TEZLER: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 739
-
Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismarına yönelik farkındalıklarının belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okul öncesi dönem, çocuğun 0-6 yaş dönemini kapsar. Bu dönem, çocuğun kişiliğinin oluşumu ve şekillenmesi, temel bilgi, beceri ve alışkanlıkların kazanılması ve geliştirilmesi açısından ileri yıllara olan etkisi nedeniyle, ... -
Eğitim denetmenlerinin rehberlik görevlerini yerine getirmeleri konusunda okulöncesi öğretmenlerinin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, eğitim denetmenlerinin rehberlik görevlerini yerine getirmelerikonusunda okulöncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı Çanakkale ... -
Sınıf mevcudunun 2005 öğretim programları`nın başarısına etkisinin öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sınıf mevcudu ülkemiz açısından, gelişmekte olan bir ülke olarak halen düzenlenmeye muhtaç bir gerçek konumundadır. Nüfusumuzun hızla çoğaldığı, eğitime verilen önemin sürekli yükselen bir grafik gösterdiği, okullaşma ... -
Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlığa ilişkin demokratik değer düzeyleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, öğretmen adaylarının, medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlığın demokratik değerler boyutundan kültürel çeşitlilik, tolerans, ifade özgürlüğü ve demokrasi değerleri arasında bir ilişki olup olmadığını ... -
Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyi ile aktif vatandaşlık bileşenlerinden temsili demokrasiye, protesto ve sosyal değişime katılım düzeyi arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının medya okuryazarlık ve aktif vatandaşlığın -temsili demokrasiye katılım- ve -protesto ve sosyal değişime katılım- boyutlarındaki düzeylerini belirleyip aralarındaki ilişkiyi ... -
Sıradışı konular çalışma etkinliklerinin yaratıcılığa etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Sıradışı Konular Çalışma Etkinliklerinin yaratıcılık üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Üstün yetenekli öğrencilerin önemli özelliklerinden birisi olan yaratıcılık becerilerinin geliştirilmesi ... -
Ortaokul 6,7 ve 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarının düşünceyi geliştirme teknikleri açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yazılı anlatım en son ve en zor kazanılan bir dil becerisidir. Öğrencilerin kendileriniyazılı olarak ifade etmelerini geliştirmeye yönelik yapılan çalışmalar Türkçe eğitiminin altbaşlıklarındandır ve ihmal edilmemesi ... -
Öğretmen adaylarının ilk okuma yazma öğretimi dersindeki akademik başarıları, biliş üstü farkındalık düzeyleri, düşünme stilleri ve tutumları arasındaki ilişkiler
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının İlk Okuma Yazma Öğretimi dersi akademik başarıları, biliş üstü farkındalık düzeyleri, düşünme stilleri ve İlk Okuma Yazma Öğretimi dersine ilişkin tutumları arasındaki ... -
Aile katılımı odaklı matematik destek programının okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların matematiksel kavram edinimine etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, anaokuluna devam eden 6 yaşındaki çocukların annelerine uygulanan örnek bir matematiksel destek programının çocukların matematiksel kavram becerilerine etkisini ve ailelerin eğitime katılımları sonucunda ... -
Doğal çevreyi koruma programının okul öncesi dönem çocuklarının çevreye yönelik tutumlarına olan etkileri: Çanakkale il örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, doğal çevreyi koruma etkinliklerine dayanan çevre eğitimi programının, okul öncesi öğrencilerin çevrelerine yönelik tutumlarına etkisini ve çevreye yönelik tutumların cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını ... -
Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlık bağlamında toplum yaşamına katılma düzeyleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yirmi birinci yüzyılın başlarında haklar ve sorumluluklar bağlamında ele alınan vatandaşlık kavramı, bireylerin toplumdaki sorumluluklarını ön plana çıkaran aktif vatandaşlık yaklaşımına doğru evrilmektedir. Bunun yanında, ... -
English teachers self-perceptions of teacher autonomy in middle schools and high schools: The case of Sakarya
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye?de ortaokul ve liselerde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öğretmen özerkliğine dair algılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra, merkezi sınavların öğretmenlerin özerklik algılarına olan ... -
İlkokul öğretmenlerinin girişimcilik becerisine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde ekonomik gelişmelerin ve değişimlerin bir sonucu olarak girişimciliğin önemi artmıştır. Bu nedenle küresel ve bölgesel kalkınmanın sağlanması için girişimcilere ihtiyaç duyulmaktadır. Girişimci, ekonomideki boşluğu ... -
İlköğretim II. kademe görsel sanatlar dersi öğretim programı öğrenme alanlarının öğretme-öğrenme süreçlerine yansıma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri :Bursa ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Bursa ilinde İlköğretim II. Kademe Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı Öğrenme Alanlarının Öğretme-Öğrenme Süreçlerine Yansıma Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu ... -
Kimlikli bebekler yaklaşımı eğitiminin okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin kimlikli bebekler yaklaşımı`na ilişkin tutumları ve kimlikli bebeklerin kişilik özelliklerini algılamaları üzerindeki etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin Kimlikli Bebekler Yaklaşımı?na ilişkin tutumlarını ve kimlikli bebeklerin kişilik özelliklerine ilişkin algılamalarını saptamaktır. Bu genel amaç doğrultusunda ... -
Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin laboratuvar ortamlarında karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 4+4+4 değişiklikleriyle sonradan ilkokul ve ortaokul olarak yapılandırılan ilköğretim okullarında görev yapan Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin laboratuvar ortamlarında karşılaştıkları istenmeyen öğrenci ... -
Dinleme öncesi ve dinleme sonrası verilen soruların 5. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama beceri düzeyine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın amacı, dinleme öncesi ve dinleme sonrası verilen soruların 5. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama beceri düzeyine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul'un Ümraniye ilçesine ... -
İlkokuma kitap setlerinde kullanılan kelime ve görsellerin ilkokul birinci sınıf öğrenci düzeyine uygunluğunun incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilkokuma kitap setlerinde kullanılan kelime ve görsellerin ilkokul birinci sınıf düzeyine uygunluğunun incelenmesidir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ?kitap ... -
Fen Bilimleri dersinde çalışma yaprağı kullanımının öğrenci akademik başarısı ve Fen Bilimleri tutumuna etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Fen Bilimleri dersinde çalışma yaprakları kullanımının öğrenci akademik başarısı ve Fen Bilimleri tutumlarına etkisini öğrenmek amaçlamıştır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel araştırma ... -
Üniversitelerdeki örgütsel adalet olgusunun öğretim elemanları algılarına göre yönetim süreçleri açısından değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Örgütsel adalet, örgüt içerisindeki işgörenlerin örgüt doğası gereği varolan yönetim süreçlerini, yöneticilerle ve diğer işgörenlerle ilişkilerini ve örgütsel çıktıları hangi derecede adil algıladıklarını işaret eden bir ...