EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 127
-
Hikâye destekli sosyal bilgiler öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-25)Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek edebi ürünler arasında yer alan hikâyelerin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, 5. Sınıf öğretim programında yer alan `Kültür ve Miras` ünitesi ... -
Özel öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların okuma yazma eğitimine anne katılımı: Bir eğitim programı taslağı
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-08)Bu çalışmanın amacı, özel öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların okuma yazma eğitimi sürecine annelerin katılımının desteklenmesi amacıyla annelere yönelik bir eğitim programı taslağı önermek ve taslak programı uygulayarak, ... -
Ortaokul öğrencilerinin fetemm`e yönelik tutum, algı, problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu araştırmanın amacı `Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik` (FeTeMM, STEM) alanlarına yönelik öğrencilerin tutum ve algılarının cinsiyete ve sınıfa göre nasıl değiştiğinin araştırılması ve bu değişkenlerin öğrencilerin ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin ingilizce özyeterlik inançlarının ve kaygılarının incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu çalışma, ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce özyeterlik inançlarını ve İngilizce öğrenme kaygılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, öğrencilerin İngilizce özyeterlik inançlarını ve İngilizce öğrenme kaygılarını ... -
Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile psikolojik dayanıklılık, algılanan sosyal destek ve iş yaşamında yalnızlık düzeylerinin ilişkisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-26)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerde psikolojik dayanıklılık, iş yaşamında yalnızlık ve sosyal destek değişkenleri kontrol edilerek tükenmişliğin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmada ayrıca psikolojik ... -
Maneviyat ve ödomanik iyi oluş arasındaki ilişkide bilgeliğin aracılık rolü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-22)Bu araştırmanın esas amacı maneviyatın ödomanik iyi oluşu yordamasında bilgeliğin aracılık rolünün test edilmesidir. Araştırma, deneysel olmayan nicel yöntem desenlerinden olan ilişkisel tarama modeli ile hazırlanmıştır. ... -
Ortaokullarda kelime türleri öğretimi açısından Dede Korkut Hikâyelerinin kullanımı ile ilgili bir model önerisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Günümüz eğitim anlayışında artık dil bilgisi öğretimi bir amaç değil dilin doğru ve etkili bir biçimde kullanılmasını sağlayan bir araçtır. Bu araç, anne karnında başlayan dil edinim sürecini bir düzen içine alma ve ulusal ... -
Ana baba tutumlarının başarı yönelimlerini yordamasında otomatik düşüncelerin aracı rolü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-09)Bu araştırmanın amacı üniversiteye geçiş sürecinde olan ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin algıladıkları ana baba tutumları ile başarı yönelimleri arasındaki ilişkide otomatik düşüncelerin aracılık rolünün ... -
Rehberlik öğretmenlerinin krize müdahale deneyimlerinin incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-30)Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul, ortaokul ve lise kademesindeki okullar ile rehberlik ve araştırma merkezinde görev yapmakta olan rehberlik öğretmenlerinin krize müdahale deneyimlerinin incelemesi ... -
Tabu oyununun yedinci sınıf öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenme düzeylerine etkisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-29)Bu araştırmanın amacı bir kelime oyunu olan `Tabu oyunu` ile ders işlenmesinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde kelime bilgisi başarılarına etkisini belirlemek ve öğrencilerin Tabu oyunu ile kelime ... -
5.sınıf öğrencilerinin kesirler konusu üzerindeki muhakeme yapabilme becerilerinin incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-17)Günümüz eğitim sisteminde, öğrencilerin matematik öğretiminde çeşitli sıkıntılar yaşadığı görünen bir gerçektir. Bu durumun genel sebeplerinden birisi ise şüphesiz, öğrencilerin muhakeme becerilerinin zayıf kalması olarak ... -
Lise öğrencilerinde okul bağlılığının yordayıcıları olarak sosyal destek ve okul iklimi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-19)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinde algılanan sosyal destek puanının ve okul iklimi puanının okul bağlılık puanını ne düzeyde yordadığını incelemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırma, 10 farklı ... -
Öğrenci ve mezunlarının perspektifinden imam hatip liselerinin değerlendirilmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-16)Bu araştırma, Tokat Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri ve imam hatip lisesi mezunlarının imam hatip liselerine ve imam hatip liseli olmaya ilişkin çeşitli konulardaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Nicel ... -
Eğitim kurumlarında stratejik plan hazırlama ekibi üyelerinin süreçteki uygulamalara ilişkin görüşleri
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)Bu araştırmada, eğitim kurumlarının stratejik planlama sürecindeki aşamaların gerçekleştirilme düzeylerinin kurumun bulunduğu yerleşim yeri, kurumun düzeyi/türü, kurumda görev yapan stratejik planlama ekibi üyelerinin ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin orantısal düşünme becerilerinin SOLO Taksonomisi ile incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-25)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerini ve süreçteki hatalarını SOLO Taksonomisi yardımıyla incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay incelemesi niteliğindedir. ... -
Benlik saygısı ve yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi açıklamada sınav kaygısının aracı rolü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu araştırmanın amacı ortaöğretime geçiş sürecindeki sekizinci sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ve yaşam doyumu arasındaki ilişkide sınav kaygısının aracılık rolünün incelenmesidir. Araştımanın değişkenleri olan benlik ... -
Güzel sanatlar lisesi müzik bölümleri çalgı eğitimine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin çeşitli boyutlarıyla incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Bu çalışma; GSL'de çalgı eğitiminin uygulamadaki var olan durumunun fiziki durum, öğretim programı, öğretmen - öğrenci boyutlarına ve öğretmen - öğrenci görüşlerine göre tespit edilmesine yönelik tarama modelinde ... -
2017-2018 yeni sosyal bilgiler öğretim programında yer alan 5.sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre gerçekleştirilme düzeyinin belirlenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-03)Sosyal bilgiler öğretim programı Türkiye'de ilk defa 1968 yılında uygulanmaya başlanmış ve günümüze kadar içeriğinde ve kapsamında birçok değişiklikler yapılmıştır. Son olarak 2017 yılında yeni bir öğretim programı ... -
Birleştirilmiş sınıf ve müstakil sınıf öğretmenlerinin okul kavramı ile ilgili metaforlarının karşılaştırılması
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Günlük hayatta farkında olmadan sıklıkla kullanılan metaforlar, bir düşünceyi daha somut, anlaşılabilir ve açıklayıcı hale getirir. Bu araştırmanın amacı, metaforları kullanarak iki farklı okul türünde görev yapan öğretmenlerin ... -
Öğretmen adaylarının türkçe kullanımına karşı duyarlılıkları ile kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin Türkçe kullanım duyarlılıkları ve kitap okuma alışkanlıklarını keşfetmek ve var olan ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma Tokat'ta bulunan Gaziosmanpaşa Üniversitesi ...