Türkiye`de ve Bulgaristan`da ortaöğretim coğrafya eğitimi ve öğretiminin müfredat, araç-gereç ve yöntem açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye?de ve Bulgaristan?da Ortaöğretim Coğrafya Eğitimi ve Öğretiminin Müfredat, Araç-Gereç ve Yöntem Açısından KarşılaştırılmasıBu çalışmada, her iki ülkenin resmi kurumlarından edinilen coğrafya öğretim programları doküman analizi tekniği ile birbirleri ile karşılaştırılarak, tarihi süreç içinde birbirlerine olan benzerlikleri ve farklılıkları belirlenmeye çalışılmıştır.Bulgaristan Devlet İstatistik Enstitüsü verilerine göre, Bulgaristan'daki Türk nüfusu 588 bin 313 olarak açıklanmıştır. Türk nüfusu, Bulgaristan nüfusunun %8,8?ini oluşturmaktadır. Geçmişte Bulgaristan hükümetinin politikaları nedeniyle iki ülke arasında sorunlar yaşansa da günümüzde Türkiye- Bulgaristan ilişkileri dostluk zemini içinde gelişmeye devam etmektedir. İki ülke arasında geniş bir ticari ve kültürel ilişki mevcuttur. Bulgaristan Türkleri iki ülke arasında önemli bir rol oynamaktadır. Türk toprakları içinde Bulgaristan eğitim sistemi içinden gelen binlerce yurttaşımız mevcuttur. Halen çok sayıda Türk öğrenci Bulgaristan?da eğitim görmeye devam etmektedir. Türkiye ve Bulgaristan?ın bu ortak kültürlerinin yanı sıra gelenekleri, kültürleri, siyasi ideolojileri ve tarihi birikimlerinde farklılıklar olması sebebiyle müfredatlar açısından da bazı farklılıklar bulunması doğaldır. Bu çalışma ile her iki ülkede coğrafya dersi ve öğretim programları hakkında bilgi sahibi olmak mümkündür. Bunun yanında her iki ülkenin coğrafya öğretim programlarının müfredat, metot ve araç-gereç aşısından özellikleri karşılaştırılarak araştırmacı ve okuyuculara belli bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır.Bulgaristan ve Türkiye açısından konuya bakıldığında her iki ülkede de coğrafya eğitiminin, çok sayıda aşılması gereken sorunu olduğu görülmüştür. Tez çalışmamızda coğrafya eğitim sisteminin Türkiye?de tüm ihtiyaçlara cevap verebilecek düzeyde geliştirilmesi için, öğretim programlarından, ders kitaplarına, araç gereçlerden ders anlatım metotlarına kadar tüm sistemin baştan sona gözden geçirilerek yenilenmesi gerektiğine vurgu yapılarak çeşitli çözüm önerileri sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Karşılaştırmalı Eğitim, Coğrafya Müfredatı, Öğretim Yöntemleri, Araç gereç, Türkiye, Bulgaristan The Comparison of Geography Education in Turkey and Bulgaria in Terms of Curriculum, Instruments and MethodIn this study, geography educational programs obtained from official institutions of both countries have been compared to each other through document analysis technique, and their similarities and differences have been tried to be determined in the course of history. According to the data by Bulgarian State Institute of Statistics, the Turkish population in Bulgaria has been explained as 588.313. Turkish population accounts for 8.8% of Bulgarian population. Although there happened problems between the two countries due to the policies of Bulgarian government in the past, the relationship between Turkey-Bulgaria are continuing to develop on the basis of friendship today. There is a brand commercial and cultural relationship between two countries. Bulgaria Turks play an important role between these two countries. Within the lands of Turkey, there are thousands of citizens from Bulgarian education system. Thousands of Turkish students still continue to receive education in Bulgaria. Along with these common cultures of Turkey and Bulgaria, it is natural for there to be some differences in terms of curricula because there are differences in their traditions, cultures, political ideologies, and historical backgrounds. With this study, it is possible to gain information about geography classes and educational programs in both countries. Besides, to have the researchers and readers gain a given standpoint is aimed by comparing the curricular, methodical and instrumental features of both countries? geography education programs.Considering the issue from the viewpoint of Bulgaria and Turkey, the geography education in both countries are observed to have a lot of problems that should be overcome. In our study, it has been emphasized that all system from educational programs to text books and from instruments to teaching methods should be reviewed and renewed so that geography education system can be developed to meet all the necessities in Turkey, several resolution and suggestions has been made. Key words: Comparative Education, Curriculum of Geography, Teaching Methods, Education tools, Turkey, Bulgaria
Collections