EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 501-520 of 588
-
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri: Samsun ili örneği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacını, sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimindeki yeterlilik düzeyinin belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerin bir arada yer aldığı karma yöntem ... -
Tarih olaylarının sosyoloji kavramlarıyla ilişkilendirilerek öğretilmesinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Sosyal bilimler adı altında toplanan ve bazı görüşlere göre, kültür bilimleri, tin bilimleri veya ahlak ve davranış bilimleri olarak nitelendirilen bilimler yekûnu içerisinde tarih ve sosyoloji önemli iki bilimdir. Bu ... -
Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan etkin vatandaşlık öğrenme alanı kazanımlarının uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin güncellenen sosyal bilgiler öğretim programında (2018) yer alan etkin vatandaşlık öğrenme alanı kazanımlarının uygulanabilirliğine yönelik görüşlerini tespit etmektir. ... -
Üniversite öğrencilerinin insan ilişkilerinde manipülasyon ve kendini sabotaj düzeyleri ilişkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Bu çalışma üniversite öğrencilerinin insan ilişkilerinde manipülasyon ve kendini sabotaj düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Samsun Ondokuz Mayıs ... -
İlkokul öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada sınıf öğretmenlerinin rolü
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin öğrencilerine kitap okuma alışkanlığıkazandırmalarındaki rollerine ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırma evrenini 2014 – 2015 eğitim – öğretim yılında Samsun iline ... -
Lise coğrafya öğretiminde iklim konularına ilişkin öğrencilerin kavram yanılgılarının değerlendirilmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Coğrafya dersinde iklim konularının, lise öğrencilerinin zorlandıkları konular arasında en üst sıralarda olduğu söylenebilir. Bu çalışmada, öğretmen görüşleri doğrultusunda lise coğrafya öğretim programında yer alan iklim ... -
Türk eğitiminde muhafazakârlık: 1959-60 dönemi köy enstitüleri- imam-hatipler örneği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırma, 1950- 60 dönemi Türk eğitiminde muhafazakâr ideolojinin varlığını Köy Enstitüleri ve İmam Hatipler örnekleri üzerinden tespit etmeyi amaçlamaktadır. Muhafazakârlık kavramının tanımına ve bu ideolojinin başat ... -
Söz, ezgi ve usûl bakımından Samsun yöresi türküleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmada, TRT Türk Halk Müziği nota arşivinde Samsun yöresine ait olarak kayıtlı bulunan 29 adet türkü; söz, ezgi ve usûl gibi unsurlar bakımından incelenmiştir. Türkülerin ortak özelliği olan bu unsurlar hakkında ... -
The role of cartoons in teaching grammar in EFL classes
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Yapılan bu araştırmada, gramer öğretiminde karikatürlerin rol aldğı ders etkinlikleri hazırlanmış olup, bu etkinliklerin Samsun Tekkeköy Aşağıçinik Ortaokulu'ndaki 8. sınıf öğrencileri üzerindeki etkisi incelemiştir. ... -
İlkokul öğrencilerinin çevre ve çevre sorunları ile ilgili algıları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-29)Günümüzde çevre sorunlarının hızla artması Dünya'nın birçok yerinde olumsuz sonuçlar meydana getirmektedir. İnsanların aldığı önlemlerin yetersiz kalması ve bilinçsiz davranışları çevre sorunlarının daha fazla artmasına ... -
Ortaokul sosyal bilgiler dersi içeriğinin öğrencileri lise tarih ve coğrafya dersi öğretimine hazırlama durumunun öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada, ortaokul sosyal bilgiler dersi içeriğinin öğrencileri lise tarih ve coğrafya dersinin öğretimine hazırlama durumu katılımcı öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmektedir. Samsun ilinin İlkadım, Atakum ... -
Anadolu liselerinde EBA ve Fatih Projesi aracılığıyla Almanca öğretimi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Günümüz teknolojisinin geldiği boyut, sınıf ortamında klasik öğrenci-öğretmen ilişkisinin teknolojik imkânlar dâhilinde değişimine neden olmaktadır. Video, internet gibi multimedya araçları ve akıllı tahta gibi donanımlar, ... -
Azerbaycan`da öğrenim gören üniversite öğrencilerinin empati düzeyi ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Bu araştırmada Azerbaycan da öğrenim gören üniversite öğrencilerinin empati düzeyi ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada öğrencilerin empati düzeyi ile kişilik özellikleri arasında ... -
Yabancı sanatçıların, Türkiye Cumhuriyetinin ilk döneminde, kadın sanatçıların eserleri üzerindeki yansımaları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu tezimde birinci bölümde öncelik olarak türk resim sanatının Cumhuriyet Dönemine gelen sürece kadar Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı ile gelen yenilikler sonucunda yurtdışından gelen yabancı sanatçıların türk resim ... -
Gerçekçi matematik eğitimi temelli öğrenme ortamında 8.sınıf öğrencilerinin karekök kavramını oluşturma süreçleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın amacı 8.sınıf öğrencilerinin Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımına uygun şekilde hazırlanan öğretim ortamında karekök kavramını oluşturma süreçlerini incelemektir. Çalışma, Karadeniz Bölgesi'nde ... -
1980 sonrası sanat ve sanat eğitiminde Türkiye -İran etkileşim
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Türkiye ile İran arasındaki ilişkiler, çok eskilere dayanmaktadır. Son yıllarda ise bu ilişkilerin olumlu anlamda geliştiği bilinmektedir. Uzun yıllar aynı coğrafyada yer alan iki komşu; etnik, kültürel ve sosyal açıdan ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin eğitime ilişkin inançları ile akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin eğitime ilişkin inançları ile akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Samsun ilinin Atakum, Canik, İlkadım ve Tekkeköy ... -
Üstün zekâlı olan ve olmayan ortaokul öğrencilerinin kariyer gelişimleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Bu araştırmanın amacı ortaokulda öğrenim görmekte olan üstün zekâ tanısı almış ve normal zekâ düzeyindeki 5. , 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin kariyer gelişim düzeylerinin sosyo-demografik değişkenler açısından ve üstün ... -
Documents authentiques écrits dans les manuels Saison, Le Nouveau Taxi et Echo
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Biz bu çalışmada, Saison ( A1'den B1'e), Le Nouveau Taxi ( A1'den B1'e), ve Écho ( A1'den B1'e), ders kitaplarındaki yazılı otantik belgeleri tespit etmeye çalıştık. Çalışmamız nitel bir ... -
İlkokullarda oyun temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin okula bağlanma ve kural bilinci düzeyine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Bu çalışma, oyun temelli öğrenme yönteminin, ilkokul öğrencilerinin okula bağlanma ve kural bilinci düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma iki farklı çalışma grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. İlk ...