Eğitim kurumlarında stratejik plan hazırlama ekibi üyelerinin süreçteki uygulamalara ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, eğitim kurumlarının stratejik planlama sürecindeki aşamaların gerçekleştirilme düzeylerinin kurumun bulunduğu yerleşim yeri, kurumun düzeyi/türü, kurumda görev yapan stratejik planlama ekibi üyelerinin cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdemi, kurumdaki kıdemi, branşı, eğitim planlaması ile ilgili eğitim durumu, stratejik planlama ile ilgili eğitim durumu açısından MEB Strateji Geliştirme Başkanlığının yayınladığı `Eğitimde Stratejik Planlama` adlı kılavuza uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel araştırma modellerinden tarama modelinin uygulandığı bir çalışmadır. Çalışmanın evreni, Sivas ilinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı 913 resmi eğitim kurumunda stratejik plan hazırlama ekiplerinde görevli müdür, müdür yardımcıları ve öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemi ise Sivas Merkez ve 14 ilçesinde bulunan, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı 149 resmi kurumda stratejik plan hazırlama ekiplerinde görevli 53 müdür, 105 müdür yardımcısı ve 332 öğretmendir. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının yayınladığı `Eğitimde Stratejik Planlama` adlı kılavuzun ifadelerinden faydalanarak üç bölümden oluşan bir veri toplama aracı geliştirilmiştir. İlk bölümde değişkenlere ilişkin kişisel bilgiler, ikinci bölümde stratejik plan hazırlama süreci öncesinde yapılan uygulamalarla ilgili 13 ifade, üçüncü bölümde ise stratejik planın hazırlanması ve değerlendirilmesi sürecinde yapılan uygulamalarla ilgili 20 ifade bulunmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında yürütülen stratejik planlamaya hazırlık ve stratejik planlama süreçlerine ilişkin stratejik planlama ekip üyelerinin görüşleri; yerleşim yeri, cinsiyet, eğitim planlaması ile ilgili eğitim durumu ve stratejik planlama ilgili eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Ayrıca stratejik planlama ekip üyelerinin planlama sürecine ilişkin görüşlerinin; öğrenim durumu, mesleki kıdem, okuldaki kıdem, okul/kurum türü, branş ve unvan değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla Kruskal-Wallis H testi yapılmıştır. Anlamlı farklılığın belirlendiği ifadelerde farkın hangi grupların görüşlerinden kaynaklandığını belirlemek için Mann Whitney U testi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında; stratejik planlamaya hazırlık sürecinde stratejik planlama ekibi üyelerinin cinsiyetlerine göre dokuz aşamada, öğrenim durumlarına göre dört aşamada, mesleki kıdemlerine göre 11 aşamada, okuldaki kıdemlerine göre bir aşamada, unvanlarına göre beş aşamada, stratejik planlama ile ilgili eğitim durumlarına göre 11 aşamada, eğitim kurumlarının türü/düzeyine göre iki aşamada, eğitim kurumunun bulunduğu yerleşim yerine göre bir aşamada anlamlı farklılık belirlenmiştir. Stratejik planlama ekibi üyelerinin branşına ve eğitim planlaması ile ilgili eğitim durumuna göre herhangi bir aşamada anlamlı farklılık belirlenememiştir. Stratejik planlama ve değerlendirilmesi sürecinde stratejik planlama ekibi üyelerinin cinsiyetlerine göre 17 aşamada, mesleki kıdemlerine göre 20 aşamada, unvanlarına göre 20 aşamada, stratejik planlama ile ilgili eğitim durumlarına göre 20 aşamada, eğitim kurumlarının türü/düzeyine göre üç aşamada anlamlı farklılık belirlenmiştir. Stratejik planlama ekibi üyelerinin branşına, öğrenim durumuna okuldaki kıdemine eğitim planlaması ile ilgili eğitim durumuna, eğitim kurumunun bulunduğu yerleşim yeri değişkenine göre herhangi bir aşamada anlamlı farklılık belirlenememiştir. This research aims to determine the respectability of realization level of the stages in the strategic planning process at educational institutions to `Strategic Planning in Education` which was published by Strategy Development Directorate in terms of where the institution is located, the level of the institution, type of the institution, its variables and statue of members of the strategic planning team working in the institution in terms of the gender, education level, standing, seniority in the institution, branch, educational level for strategic planning. This research is a survey model that is used in descriptive research models. Population; strategic plan preparation team members are managers, deputy principals and teachers who work at 913 education Institutions affiliated to the Ministry of National Education. The sample of the study is 53 principals, 105 deputy directors and 332 teachers employed for the strategic plan preparation teams in 149 official institutions of the Ministry of National Education located in Sivas and its 14 districts. A data collection tool consisting of three sections has been developed by using the statements of `Strategic Planning in Education` published by Ministry of National Education Strategy Development Directorate. The first section includes information about variables, the second section includes 13 statements about the applications made before the strategic plan preparation process and the third section includes 20 statements related to applications about implementation of the strategic planning and evaluation process. The views of strategic planning team members on strategic planning and strategic planning processes carried out in the educational institutions of the Ministry of National Education are explored by using Mann Whitney U Test in order to understand whether it differs significantly according to variables such as their settlement, gender, training status on educational planning and training status on strategic planning or not. In addition, Kruskal-Wallis H Test was used to determine if the strategic planning team members' views on the planning process change according to their education level, vocational seniority, seniority in school, type of school / institution, branch and title. For substantial differences in the expressions, the Mann Whitney U test was used to determine which group's view leads this.Looking at the results of the study; in preparation process of the strategic planning, there are significant differences at 9 stages according to strategic planning team members' gender, and 4 stages for educational status, 11 stages for their seniority, 1 stage for seniority at the school, 5 stages for their titles, 11 stages educational status in strategic planning, 2 stages for the type of educational institutions or the level of educational institutions, 1 stage for the location of the educational institution. According to the branch of the strategic planning team members and the education level related to the education planning, no significant difference was determined at any stage. In the strategic planning and evaluation process, there are significant differences at 17 stages according to gender of the strategic planning team members, and 20 stages for their seniority, 20 stages for their titles, 20 stages for the educational status related to strategic planning, 3 stages according to the type / level of educational institutions. No significant difference was determined according to the branch, the education level in the school, the educational status related to the education planning and the location of the educational institution of the strategic planning team members.
Collections