The apology and refusal strategies of Turkish, Polish and Latvian prospective English teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İngiliz Dili Eğitimi bölümünde son yılında olan Türk (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi), Polonyalı (Adam Mickiewicz Üniversitesi) ve Letonyalı (Letonya Üniversitesi) öğrencilerin özür dileme ve reddetme stratejilerini kıyaslamayı amaçlar. Ayrıca, bu çalışma, katılımcıların özür dileme ve reddetme stratejilerinin bir anadil kullanıcısının değerlendirmesine göre ne kadar uygun olup olmadığı sorusuna da cevap aramaktadır.Bu çalışma için kullanılan veri toplama aracı Yazılı Söylem Tamamlama Testidir. Kullanılan Söylem Tamamlama Testi 4 özür dileme ve 4 reddetme durumu, toplamda 8 durum içermektedir. Katılımcıların sayısı her grupta 15 olup, toplamda 45 tir.Bu çalışma için kullanılan özür dileme stratejileri kodlama şeması, Hudson, Detmer ve Brown tarafından (1995) kullanılan şemadır. Kullanılan reddetme stratejileri kodlama şeması, Beebe, Takahashi ve Uliss-Weeltz (1990) tarafından kullanılan şemadır. Katılımcıların özür dileme ve reddetme stratejilerinin uygunluğunun kıyaslanması için SPSS programının yardımıyla Kruskal-Wallis H testi uygulanmıştır. Notlama ölçeği olarak Balcı'nın (2009) yüksek lisans tezinde kullandığı on puanlık uygunluk ölçeği kullanılmıştır.Çalışmanın sonuçları göstermektedir ki üç gruptaki katılımcılar, bazı istisnalarla birlikte, çok benzer özür dileme ve reddetme stratejileri kullanmaktadırlar. Kruskal-Wallis H testinin sonuçlarına göre, gruplar arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. This study has the aim of comparing the apology and refusal strategies used by Turkish (Çanakkale Onsekiz Mart University), Polish (Adam Mickiewicz University) and Latvian (University of Latvia) students who are on the final year of their undergraduate studies in the department of English Language Teaching. In addition, this study tries to find an answer to the question of how appropriate the use of the participants? apology and refusal strategies according to the evaluation of a native speaker.The data gathering tool used for this study is Written Discourse Completion Test. The Discourse Completion Test included 4 apology and 4 refusal situations with a total of 8 situations. The total number of participants in this study is 45, with 15 participants in each group.The apology strategies coding schema employed for this study is the one used by Hudson, Detmer and Brown in 1995. The employed coding schema for the coding of the refusal strategies for this study is the one used by Beebe, Takahashi, and Uliss-Weeltz (1990). In order to compare how appropriate the apology and refusal productions of the participants, Kruskal-Wallis H test with the help of SPSS program was conducted. The ten point appropriateness scale used by Balcı (2009) in her master thesis is used in this study as the grading scale.Findings of the study indicated that all three groups use very similar apology and refusal strategies with some exceptions. As a result of Kruskal-Wallis H test, no significant difference was observed among the groups.
Collections