İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarında yer alan millî kültür temasına ilişkin kazanımların değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETAraştırmada Türkiye genelindeki okullarda okutulan iki yayınevine ait Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitapları incelenmiştir. Pasifik Yayınları ve MEB Yayınlarına ait bu kitaplar 6,7 ve 8. sınıflara aittir. Toplam altı kitap incelenmiştir. İlk olarak kitaplarda bulunan kazanımlar incelenmiştir. Daha sonra bu kazanımlar doğrultusunda oluşturulmuş etkinlikler tek tek ayrıntılı bir biçimde incelenmiştir. Altı kitapta yer alan hedef, kazanım ve etkinlikler, ait oldukları ?Millî Kültür? temasına uygunluklarına göre incelenmişlerdir.İncelenen altı kitapta bulunan hedef ve kazanımlar, dil becerilerine dönük olmakla birlikte, araştırmanın temeli olan millî kültür kazanımına yönelik hedef ve kazanıma rastlanmamıştır. Millî kültür temasına ait hedef ve kazanımların, tamamen dil becerilerine yönelik olduğu görülmüştür. İncelenen etkinliklerde, dil becerisi ve metin çözümlemesinin yanında millî kültür kazanımına dönük etkinlikler de bulunmaktadır. Her ne kadar dil becerilerine dönük etkinliklerden sayıca az olsa da, millî kültür kazanımına yönelik etkinliklerin herhangi bir kazanımla ifade edilmedikleri görülmüştür. Altı kitapta yapılan araştırma neticesinde, verilen yöntemlerin öğrenciye dönük olması, öğretmeni tamamen rehber konumunda bırakıp, İlköğretim Türkçe Öğretim Programının gereği olan öğrencinin kendi yapılandırmasına izin vermesi gerektiği belirlenmiştir.Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tümevarım yöntemi esas alınmıştır. Elde edilen bulgulara dayanılarak önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Millî Kültür, Millî Kültür Teması, Türkçe Dersi ve Kültürel Unsurlar. ABSTRACTIn this research, two Turkish lesson teacher?s manuals published by two different presses and used all over the schools in the country has been examined. These teacher?s manuals published by Pasifik Press and MEB Press are sixth, seventh and eigth grade. Totally, six teacher?s manuals has been examined. At the first step, the outcomes has been examined. Later on, the activities that has been built according to these outcomes has been examined one by one in detail. The objectives, outcomes and activities in these six teacher?s manuals has been examined according to convenience with the theme of ?Natural Culture?.The objectives and outcomes in the examined six teacher?s manuals are related to the language skills. However, no objectives and outcomes related to the theme of ?Natural Culture? which is the basic of the research have been found. It has been found out that all the objectives and outcomes related to the theme of natural culture are oriented towards the language skills. In the examined activities, there have been ones intending for the gain of natural culture as well as language skills and text analysis. Although the activities aiming the language skills have been poor in number, it has been found out that the activities aiming the gain of natural culture haven?t been figured with any outcomes. As a result of the examine in these six manuals, it has been stated that the given methods should be oriented on the student, leave the teacher in the guiding position and empower the students to construct on their own as a necessity of the Primary Schools Turkish Teaching Programme.Content analysis method has been engaged in the research. Induction method has been applied in the data analysis. Suggestions have been put forward with the help of the findings.Keywords: natural culture, theme of natural culture, Turkish Lesson and cultural elements.
Collections