5e öğrenme modelinin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf matematik dersi, doğal sayılarda çarpma-bölme işlemi konusunun öğretiminde, 5E Öğrenme Modelinin öğrencilerin akademik başarılarına ve başarılarının kalıcılığına olan etkisini belirlemektir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Samsun'da özel bir ilkokulda uygulanmıştır. Uygulamanın çalışma grubunu, deney ve kontrol grubu olarak 4.sınıfların iki farklı şubesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grupları iki şube arasından yansız belirlenmiştir. Dersler araştırmacı tarafından toplam 9 hafta süreyle işlenmiştir. Dersler kontrol grubunda mevcut geleneksel öğretim yöntemleri, deney grubunda ise 5E Öğrenme Modeline göre planlanan ders etkinlikleri uygulanarak yürütülmüştür. Araştırmada, son test ve kalıcılığa bakılmış ve karma desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak 13 kazanımı kapsayan 'Doğal Sayılarda Çarpma-Bölme İşlemi Öğretimine Yönelik Akademik Başarı Testi' son test ve 2 ay sonra tekrar kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencileri ile 5E öğrenme yaklaşımına yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve öğrencilerin etkinlikler sonrası günlük tutmaları sağlanmıştır. Son test ve kalıcılıktan elde edilen verilerin analizi IBM-SPSS 22.0 paket programı, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve günlükler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test ve kalıcılık puanları açısından anlamlı bir farkın ortaya çıktığı gözlenmiştir. Araştırmanın sonucunda deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir fark gözlemlenmiştir. The aim of this study is to determine the effect of 5E Learning Model on the students' succes and the permanence of their achievement in the teaching of the 4th grade mathematics lesson, the multiplication-division process in natural numbers. The study was conducted in a private primary school in Samsun in 2017-2018 academic year. The study group has consisted of students from two different branches of the fourth grade as experimental and control groups. Experimental and control groups were objectively created from two branches. The lessons were taught by the researcher for 9 weaks. While the lessons were taught by following the traditional teaching methods in control group, activities designed according to the 5E Learning Model were applied in the experimental gorup. In the research, the final test-retention and mixed design were used. The Academic Achievement Test for Multiplication and Division Teaching in Natural Numbers, which includes 13 acquisitions was used as a data collection tool and a retention test after 2 months. In addition, semi-structured interviews were conducted with the experimental group students in order to determine their views on the 5E learning approach and the students were kept logs after the activities. While the data obtained from the post test and retention was analyzed by IBM-SPSS 22.0 package program, semi-structured interviews and logs were analyzed by content analysis. At the end of the study, it was observed that there was a significant difference in terms of the post-test and retention scores of the students. The analysis of the study showed a significant difference in favor of the experimental group.
Collections