ... -
An investigation into the impact of digital storytelling on the motivation level of students
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Motivasyonun dil öğrenme sürecinde en önemli faktörlerden biri olduğu geniş ölçüde kabul edilmektedir ve etkisi farklı araştırmacılar tarafından farklı bağlamlarda yıllardır araştırma konusu olmuştur. Özellikle ikinci/yabancı ... -
Türkiye`deki üniversitelerde tarih bölümü ve tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 2013-2014 öğretim yılında Türkiye'deki üniversitelerde tarih bölümü ve tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan karma desen yöntemi ... -
Acquiring, practicing, and retaining knowledge through learning and teaching processes: An experiment of MOODLE based academic vocabulary acquisition
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Akademik Sözcük Listesinden kelimelerin bilgisayar destekli dil öğrenme araçları ve bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığıyla öğrenilip akılda tutulmasını deneysel bir çalışmayla inceleyerek; öğretici bir ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler programında belirlenen değerlerin kazanım düzeyleri ve bu süreçte karşılaşılan güçlüklerin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerleri kazanım düzeylerini tespit etmek ve öğretmen görüşlerine göre kazanım sürecinde karşılaşılan güçlüklerin ...