Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1-20 of 588
-
10-11 yaş grubu çocukların duygusal zeka düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-24)Bu araştırmanın amacı 10-11 yaş grubu çocukların duygusal zekâ düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışma, bir değişkene ilişkin var olan sayısal değerlerin toplanması, betimlenmesi ... -
100 Temel Eser`de cinsiyet algısının dile yansıması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu çalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005 yılında yayımlanan ortaokul öğrencilerine yönelik hazırlanmış 100 Temel Eser'de cinsiyet algısının adalet temelli bir anlayışla sunulup sunulmadığının tespiti ... -
185 numaralı deftere göre İstanbul medreseleri nüfus (1844)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türk-İslam devletlerinin önemli bir eğitim kurumu olan medreseler, Osmanlı Devleti'nde de önemini korumuştur. Yapmış olduğumuz çalışmada, 1844 yılına ait İstanbul Medreseleri Nüfus Defteriyle ilgili bilgiler verilmeye ... -
187 No`lu Medrese Defteri`ne göre İstanbul medreseleri nüfusu (1844)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türk-İslam devletlerinde önemli bir eğitim kurumu olan medreseler, Osmanlı Devleti'nde de önemini korumuştur. Yapmış olduğumuz çalışmada, 1844 yılına ait 187 nolu İstanbul Medreseleri Nüfus Defteriyle ilgili bilgiler ... -
1980 sonrası sanat ve sanat eğitiminde Türkiye -İran etkileşim
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Türkiye ile İran arasındaki ilişkiler, çok eskilere dayanmaktadır. Son yıllarda ise bu ilişkilerin olumlu anlamda geliştiği bilinmektedir. Uzun yıllar aynı coğrafyada yer alan iki komşu; etnik, kültürel ve sosyal açıdan ... -
1990-2015 yılları arasında yapılan milli eğitim şuraları ve Türk eğitim sistemine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Milli Eğitim Şuraları Milli Eğitim Bakanlığı'nın en yüksek danışma organıdır. Türk Eğitim Tarihi içerisinde oldukça önemli bir yere sahip olan şuralar, Millî Eğitim politikaların belirlenmesinde, yol gösterici rol ... -
2005 hayat bilgisi öğretim programının Piaget`nin çocukta animizm (canlıcılık) olgusuna uygunluğu
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılandırmacı Kuram'ın eğitbilimdeki kurucusu olan Piaget'nin kuramını ortaya koyarken belirlemiş olduğu olgulardan birisi de çocukta animizm olgusudur. Bu olgu çocuklarda canlılıkla ilgili konuların öğrenilmesinde ... -
2010 yılında yürürlüğe giren orta öğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı ve öğretmen görüşleri (Samsun örneği)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi, Millî Mücadele'yle temelleri atılan yeni Türk devletinin kuruluş süreci ile yapılan inkılâpların önemini kavratmak ve Atatürkçü düşünce sistemini gençlere benimsetmek için ... -
4. sınıf fen bilimleri dersinde oyun temelli öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-11)Bu çalıĢma, ilkokul 4. sınıf Fen Bilimleri dersinde oyun temelli öğrenmeuygulamalarının öğrencilerin akademik baĢarısına ve yaratıcı düĢünme becerilerineetkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıĢtır. ÇalıĢmada karma desen ... -
5. sınıf `Canlılar dünyasını gezelim ve tanıyalım` ünitesinin klasik eğitsel oyunlar ve teknoloji destekli eğitsel oyunlarla öğretiminin değerlendirilmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-21)Bu araştırmanın amacı; 5. sınıf Fen Bilimleri dersi Canlılar Dünyasını Gezelim veTanıyalım ünitesi için eğitsel içerikli, klasik ve teknoloji destekli oyunları kapsayanöğretim tasarımları geliştirmek, bu tasarımların ders ... -
5. sınıf `maddenin değişimi` ünitesinde kullanılan bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri, akademik başarıları ve fene yönelik tutumlarına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada, bağlam temelli öğrenmenin 5. sınıf öğrencilerinin `Maddenin Değişimi` ünitesindeki akademik başarılarına, bilgilerini günlük yaşamlarıyla ilişkilendirebilme düzeylerine ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ... -
5. sınıf `yaşamımızın vazgeçilmezi: Elektrik` ünitesinde kullanılan analojinin öğrenci başarısı, tutum, zihinsel modelleme ve kavram yanılgıları üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-22)Araştırmada `Yaşamımızın Vazgeçilmezi: Elektrik` ünitesi kapsamında yer alan basit bir elektrik devresinde lamba parlaklığını etkileyen değişkenler, devre elemanlarının sembollerle gösterimi ve devre şemaları konularının ... -
5. sınıf fen bilimleri dersindeki `Mantarları tanıyalım` konusunda, yer temelli eğitimin akademik başarıya ve tutuma etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-31)Bu çalışmada, Ortaokul 5. Sınıf `Canlılar Dünyasını Gezelim Tanıyalım` ünitesi, `Mantarları Tanıyalım` konusunun yer temelli eğitimle işlenmesinin, öğrencilerin akademik başarısındaki artışa ve Fen Bilimleri dersine yönelik ... -
5.sınıf öğrencilerine programlama öğretiminde hedefe dayalı senaryo kullanımının etkisi ve öğrenci görüşleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın amacı, Senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin programlama performanslarının gelişimi üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu çalışmada senaryo tabanlı öğrenme modelinin, hiç ... -
5E öğrenme modelinin 7.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki akademik başarı ve matematiğe karşı özyeterliklerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu araştırmanın amacı, 5E öğrenme modelinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin, cebir öğrenme alanı birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler konusundaki akademik başarılarına ve matematiğe karşı özyeterliklerine etkisini ... -
5e öğrenme modelinin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf matematik dersi, doğal sayılarda çarpma-bölme işlemi konusunun öğretiminde, 5E Öğrenme Modelinin öğrencilerin akademik başarılarına ve başarılarının kalıcılığına olan etkisini ... -
6. sınıf öğrencilerinin görüntü kavramı ile ilgili kavramsal öğrenmelerinin incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kavramlar, insan yaşamında iletişimin temel öğeleri sayılırken kavramsal öğrenme, yeni öğrenmelere temel oluşturan bir süreç olarak kabul edilmektedir. Geleceğe yön veren fen eğitiminde ise kavramlar ve kavramsal öğrenme, ... -
6. sınıf öğrencilerinin kan dolaşımı ile ilgili düşüncelerinin analizi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-18)Fen eğitiminin temel kavramlarından biri olan kan dolaşımı kavramı öğrenciler tarafından zor algılanmaktadır. Bu kavramın öğrenciler tarafından doğru bir şekilde yapılandırılması sağlanmalıdır.Bu çalışmada ortaokul 6. sınıf ... -
6. sınıf öğrencilerinin okuma tutumlarının okuduğunu anlamaya olan etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim 6. sınıfta okuyan öğrencilerin okuma tutumları ile okuma ilgi ve özelliklerinin okuduğunu anlamaya olan etkisi arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın verilerini, 2010-2011 ... -
6. sınıf öğrencilerinin solunum sistemi ile ilgili zihinsel modellerinin değişimi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin, solunum sistemi ile ilgili öğretim öncesi ve sonrası zihinsel modellerini incelemek ve öğretim sürecinde zihinsel modellerinde meydana gelen değişimi açığa çıkarmaktır.Solunum ...