EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 521-540 of 588
-
Bilişim teknolojilerinin (BT) coğrafya eğitiminde aktif öğrenmeye etkileri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri metninde `Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme` yeterliğinin göstergelerinden biri olarak kabul edilen bilişim teknolojileri (BT) kullanımının coğrafya derslerinde aktif öğrenmeye ... -
Teaching foreign culture through songs
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Bu çalışmanın amacı, İngilizce şarkıları yabancı kültür öğretiminde bir yöntem olarak kullanmaktır. Bu çalışma, deneysel ve karşılaştırmalı bir çalışmadır. Bu çalışma şarkılar yoluyla ve klasik okuma metinleriyle yabancı ... -
Integration des ressources numeriques dans l`enseignement des langues etrangeres
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Dünya'nın küreselleşmesinin bir sonucu olarak yabancı kültürler ve dillerle her zamankinden daha sık karşılaşmaktayız. Bu nedenle yabancı dil becerileri sadece uluslararası ilişkiler, ticaret ve ekonomi için değil, ... -
The effects of cognitive strategy training on 8th grade learners` writing anxiety and writing achievement
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Yazma becerisi dil öğrenme sürecinde üretimsel bir beceri olmasından dolayı ve hem duyuşsal hem de bilişsel faktörlerin etkileriyle İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmekte olan öğrencilere zorluklar yükleyen bir dil ... -
Die bedeutung des visuellen lesens für die entwicklung einer transkulturellen kompetenz im daf-unterricht
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Görsel anlatım, tartışmalı yansımalar oluşturur. Öte yandan görsel okumanın gerektirdiği görsel dil, beklenti ufuklarını belirleyen bireysel ekin bilgisine dayalı imgelerin, kültürel uzam içerisinde toplumsallaşmasını, ... -
Effects of a reading strategy instruction on 10th grade EFL students` metacognitive awareness
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bilişüstü farkındalık Flavell (1979) tarafından, bireylerin öğrenmelerini zenginleştirmek için kendi bilişsel süreçlerini anlama, kontrol etme ve düzenleme yeteneği olarak tanımlanmıştır. Yabancı dil öğretimi alanında ... -
Ortaokul öğrencilerinin haklarının farkındalığının incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin haklarını farkında olup olmadığını öğrenmek ve bu farkındalığın cinsiyet, sınıf seviyesi, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, aile durumu, kardeş sayısı, aylık ... -
Biyoçeşitliliğe ve biyokaçakçılığa yönelik farkındalık ölçeklerinin geliştirilmesi ve üniversite öğrencilerinin farkındalık düzeyleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırma, farklı bölümlerde okuyan üniversite öğrencilerinin biyoçeşitlilik ve biyokaçakçılık konularına yönelik farkındalık düzeylerini belirlemek için geçerli ve güvenilir ölçekler geliştirmek amacıyla yapılmıştır. ... -
100 Temel Eser`de cinsiyet algısının dile yansıması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu çalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005 yılında yayımlanan ortaokul öğrencilerine yönelik hazırlanmış 100 Temel Eser'de cinsiyet algısının adalet temelli bir anlayışla sunulup sunulmadığının tespiti ... -
Migration und erziehung in den romanen Leyla von FeridunZaimoğlu und Hürriyet Bir sevda Masalı von Nur İçözü
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu tezde Feridun Zaimoğlu'nun Leyla ve Nur İçözü'nün Hürriyet bir Sevda Masalıadlı romanlarında Protagonist olan kadınların bakış açısından Göç ve Eğitim elealınmış ve karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir. Bu ... -
Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının 7. sınıf rasyonel sayılar konusunda öğrencilerin başarısına ve kalıcılığına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu araştırmanın amacı, etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin, sayılar ve işlemler öğrenme alanı rasyonel sayılar konusundaki akademik başarılarına ve kalıcılığına etkisini incelemektir. ... -
Değerler eğitimi bağlamında Zeki Alasya-Metin Akpınar filmleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Değerler eğitimi, değerlerin kontrollü olarak bireylere verilme sürecidir. Bu süreçte, edebiyat, tarih, felsefe vb. dallardan yararlanılır. Aynı şekilde okullarda eğitim gören bireyler de müfredat programları yoluyla ... -
The effects of multiple intelligence based activities on reading performance of efl learners
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu çalışma, çoklu zekaya dayalı etkinliklerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin okuma başarılarına olan etkisini araştırmaktadır. Çalışma kapsamındaki 17 kişi Gaziosmanpaşa Üniversitesi Turizm ve Otelcilik ... -
Üniversite öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan 395 öğrencinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerini belirlemek ... -
Dimension culturelle dans les livres de methode de Français aux ecoles Galatasaray
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Biz bu çalışmada, yabancı dil öğretiminin kültürel yönlerini inceledik. Çalışmamız sırasında Türkiye'de Fransızca eğitiminde önemli bir yere sahip olan Galatasaray okullarının tüm sınıf seviyelerinin (ilkokul, ortaokul, ... -
1990-2015 yılları arasında yapılan milli eğitim şuraları ve Türk eğitim sistemine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Milli Eğitim Şuraları Milli Eğitim Bakanlığı'nın en yüksek danışma organıdır. Türk Eğitim Tarihi içerisinde oldukça önemli bir yere sahip olan şuralar, Millî Eğitim politikaların belirlenmesinde, yol gösterici rol ... -
Christine Nöstlinger ve Gülten Dayıoğlu`nun çocuk romanlarında ailenin çocuk eğitimindeki rolü
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Çalışma, Gülten Dayıoğlu ve Christine Nöstlinger'in romanlarında ailelerin çocuk eğitimindeki rollerinin ne olduğu sorusuna cevap aramaktadır. Bunun için Türk çocuk ve gençlik yazarı Gülten Dayıoğlu'nun `Fadiş` ... -
Matbaa teknolojilerinin grafik tasarım uygulamalarına yansıması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Tarihsel süreç içerisinde baskı teknolojileri grafik tasarım sürecinde önemli rol oynamıştır. Teknolojik gelişmeler grafik tasarım üzerinde kalite, çeşitlilik, kolaylıklar gibi unsurları sağlamasının karşın baskı hazırlık ... -
Yaylı çalgılar öğrenci orkestralarında entonasyon sorunlarını gidermeye ve entonasyonu geliştirmeye yönelik öğretim elemanı görüşleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı, yaylı çalgılar öğrenci orkestralarında entonasyon sorunlarını gidermeye ve entonasyonu geliştirmeye yönelik öğretim elemanları görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi ... -
Fen bilimleri dersi ışık konusuna yönelik geliştirilen bağlam temelli materyalin akademik başarı üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmada, 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi temel ünitelerden biri olan `Işık ve Ses` ünitesinde yer alan `ışık` konusu ile ilgi bağlam temelli yaklaşımı esas alan bir materyal geliştirmek, geliştirilen ...