An investigation into the impact of digital storytelling on the motivation level of students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Motivasyonun dil öğrenme sürecinde en önemli faktörlerden biri olduğu geniş ölçüde kabul edilmektedir ve etkisi farklı araştırmacılar tarafından farklı bağlamlarda yıllardır araştırma konusu olmuştur. Özellikle ikinci/yabancı dil öğreniminde öğrencilerin motivasyon düzeylerini etkileyen çeşitli faktörler tartışılmaktadır. Bunlar arasında dil öğrenim ve öğretim sürecinde öğrencilerin daha motive ve aktif olmaları için materyal kullanımının büyük önem taşıdığı ifade edilmektedir. Bilgisayarların takdimiyle birlikte öğrencilerin içinde yaşadıkları çevre gibi pedagojik açıdan da dijital ortamlara entegre edildiği yeni bir çağ başlamıştır. Bu nedenle öğrencilerin motivasyon düzeyleri ve dijital araçların dil öğrenim sürecine entegre edilmesi arasındaki ilişki yıllardır araştırma konusu olmuştur. Çağın gerekleri ve eğitim ortamlarında öğrencilerin ikinci/yabancı dil motivasyon düzeylerine dayanarak, bu çalışma dijital öykü oluşturmanın öğrencilerin İngilizce öğrenme motivasyon düzeyleri üzerindeki etkisini cinsiyet, bilgisayar kullanım sıklıkları, bilgisayarı İngilizce öğrenme amaçlı kullanma sıklıkları ve bilgisayar yeterlilik algıları gibi çeşitli değişkenler açısından incelemiştir. Çalışma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, zorunlu ve isteğe bağlı hazırlık programında okuyan 63 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma, karmaşık yöntem aracılığıyla uygulanmış ve nicel açıdan öğrencilerin rastgele seçilmediği ancak araştırmacıya ön-test ve son-test puanları aracılığıyla toplanan veri arasında karşılaştırma yapma olanağı sunması açısından önemli bir yere sahip `eşitlenmemiş karşılaştırmalı kontrol gruplu model` e göre tasarlanmıştır. Gruplar deney (33) ve kontrol (30) grubu olarak belirlenmiştir ve deney grubunun dijital hikayeler oluşturmasına yönelik eğitim aldıkları kontrol grubunun ise almadığı iki aylık bir çalışmaya dahil edilmişlerdir. Veriler, Gardner'ın (2004) Tutum/Motivasyon Test Ölçeği'nden direkt alınan ya da adapte edilen iki anket ve bir görüşmenin dahil olduğu hem nitel hem nicel yöntemlerle toplanmıştır. Uygulamanın tamamlanmasının ardından iki gruba da anketler son-test olarak verilmiştir ve deney grubu katılımcılarıyla ayrıca görüşmeler yapılmıştır. Anketler aracılığıyla toplanan veriler, uygulamanın yapıldığı deney grubu katılımcıları ile geleneksel yöntemlerle eğitim alan kontrol grubu öğrencilerinin motivasyon düzeyleri arasında istatistiki olarak önemli bir farklılık olduğunu ortaya çıkaran SPSS 20.0 programı ile analiz edilmiştir. Bulgulara bağlı olarak, deney grubu katılımcılarının motivasyon seviyelerinde bir artış, kontrol grubu katılımcılarında ise son-test puanlarında bir düşüş olduğu ortaya çıkarılmıştır. Veriler, katılımcıların cinsiyet, bilgisayar kullanım sıklığı ve bilgisayar yeterlilik algıları açısından analiz edilmiş ve öğrencilerin ikinci/yabancı dil öğrenme motivasyon düzeylerinde istatistiki olarak önemli etkilerinin olmadığı ortaya konmuştur. Katılımcıların görüşme sorularına verdikleri yanıtlar betimsel analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiş ve nicel verilerle benzer sonuçlar ortaya çıktığı görülmüştür. Hem nicel hem nitel verilerle toplanan bulgulara bağlı olarak, dijital hikaye oluşturmanın İngilizce öğrenimi açısından öğrencilerin motivasyon düzeylerinde önemli bir etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Sonuç olarak, dijital hikaye oluşturmanın dil öğrenme ve öğretme sürecine entegre edilmesinin öğrencilerin daha motive olmalarına olanak sağlaması açısından etkili olduğu düşünülmektedir. Motivation is widely accepted as one of the most important factors in terms of language learning process and has been a matter of research for many years in different contexts by different researchers. Several factors are discussed that affect the motivation level of learners specifically in terms of second/foreign language learning. Among those are it could be suggested that the use of materials are of great importance in terms of language teaching and learning process to get learners more motivated and involved.With the introduction of computers, a new era in terms of pedagogical aspects came into the prominence through which learners have been integrated into digital environments like the setting they live in. Therefore, the relationship between the motivation level of learners and the integration of digital tools into language teaching and learning process has been a matter of research for many years.Drawing on the requirements of the era and learners' L2 motivation level in educational settings, the present study investigated the impact of the construction of digital storytelling on the motivation level of learners regarding English language learning in terms of several variables such as gender, frequency of computer use, the use of computers to learn English and computer self-efficacy perceptions.The study was conducted with 63 prep school students studying at Çanakkale Onsekiz Mart University, School of Foreign Languages, optional and compulsory preparatory classes that are students of different departments. The present study was conducted through mixed method research design and from quantitative aspect, was designed as `the nonequivalent control (comparison) groups design` in which learners are not selected randomly, however, is crucial due to the possibility of the data collected through pre-test that enable researchers to make a comparison between pre-test and post-test scores. The groups were designed as experimental (N=33) and control (N=30) and were involved in two-month study in which while the experimental group was instructed in terms of the construction of digital stories the control group was not given the treatment. The data were collected through both quantitative and qualitative methods as two questionnaires that were directly taken or adapted from Gardner (2004)'s Attitude/Motivation Test Battery (AMTB) and an interview. After the completion of the treatment, both groups were given questionnaires as post-test and the interview was also applied to the participants of the experimental group. The quantitative data collected through questionnaires, were analyzed through SPSS 20.0 that revealed a statistically significant difference between the motivation level of the experimental group that was given the treatment regarding the construction of digital stories and control group that was instructed by traditional methods. Based on the findings, it was also indicated that while there was an increase in L2 motivation level of the experimental group, a decrease was revealed in the post test scores of the control group. The data were also analyzed in terms of several variables such as gender, frequency of computer use and computer-self efficacy beliefs that were revealed to have no statistically significant impact on learners' L2 motivation level. Participants' responses to the interview questions were also analyzed through descriptive analysis and were indicated to be similar to the findings based on the quantitative data. Drawing on the findings collected through both qualitative and quantitative data, it was revealed that the construction of digital stories had a positive impact on the motivation level of learners in terms English language learning. Consequently, the integration of the construction of digital stories in language teaching and learning process is considered to be effective in that it enables learners to be more motivated.
Collections