Türkiye`de erken yaşta yabancı dil eğitimi: Veli ve öğretmenlerin erken yaşta yabancı dile yönelik algı ve tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Avrupa Birliği ülkelerinin yabancı dil öğrenme, bilme ve yabancı dil eğitimine erken yaşta başlanması yönündeki vurguları hem diğer ülkelerde hem de ülkemizde yabancı dil eğitimine daha erken yaşta başlama eğilimlerini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada, Avrupa ülkelerinde ve Türkiye'de yeni bir araştırma ve uygulama alanı olan ?erken/çocuk yaşta yabancı dil eğitimi? hakkında; bu eğitimi veren öğretmenlerin ve çocuğunu erken yaşta yabancı dil eğitimi veren kurumlara gönderen velilerin erken yaşta yabancı dil eğitimine ilişkin algı ve tutumları araştırılmıştır. Anket yoluyla, veli ve öğretmenlerin erken yaşta yabancı dile ilişkin görüşleri alınmaya ve bu konudaki algıları saptanmaya çalışılmıştır. Anketler aracılığıyla elde edilen verilerin değerlendirilmesi, SPSS16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) programı yardımı ile frekans analizi esas alınarak yapılmıştır. Yanıtlar, frekans ve yüzdesel olarak tablolaştırılarak ve şekiller halinde betimlenerek, yeterlik değerlendirmesi yapılmıştır.Araştırmada erken yaşta yabancı dil eğitimi veren öğretmenlerin, bu yaş çocuklarına dil eğitimi verirken yöntem ve içerikler açısından bilinçli hareket ettikleri, diğer taraftan çocuğunu erken yaşta yabancı dil eğitimi verilen kurumlara gönderen velilerin, çocukları erken yaşta dil öğrensin diye bilinçli bir şekilde bu okullara gönderdikleri belirlenmiştir. Ayrıca Türkiye'de erken yaşta yabancı dil eğitimi konusunda ağırlıklı olarak kurumsal sorunlar yaşandığı ve bu eğitimi veren öğretmenlerin mutlaka bu alana yönelik özel bir eğitimden geçmeleri gerektiği kanısına varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi, Dil Edinimi, Erken Yaşta Yabancı Dil Algısı Emphasis of European Union about learn, know a foreign language and begining foreign language educatin at an early age revealed the tendency of begining foreign language education at an earlier age in both other countries and our country. In this study were searched ?foreign language education at en early/kind age? that is a new research and application field in european countries and Turkey, and perceptions and attitudes of this education?s teachers and parents whose children are going to school of foreign language at an early age. Through a questionnaire for parents? and teachers' views of foreign language education to be taken at an early age and tried to determine perceptions on this issue. Evaluation of the data obtained through surveys carried out based on frequency analysis using the SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) program. Answers were tabulated as freguency and percentage and described in figures and perfomed profiency evaluation.In this study was determined that teachers of foreign language teaching at an early age have acted in conscious while language training the children of this age in terms of method and content. Also parents who send own children at an early age foreign language institutions wants their children to learn foreign language. It also determined that there are predominantly institutional problems about foreign language education at an early age and teachers of this education should take absolutely a special training in this field.Key Words: Early Foreign Language Education, Language Acquisition, Perception of Early Foreign Language
Collections