10-11 yaş grubu çocukların duygusal zeka düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 10-11 yaş grubu çocukların duygusal zekâ düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışma, bir değişkene ilişkin var olan sayısal değerlerin toplanması, betimlenmesi ve sunulmasına olanak sağlayan istatistiksel işlemlere dayandığından betimsel istatistiktir. Araştırmanın örneklemi, Aksaray İli merkezindeki Mustafa Yazıcı İlkokulu/Ortaokulu ve 23 Nisan İlkokulu/Ortaokulu 4 ve 5. Sınıf öğrencilerinden olmak üzere 247 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerini belirlemek amacıyla Yılmaz ve Köse (2008) tarafından geliştirilen 7-13 yaş arası Duygusal Zekâ Ölçeği; saldırganlık düzeylerini belirlemek için ise Şahin (2004) tarafından geliştirilen Saldırganlık Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, sınıf, yaş, hobi değişkeni, enstrüman çalma, anne-baba tutumlarını belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, 10-11 yaş grubu çocukların duygusal zekâ düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasında negatif yönde ve düşük düzeyde ilişki olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur. The aim of this research to search the link between emotional intelligence level and aggressiveness level of children aged 10-11. Because this study is based on existing statistical processes relating to a variant that allowing totalling, describing and presenting numerical value, it is a descriptional statistic. The research's sample consists of 247 students of 4th and 5th grade including 23 Nisan Primary/secondary School and Mustafa Yazıcı Primary/Secondary school in Aksaray city centre. In the research, Emotional İntelligence Scale between 7 and 13 years developed by Yılmaz and Köse (2008) is used to find students' emotional intelligence level ; Primary school children's aggressiveness scale developed by Şahin (2004) is used to find students' aggressiveness level. Furthermore, personal information form is used to determine parent attitude, instrument playing, age, hobby, classroom sex variant. At the end of this research, that 10 -11 years age children have negative and low level relation between emotional intelligence level and attacking level is found. Derived findings are commented and made suggestions in the light of literature.
Collections