Birleştirilmiş sınıf ve müstakil sınıf öğretmenlerinin okul kavramı ile ilgili metaforlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günlük hayatta farkında olmadan sıklıkla kullanılan metaforlar, bir düşünceyi daha somut, anlaşılabilir ve açıklayıcı hale getirir. Bu araştırmanın amacı, metaforları kullanarak iki farklı okul türünde görev yapan öğretmenlerin okul kavramına yönelik sahip oldukları zihinsel algıları ve varsa bunlar arasındaki anlamlı farklılıkları ortaya çıkarmaktır. Araştırma grubunu orta ölçekli bir ilde görev yapmakta olan 37 müstakil sınıf öğretmeni ve 42 birleştirilmiş sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Okul…………….gibidir, çünkü……...` ifadesinin yer aldığı cümlenin katılımcılar tarafından tamamlandığı bir form kullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre 79 sınıf öğretmeni tarafından 50 adet metafor üretilmiştir. Bu metaforlar benzer özellikler bakımından sınıflandırıldığında 6 farklı kavramsal kategori ortaya çıkmıştır. Söz konusu bu 6 kavramsal kategori iki okul türüne göre incelenmiş, yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin okula ilişkin algılarının genel anlamda olumlu olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra ortaya çıkan `verimsiz-olumsuz ortam` kategorisinin birleştirilmiş sınıf öğretmenleri tarafından oluşması çalışmanın odak noktası olarak görülmektedir. The metaphors that frequently is used without being aware in daily life make a thought; more concrete, understandable and explanatory. The aim of this study is to reveal the mental perceptions of the teachers who work in two different school types by using metaphors and the significant differences if any. The research group consists of 37 single grade class teachers and 42 multigrade class teachers working in a medium-sized province. In the research, a form was used as a data collection tool which the phrase `School is like ……, because ……` is completed by the participants. The data were analyzed by content analysis method. According to the findings of the study, 50 metaphors were produced by 79 class teachers. When these metaphors were classified in terms of similar characteristics, 6 different conceptual categories emerged. These 6 conceptual categories were examined according to two school types, percentage and frequency values calculated. As a result of the study, it was observed that perceptions of teachers about school were generally positive. Also, the emergence of the unproductive-negative environment category by the multigrade class teachers is seen as the focus of the study.
Collections