Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 127
-
2017-2018 yeni sosyal bilgiler öğretim programında yer alan 5.sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre gerçekleştirilme düzeyinin belirlenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-03)Sosyal bilgiler öğretim programı Türkiye'de ilk defa 1968 yılında uygulanmaya başlanmış ve günümüze kadar içeriğinde ve kapsamında birçok değişiklikler yapılmıştır. Son olarak 2017 yılında yeni bir öğretim programı ... -
2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Tokat ili örneği)
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim-öğretim yılından itibaren tüm sınıflarda uygulanmaya başlanan sosyal bilgiler öğretim programını sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmek ve öğretmenlerin görüşlerinin ... -
2018 Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve atatürkçülük dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri (Yozgat ili örneği)
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Günümüzde ülkelerin kalkınmalarında eğitimin önemli bir yeri vardır. Eğitimde faydanın artması için etkili bir planlama ve programların değişen koşullar karşısında sürekli olarak güncellenmesi gerekmektedir. Planlı bir ... -
4+4+4 eğitim sisteminin ortaöğretime yansımalarına ilişkin paydaş görüşleri
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Araştırmanın amacı öğretmen, öğrenci, yönetici ve velilerin görüşleri alınarak, 4+4+4 Eğitim Sisteminin ortaöğretime yansımalarına ilişkin paydaş görüşlerini ayrıntılı bir şekilde incelemektir. Bu araştırmanın evrenini ... -
4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden değerlendirilmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-20)Bu araştırmada, 2018-2019 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda okutulan Sosyal Bilgiler 4. ve 5. sınıf ders kitapları dil ve anlatım yönünden incelenmiştir. Araştırmada ders kitaplarının işlevsel bir ... -
5. sınıf öğrencilerinin hedef söz varlığı ve Türkçe sözlüğü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-14)Sözlükler ve dil eğitimi arasında büyük bir bağ vardır. Onlar dil eğitimininbilinen en eski araçlarındır. Örneğin Asurların, Babillerin dilini öğrenmek içinyazdıkları kil tabletler bir çeşit iki dilli sözlüktüler. O günden ... -
5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Tokat ili örneği)
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Araştırmanın amacı 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Bilnet matbaacılık tarafından basılan 5. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek ve öğretmenlerin görüşlerinin mesleki kıdem, yaş, ... -
5.sınıf öğrencilerinin kesirler konusu üzerindeki muhakeme yapabilme becerilerinin incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-17)Günümüz eğitim sisteminde, öğrencilerin matematik öğretiminde çeşitli sıkıntılar yaşadığı görünen bir gerçektir. Bu durumun genel sebeplerinden birisi ise şüphesiz, öğrencilerin muhakeme becerilerinin zayıf kalması olarak ... -
6. sınıf öğrencilerinin hedef söz varlığı ve Türkçe sözlüğü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Sözlükler geçmişten günümüze kadar insanlığın öğrenme, bilme, merak ihtiyaçlarının giderilmesinde en önemli başucu kaynaklarından biri olmuştur. Farklı ilgi, ihtiyaçların ve alanların bulunması değişik alanlarda sözlükler ... -
6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Eğitim-öğretim yaşantısının en önemli öğretim materyallerinin başında hiç kuşkusuz ders kitapları gelmektedir. Toplumsal yaşamda önemli bir yere sahip değerleri bireylere kazandırmayı hedefleyen sosyal bilgiler dersinin, ... -
6.sınıf sosyal bilgiler `kültür ve miras` öğrenme alanında hikâye anlatım yönteminin akademik başarıya etkisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Öğrenmeyi verimli hale getirmek ve bunun kalıcılığını sağlama amacı ile pek çok farklı öğrenme modeli ve öğretim yöntemi oluşturulmuştur. Tüm derslerde olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersinde de tek bir metoda bağlı kalınmamalı, ... -
6.sınıf sosyal bilgiler ders kitabında önerilen edebi ürünlerin öğrenme alanlarında yer alan değerler açısından incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)Son yıllarda dünya genelinde daha çok önem verilen toplumsal değerler, birçok yöntemle öğrencilere kazandırılmaktadır. Edebi ürünler de toplumsal değerlerin öğrencilere kazandırılmasında etkili ve önemli araçlardan biri ... -
7. sınıf öğrencilerinin hedef söz varlığı ve Türkçe sözlüğü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-19)Sözlükler, dil öğretiminde herkesin başvurduğu; kelimelerin anlamlarını güvenilir, ayrıntılı ve doğru bir şekilde veren temel kaynaklardır. Dil öğretiminde, insanların gerek ana dillerini gerekse yabancı dilleri öğrenmelerinde ... -
7. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme süreçlerinin incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-04)Matematiksel modelleme problemleri öğrencilerin gerçekçi problem durumlarını anlamlandırarak kendi matematik yapılarını keşfettikleri, genişlettikleri ve düzelttikleri problem çözme etkinlikleridir. Matematiksel modelleme ... -
7. sınıf Türkçe dersinde uygulanan aktif öğrenme modelinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkileri
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-30)Araştırmanın amacı 7.sınıf Türkçe dersinde uygulanan aktif öğrenme modelinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum da 2016-2017 eğitim öğretim ... -
8. sınıf öğrencilerinin bağlam temelli basınç sorularını çözme süreçleri
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin bağlam temelli basınç sorularını çözme süreçleri incelenmiştir. Öğrencilerin basınç konusundaki bağlam temelli soruları çözerken ne düşündüklerini, nasıl yorumladıklarını, hangi bilgi ... -
8. Sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ile umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-19)Bu araştırmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile umutsuzluk düzeyleriarasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmada kullanılan veriler ve yöntemlerdeğerlendirildiğinde araştırma ilişkisel tarama modelinde ... -
Aktif öğrenme yaklaşımının 7. sınıf matematik dersi rasyonel sayılar konusunun öğretimine etkisinin akademik başarı, tutum ve kalıcılık düzeyleri bağlamında incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Araştırma, aktif öğrenme yaklaşımıyla matematik öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarına, matematiğe olan tutumlarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini saptamak ve aktif öğrenme yaklaşımı ile ilgili öğrenci ... -
Ana baba tutumlarının başarı yönelimlerini yordamasında otomatik düşüncelerin aracı rolü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-09)Bu araştırmanın amacı üniversiteye geçiş sürecinde olan ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin algıladıkları ana baba tutumları ile başarı yönelimleri arasındaki ilişkide otomatik düşüncelerin aracılık rolünün ... -
Anne tutumu ile çevrimiçi oyun bağımlılığı arasındaki ilişkide öz düzenlemenin aracı rolü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Araştırmanın amacı, anne tutumunun çevrimiçi oyun bağımlılığı ile arasındaki ilişkide öz düzenlemenin aracılık etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın dışsal değişkeni anne tutumu ile içsel değişkeni çevrimiçi oyun ...