Yaylı çalgılar öğrenci orkestralarında entonasyon sorunlarını gidermeye ve entonasyonu geliştirmeye yönelik öğretim elemanı görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yaylı çalgılar öğrenci orkestralarında entonasyon sorunlarını gidermeye ve entonasyonu geliştirmeye yönelik öğretim elemanları görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ülkemizdeki Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında yaylı çalgılar öğrenci orkestralarını daha önceden çalıştırmış ve çalıştırmakta olan öğretim elemanlarından, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 13 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulardan, katılımcıların büyük bir çoğunluğunun yaylı çalgılar öğrenci orkestralarında entonasyon sorunlarının giderilmesi ve entonasyonun geliştirilmesi çalışmalarına yer verdikleri, katılımcıların çoğunluğunun sol el konumu ve parmak kalıplarının oturtulmasına yönelik çalışmaları yaptırdığı, tüm katılımcıların entonasyon sorunlarının giderilmesi ve entonasyonun geliştirilmesi açısından dizi çalışmalarının önemli olduğunu vurguladığı, katılımcıların büyük çoğunluğunun, yaylı çalgılar öğrenci orkestralarında entonasyonu olumsuz yönde etkileyen etmenlerin en önemlisinin yetersiz çalışma olduğu görüşünde oldukları, teknik ve işitsel yetersizlikler, çalgı eğitimcilerinin entonasyon konusu üzerinde yeterince durmaması, işitme derslerinin yetersiz geçmesi, akort sorunu, bireysel çalışma yapılmadan grup çalışması yapılması ve seslerin temiz basılamamasının diğer etmenler olduğu ve öğrencilerin entonasyon konusunda görevlerini tam olarak yerine getirmedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar göz önünde bulundurularak, entonasyon sorunlarının giderilmesi ve entonasyonun geliştirilmesi adına yapılan çalışmaların türünü, bu çalışmalara ayrılan zamanı, orkestra şeflerinin bu konuya ne kadar özen gösterdiklerini ortaya koyacak araştırmaların yapılması ve çoğaltılması, sol el konumu ve parmak kalıpları ile ilgili metot veya internetten edinilebilecek kaynakların kullanılması, dizi çalışmalarından yararlanılması, çalışılacak eserin tonuna ait dizi seslerinin yavaş bir şekilde çalınmasıyla, öğrencilerin çalınacak eserdeki sesleri kafalarında canlandırmalarının sağlanması, aynı şekilde dizi seslerinin farklı tartım kalıplarıyla çalınarak çeşitlilik sağlanması, entonasyonu olumsuz yönde etkileyen etmenleri en aza indirebilmek adına orkestra çalışmalarının yapılacağı alanın düzenlenmesi, bireysel çalışmalara önem verilmesi, öğrencilerin entonasyon konusunda bilgilendirilmesi, entonasyon sorunlarını giderebilmeleri adına yol gösterilmesi, entonasyonun geliştirilebilmesi adına çeşitli uygulamalar yapılması önerilerinde bulunulmuştur. The purpose of this research is to analyze views of instructors on solving the intonation problems and improving intonation in student orchestras of string instruments. Qualitative research method has been used in the research. The study group of the research consists of 13 instructors who trained before or are still training in the student orchestras of string instruments in Departments of Music Education in our county. In this research, the data is collected by the semi-structured interview form developed by the researcher in accordance with the expert views. According to results of the research, the findings of the study revealed that majority of the participants runs some studies to improve intonation and solve intonation problems, most of the participants make some studies on organizing finger shifting and position of the left hand, in addition to these, all the participants emphasize the importance of scale studies to solve intonation problems and improve intonation. Also, majority of the participants think that inadequate studies is the most important factor that negatively affects intonation in the student orchestras of string instruments. Furthermore, other participants emphasize that other important negative factors are technical and auditory deficiencies, the inadequacy of instrumental educators on the subject of intonation, the inability of audition lessons, the problem of tuning, the group work without the individual work, inability to press the sounds fully and the students don't fulfill their responsibilities properly in the fields of intonation. By taking these findings into consideration, it might be suggested to do and augment researches revealing the types of studies to improve intonation and solve intonation problems, the spent time on these studies and how much the conductor cares about the issue, to use method or sources from the internet about the position of the left hand and finger shifting, to use scale studies, to let students imagine the sounds of the piece to be performed by playing the scale sounds of the tone of the piece to be performed in a slow way ,to provide diversity by playing the scale sounds in different rhythm patterns in the same way, to organize the place where the orchestral performances are displayed to minimize the factors affecting intonation negatively, to attach importance to individual performances, to enlighten the students about the intonation, to lead them to solve the intonation problems and to run some studies to help them improve intonation.
Collections