Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının 7. sınıf rasyonel sayılar konusunda öğrencilerin başarısına ve kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin, sayılar ve işlemler öğrenme alanı rasyonel sayılar konusundaki akademik başarılarına ve kalıcılığına etkisini incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Samsun ili Bafra ilçesindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 48 7. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Yarı-deneysel desenin kullanıldığı bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemiyle bir deney ve bir kontrol grubu belirlenmiştir. 7 hafta boyunca deney grubu ile dersler etkinlik temelli öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen ders planlarıyla işlenirken, kontrol grubunda ise dersler düz anlatım yöntemine göre işlenmiştir. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen `Rasyonel Sayılar Öğretimine Yönelik Başarı Testi` ile toplanmıştır. Nitel veriler ise gözlem ve görüşme formaları kullanılarak elde edilmiştir. Başarı testi ile elde edilen verilerin analizi TestAn paket programı kullanılarak yapılmıştır. Görüşme formu verileri ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel analizleri sonucunda etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencileri ile düz anlatım yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin hem başarı testi hem de kalıcılık testi puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel analizleri sonucunda ise etkinlik temelli öğrenme yaklaşımı ile öğrenciler yaparak yaşayarak öğrenebilmeyi, öğretim materyallerini kullanabilmeyi, etkinlikler geliştirebilmeyi, farklı düşünce ve görüşlere saygı duyabilmeyi, birbirleriyle tartışabilmeyi, eleştirel ve yaratıcı düşünebilmeyi öğrendikleri sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrencilerle gerçekleştirilen görüşmelerden ve yapılan gözlemlerden elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin derse olan ilgilerinin ve motivasyonlarının da arttığı görülmüştür. The aim of this study is to examine the effect of activity-based learning approach to 7th grade students' academic success and its permanence in numbers, operation learning and rational numbers. The study was conducted with 48 seventh grade students studying in a public school in Samsun province, Bafra district in the 2018-2019 academic year. In this study where quasi-experimental design was used, an experimental group and control group were determined through the method of purposeful sampling. While the lessons were taught with the lesson plans developed in accordance with the activity based learning approach in the experimental group, they were taught in accordance with the direct instruction method in control group. The quantitative and qualitative research methods were used in the study. Quantitative data were collected with the `Success Test Regarding Teaching of Rational Numbers`. On the other hand, qualitative data were obtained using observation and interview forms. The analysis of the data obtained with the success test was made using the TestAn packaged software. Interview forms were analysed with content analysis. As a result of the quantitative analyses of the study, it was found that there was a significant difference between the experiment group students to whom activity based learning approach was applied and the control group students to whom direct instruction method was applied in terms of success and the permanence test scores. On the other hand, following the qualitative analyses of the study, it was found that students learned to learn by doing and living, how to use teaching materials, how to develop activities, to be able to respect different thoughts and viewpoints, to be able to discuss with each other and think critically and creatively. Moreover, following the data obtained as a result of the interviews conducted with the students and the observations made, it was seen that students' interest in the lesson and their motivations increased.
Collections