2005- 2006 eğitim-öğretim yılı öncesi mezun olan sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde uygulamadaki yeterlilik düzeylerinin incelenmesi :Çanakkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı 2005-2006 eğitim-öğretim yılı öncesi mezun olan sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde uygulamadaki yeterliliklerinin ne düzeyde olduğunun kendi algılarına göre belirlenmesidir. Bu ana amaç doğrultusunda belirlenen çeşitli değişkenler ile sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım yeterlik düzeyleri arasında anlamlı farklar olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırma tarama modeline göre tasarlanmıştır.Bu çalışmanın evrenini; 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Çanakkale il sınırları içerisinde bulunan MEB'e bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olup 2005- 2006 öğretim yılı öncesi mezun olan sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. 2010-2011 öğretim yılında Çanakkale ilindeki resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 1505 sınıf öğretmenine anketler dağıtılmış ve bunların 336 tanesi geri dönmüştür. Bu anketlerden araştırma kapsamına uygun olan 300 anketin veri analizleri yapılmıştır.Veri toplamak amacıyla, Karadağ (2007) tarafından geliştirilen ?Yapılandırmacı Öğrenme İle İlgili Öğretmen Yeterliği Ölçeği? ve araştırmacının hazırlamış olduğu ?kişisel bilgiler? formu kullanılmıştır.Araştırma için gerekli veriler katılımcılara uygulanan anket yoluyla elde edilmiş ve elde edilen ham veriler bilgisayara aktarılmıştır. Araştırmanın ana problemine cevap bulma sürecinde, SPSS17.0 (Statistical Packet for The Social Science) programından yararlanılmıştır. Araştırmanın problemlerinin çözümlenmesinde sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım yeterlilikleri; öğrenci, öğretimi planlama, öğretim süreci, ölçme ve değerlendirme olarak belirlenmiş dört alt boyuta göre ele alındı. Yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde kullanma düzeylerini belirlemede bu değişkenler arasındaki farklılıklara bakılmıştır. Bu farklılıkların belirlenmesi amacıyla tanımsal istatistik, Independent Samples T Testi, One-Way ANOVA ve Frekans Dağılımı yöntemleri kullanılarak yorumlanmıştır.Araştırmaya ait bulgulara bakıldığında sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde uygulama yeterlilikleri, birçok değişken (mesleki kıdem, lisansüstü eğitim alma durumu, görev yapılan okulun sosyo-ekonomik durumu, görev yapılan okul türü, mezun olunan okul) açısından anlamlı bir farklılık oluşturmamıştır. Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı derslerinde uygulamadaki yeterlilik düzeyleri H.İ.E semineri alma durumu ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılıklar ortaya çıkarmıştır. Bu farklılık H.İ.E semineri alanlar ve erkek öğretmenler lehinedir.Anahtar sözcükler: Yapılandırmacılık, Yapılandırmacı Öğrenme, Sınıf Öğretmenleri, Öğretmen Yeterliği The overall aim of this study is to determine the proficiency level of primary teachers graduated before 2005-2006 academic year in application of constructivist approach in courses based on their own perception. For this main purpose, the significant differences between proficiency level of primary teachers in application of constructivist approach were investigated by several variables. In accordance to this purpose, the research was designed for scanning model.The population of this research was the teachers who graduated before academic year 2006 and were working at private and public schools under the Ministry of National Education in Çanakkale during the academic year 2011. The survey has been sent to 1505 teachers as mentioned above. Only 336 surveys have returned and 300 of them were the useable for the aim of this study.For data collection, ?The Scale of Teacher Proficiency Level for Constructivist Approach?? survey developed by Karadağ (2007) and ?Personal Information? survey developed by the researcher were used.The required data were collected from surveys and transferred to the computer. SPSS 17 package has been used for hypothesis testing process of this study. In the process of analysing problem of the research, the proficiency of teachers in using constructivist approach were undertaken at four sub-dimension namely, student, planning of school term, course load planning and distribution over time, evaluation and assessment. The differences among these variables were examined in order to determine the level of using constructivist approach in courses. For this purpose; descriptive statistics, independent samples T test, One-Way ANOVA and frequency distribution methods were employed to the data and the results were interpreted.According to results of the study, the proficiency level of teachers in application of constructivist approach were not displayed any significant differences with respect to many variables (seniority, having graduate degree, socioeconomic condition and type of the school that teacher works and university that teacher have graduated). The proficiency level of primary teachers in application of constructivist approach in courses displayed some differences according to status of taking H.İ.E seminars, and gender. Both male teachers and teachers who took H.İ.E seminars have some advantages in application of constructivist approach in courses.Key words: Constructivism, Constructivist Learning, Primary teachers, The Proficiency Level of Teachers
Collections