1990-2015 yılları arasında yapılan milli eğitim şuraları ve Türk eğitim sistemine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Eğitim Şuraları Milli Eğitim Bakanlığı'nın en yüksek danışma organıdır. Türk Eğitim Tarihi içerisinde oldukça önemli bir yere sahip olan şuralar, Millî Eğitim politikaların belirlenmesinde, yol gösterici rol üstlenmiştir. Bu çalışmada; öncelikle genel hatlarıyla ilk Türk devletlerinden günümüze kadar eğitim sisteminde yaşanan yapısal değişim irdelenmiştir. İkinci olarak mevcut eğitim sisteminin en önemli danışma kurulu olan Milli Eğitim Şuralarının tarihçesi, yasal alt yapısı ve 1939'dan bu yana genel hedefleri açısından şura toplantıları ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümünde 1990-2015 yılları arasında gerçekleştirilen şuralarda alınan kararlar kategorik olarak incelenmiş ve kararların Türk Milli Eğitim Sistemine olan etkilerine ilişkin politika analizi yapılmıştır. Bu kapsamda, çalışmanın örneklemini 1990- 2015 yılları arasında gerçekleştirilen Milli Eğitim Şuraları raporları oluşturmaktadır. Betimsel içerik analizi yöntemi ile Nvivo 11 analiz programı kullanılarak yapılacak analizlerde belirtilen tarihler arasında gerçekleştirilen şuralarda alınan kararların içerikleri, uygulamaya geçirilip geçirilmediği, uygulanan kararların etki değerlendirmeleri, diğer taraftan gerçekleşmeyen kararların da gerçekleşmeme nedenleri irdelenmiştir. National Education Councils (NEC) have an important place in the history of the Turkish Educational System. The NEC is the highest counseling body of The Ministry of Education. The NECs undertake a significant role in the making of national education policies. This study begins with an outline of the structural evaluation of the educational system through history from the first Turkish states in Central Asia to the current day. Secondly, the history, the legislative foundation, and the outline of the meetings of the NEC since the first NEC meeting in 1939 have been scrutinized. Finally, in the last part of the study, after a categorical analysis of the decisions, a policy analysis has been conducted to examine the effects of the decisions taken in the NEC meetings from 1990 to 2015 on the Turkish National Educational System. The sample of the study is constituted by the NEC meeting reports between 1990 and 2015. The content analyses of the NEC meeting reports are conducted by using Nvivo 11 software. The content of the decisions taken in these meetings, the status of the decisions whether they were transferred into practice or not, and the effects of the applied and non-applied decisions on the national education system have been examined.
Collections