Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 127
-
Benlik saygısı ve yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi açıklamada sınav kaygısının aracı rolü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu araştırmanın amacı ortaöğretime geçiş sürecindeki sekizinci sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ve yaşam doyumu arasındaki ilişkide sınav kaygısının aracılık rolünün incelenmesidir. Araştımanın değişkenleri olan benlik ... -
Ortaokul öğrencilerinin fetemm`e yönelik tutum, algı, problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu araştırmanın amacı `Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik` (FeTeMM, STEM) alanlarına yönelik öğrencilerin tutum ve algılarının cinsiyete ve sınıfa göre nasıl değiştiğinin araştırılması ve bu değişkenlerin öğrencilerin ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin orantısal düşünme becerilerinin SOLO Taksonomisi ile incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-25)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerini ve süreçteki hatalarını SOLO Taksonomisi yardımıyla incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay incelemesi niteliğindedir. ... -
Hikâye destekli sosyal bilgiler öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-25)Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek edebi ürünler arasında yer alan hikâyelerin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, 5. Sınıf öğretim programında yer alan `Kültür ve Miras` ünitesi ... -
Araştırma görevlilerinin işyerinde öğrenmelerini açıklayan faktörlerin incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-27)Bu araştırmada araştırma görevlilerinin işyerinde öğrenme düzeyi, işyerinde öğrenme potansiyeli ve bireysel özellikleri arasındaki yapısal ilişkilerin İşyerinde Öğrenme Kuramı bağlamında test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma ... -
Psikolojik danışman adaylarında terapötik ittifak ve bağlanma
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-29)Bu araştırmanın amacı, psikolojik danışman adaylarının bağlanma stillerinin ve süpervizörleriyle kurdukları terapötik ittifakın danışanlarıyla kurdukları terapötik ittifakı ne düzeyde yordadığını incelemektir. İlişkisel ... -
Sınıf öğretmenlerinin dörtgenler konusundaki pedagojik alan bilgileri
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-09)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin dörtgenler konusundaki pedagojik alan bilgilerini ortaya çıkarmaktır. Pedagojik alan bilgisi çatısı dört bileşen (konu alan bilgisi, program bilgisi, öğretimsel stratejiler bilgisi ... -
Öğrenci ve mezunlarının perspektifinden imam hatip liselerinin değerlendirilmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-16)Bu araştırma, Tokat Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri ve imam hatip lisesi mezunlarının imam hatip liselerine ve imam hatip liseli olmaya ilişkin çeşitli konulardaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Nicel ... -
Türkçenin iki dillileştirilmiş sözlüğü: A2 seviyesinde bir model önerisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Küreselleşen dünyada yabancı dil öğrenimi artık bir ihtiyaç hâline gelmiştir. Bu ihtiyacı giderebilmek amacıyla kullanılan en önemli kaynak ise sözlüktür. Kimi durumlarda bir öğretmen kadar, kimi durumlarda da öğretmenden ... -
Birleştirilmiş sınıf ve müstakil sınıf öğretmenlerinin okul kavramı ile ilgili metaforlarının karşılaştırılması
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Günlük hayatta farkında olmadan sıklıkla kullanılan metaforlar, bir düşünceyi daha somut, anlaşılabilir ve açıklayıcı hale getirir. Bu araştırmanın amacı, metaforları kullanarak iki farklı okul türünde görev yapan öğretmenlerin ... -
6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Eğitim-öğretim yaşantısının en önemli öğretim materyallerinin başında hiç kuşkusuz ders kitapları gelmektedir. Toplumsal yaşamda önemli bir yere sahip değerleri bireylere kazandırmayı hedefleyen sosyal bilgiler dersinin, ... -
Öğretmen adaylarının türkçe kullanımına karşı duyarlılıkları ile kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin Türkçe kullanım duyarlılıkları ve kitap okuma alışkanlıklarını keşfetmek ve var olan ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma Tokat'ta bulunan Gaziosmanpaşa Üniversitesi ... -
2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Tokat ili örneği)
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim-öğretim yılından itibaren tüm sınıflarda uygulanmaya başlanan sosyal bilgiler öğretim programını sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmek ve öğretmenlerin görüşlerinin ... -
Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları ilk deneyimler
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin göreve ilk başladıklarındaki deneyimlerini ortaya koymaktır. Bu temel amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin göreve ilk başladıklarındaki mesleki bilgi ve yeterlikleri, ... -
Bilgeliğin yordayıcıları olarak entelektüel tevazu ve beş faktör kişilik özellikleri
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencileri üzerinde bilgeliğin yordayıcıları olarak entelektüel tevazu ve beş faktör kişilik özelliklerini incelemektedir. Araştırma nicel bir çalışma olup, ilişkisel desen kullanılmıştır. ... -
Ergenler için sosyal medya mahremiyeti koruma becerileri ölçeği
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu çalışmada, ergenlerin sosyal medya kullanımında mahremiyeti koruma becerilerinin değerlendirilebileceği geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma 11-18 yaş aralığında iki çalışma grubuyla ... -
Aktif öğrenme yaklaşımının 7. sınıf matematik dersi rasyonel sayılar konusunun öğretimine etkisinin akademik başarı, tutum ve kalıcılık düzeyleri bağlamında incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Araştırma, aktif öğrenme yaklaşımıyla matematik öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarına, matematiğe olan tutumlarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini saptamak ve aktif öğrenme yaklaşımı ile ilgili öğrenci ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin ingilizce özyeterlik inançlarının ve kaygılarının incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu çalışma, ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce özyeterlik inançlarını ve İngilizce öğrenme kaygılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, öğrencilerin İngilizce özyeterlik inançlarını ve İngilizce öğrenme kaygılarını ... -
Sığınmacı öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde yaşadıkları sorunlar
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Göç ve sığınma olayları tarih boyunca coğrafyamızda sık karşılaşılan bir durumdur. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının nüfusu içerisinde son yüz-yüz elli yılda göç ve sığınma sonucu ülke topraklarına yerleşenlerin sayısı ... -
Kabul ilgi anne baba tutumu ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkide duygusal özerkliğin aracı rolü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu araştırmanın amacı ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin anne baba tutumunun kabul-ilgi alt boyutu ile İnternet bağımlılığı arasındaki ilişkide duygusal özerkliğin alt boyutu olan bağımsızlık alt boyutunun ...