Migration und erziehung in den romanen Leyla von FeridunZaimoğlu und Hürriyet Bir sevda Masalı von Nur İçözü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde Feridun Zaimoğlu'nun Leyla ve Nur İçözü'nün Hürriyet bir Sevda Masalıadlı romanlarında Protagonist olan kadınların bakış açısından Göç ve Eğitim elealınmış ve karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir. Bu edebi eserlerin seçimindeyapıtların tematik benzerliklerin olması yanı sıra iç ve dış göçün yarattığı sonuçlarbağlamında önemli teorik açılımların oluşu rol oynamıştır. 'Leyla' yapıtındaekonomik nedenlerle Türkiye'den Almanya'ya, 'Hürriyet' adlı yapıtta ise savaşnedeniyle Yunanistan'dan Türkiye'ye göç ve göçün etkileri teorik veriler ışığında elealınmış ve anlatılmıştır. İster ekonomik nedenle ister savaş nedenleriyle veyaherhangi bir nedenle oluşan kitlesel göçlerde en çok kadınlar ve çocuklaretkilenmiştir. Yine bu göçler sırasında oluşan eğitim sorunsalına çözüm önerilerinikadınlar getirmiştir. Seçili yapıtlarda zamansal sürem içinde çoğunlukla kendiayakları üzerinde durmaya çalışan, duygularını ifade edemeyen kadın figürlerinisınandığı ve ötekileştirdiği bir kurgusal dünya aktarılmıştır. Her iki yapıttaki kadınfigürleri hem kendi varoluşunu hem de göç sırasında sosyal bilinçlerini engelleyicitüm etmenlere karşı inatla savunmaya çalışan ama kaybeden kadın tipleriyansıtılmıştır. This thesis examines the concepts of migration and education from the viewpoints offemale protagonist inthe novels Leyla by Feridun Zaimoğlu and Hürriyet Bir SevdaMasal by Nur İçözü. The novels in question have been selected because of theirthematic similarities and because they include significant theoretical perspectivesregarding the consequences of internal and external migration. Leyladeals with amigration from Turkey to Germany for economic reasons and Hürriyet deals withone from Greece to Turkey because of war, both novels depicting the effects ofmigration. Whether it is for economic reasons or because of a war, or for any otherreason, mass migrations have always had the greatest influence on women andchildren. The problem of education that comes along with migration has again beenoffered solutions by women. The two novels depict female figures that mostly try tostand on their own feet and are unable to express themselves emotionally; thesewomen are tried and marginalized by the world they live in. Both novels depictfemale figures who relentlessly try to defend and preserve their own existence andsocial consciousness against all odds, but still lose.
Collections