4+4+4 sistem değişikliği sonrası 5. sınıf öğrencilerinin yaşadığı sorunların öğrenci, öğretmen ve veli boyutunda incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı 4+4+4 eğitim sistemi değişikliğiyle ilgili öğretmen, öğrenci ve veli sorunlarını belirlemektir. Araştırma 2014-2017 yılında Çanakkale ili merkezine, Çan ilçesine ve Biga ilçesine bağlı okullarda görev yapan 32 öğretmen, okullardaki 45 öğrenci ve buna bağlı 15 velinin katılımıyla sağlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Yarı-yapılandırılmış sorular öğretmenler ve velilere yüz yüze görüşme esnasında sorulmuş, öğrencilere ise bu sorular form yardımıyla sınıf ortamında uygulanmıştır. Bu sayede birincil kaynağa ulaşılmıştır. Betimsel analiz kullanılarak araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Bu araştırmaya öğretmenler öğrencilerin İngilizce ve Matematik dersi gibi bazı branş derslerinde düşme gözlemlemişler, sınıf içindeki tutum ve davranış değişikliği gibi çeşitli bulgulara ulaşılmıştır. Öğrenci boyutunda ilkokul kademesinden yeni çıkan öğrencinin bazı branş derslerinde zorlandığı, akranlarıyla ilgili sıkıntılar yaşadığı ve branş öğretmenlerine alışmakta sorun yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır. Veli boyutunda ise genel görüşlerin sistem değişikliğinin 5. Sınıf öğrencilerini ders bazında, fiziki ve sosyal alanlarda olumsuz etkilediği sonucu çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: 4+4+4, 5. Sınıf, öğrenci, öğretmen, sistem değişikliği The aim of research is to determine the problems of teachers, students and parents related to the change of 4+4+4 education system. The research was conducted by the participation of the 32 teachers working at the schools in both towns Çan and Biga, 45 students at these school and also 14 parents in 2014-2017. Interview as a qualitative research method was used in this research. Structured qestions were asked to the teachers and parents during the face to face interview, and also these questons were applied with the help of the forms in the in the classroom environment. Thus, primary resource was acquired. The research findings were obtained by using descriptive analysis. The teachers observed the decrease in some branch clsses such as maths and English, and they reached some findings such attitudes and behaviors in the class. It has been reached to the result that a student graduated from primary schoolhas difficulties in some branches, with his/her classmates and getting used to the branch teachers according to the student aspect. On the other hand, it has been concluled that general points of views and system modification affect 5th grade students in terms of lessons, physical and social fields negatively.Key words: 4+4+4, 5th grade, student, teacher, system modification
Collections