EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 588
-
Müzik dinleme etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-22)Bu araştırmanın amacı, müzik dinleme etkinliklerinin, ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisini; cinsiyet, sınıf ve ders değişkenlerine göre ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim ... -
Ters yüz sınıf uygulamalarının fen bilimleri 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, zihinsel risk alma ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersinde ters yüz sınıf uygulamasının öğrenci başarısına, hatırlama düzeyine, zihinsel risk alma becerisine ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisini araştırmaktır. ... -
Psikolojik danışmanların sosyal destek anlayışı ile tolerans düzeyleri arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-13)Bu araştırmanın amacı, psikolojik danışmanların sosyal destek anlayışı ile tolerans düzeyleri arasındaki ilişkiyi, psikolojik danışmaların cinsiyet, alandan /alan dışından oluş ve mesleki memnuniyet düzeylerine göre ... -
İlkokul öğretmenlerinin bedensel cezaya ilişkin tutumları ile karakter eğitimi yetkinlikleri arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-02)Bu çalışma ilkokul öğretmenlerinin bedensel cezaya ilişkin tutumları ile karakter eğitimi yetkinlikleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Adana ili merkez ... -
Müzik öğretmeni adaylarının koro ve yönetimi dersine ilişkin görüşleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-19)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinin güzel sanatlar eğitimi bölümlerine bağlı müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim görmekte olan müzik öğretmeni adaylarının son sınıfta aldıkları ''Koro ve ... -
Destekleme ve yetiştirme kursları bağlamında sosyal bilgiler öğretmenleri, kurs merkezi yöneticileri ve öğrenci görüşleri: Eskişehir ili örneği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkelerin eğitim sistemleri, kendi eğitim kurumları aracılığıyla öğrencilere birtakım hedef davranışları kazandırmak istemektedir. Bu süreçte kurumlar yetersiz kalabilmekte ve eksik kazanımları giderebilmek, merkezi sınavlara ... -
Üniversite öğrencilerinde narsisistik eğilimler, bağlanma stilleri ve sosyal medya kullanımı
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin narsisizm düzeyleri ile Facebook kullanımları ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkileri değerlendirmektir. Ayrıca araştırmada cinsiyet değişkeni açısından narsisizm düzeyleri, ... -
Evli bireylerin kök aileleriyle ilişkileri ve evlilik uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma evli bireylerin kök aileleriyle ilişkileri ve evlilik uyumları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla evli bireylerin kök aileleriyle ilişkileri (aile ortamı, anneyle ilişkiler, babayla ... -
Using starlogo in education: Developing educational game with pragrammingStarlogo tng yazılımını kullanarak görsel programlama yardımıyla eğitsel oyun tasarlanması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Programlama eğitimi, son zamanlarda bilişim teknolojileri alanında temel konulardan biri haline gelmiştir. Fakat öğrenciler genelde metin tabanlı programlama dillerinin karmaşık yapısından dolayı bazı zorluklarla ... -
Türkiye`de program değerlendirme ile ilgili problemler (Samsun ili örneği)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir eğitim programı işlevsellik, esneklik, bilimsellik, uygulanabilirlik gibitaşıması gereken tüm özelliklere, etkin bir program değerlendirme süreci sonucundasahip olur. Etkin bir program değerlendirme, sistematik, bilimsel ... -
Die anwendung des gehirngerechten lernens anhand von märchen im fremdsprachenunterricht und ihre auswirkung auf den schülererfolg
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Beyin Temelli Öğrenme yönteminin öğrencilerin yabancı dil dersindeki başarısı üzerine etkisini incelemektir.Bu çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, ... -
Enseignement de la grammaire en classe du FLE selon la perspective co-actionnelle
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-10)Yabancı dil öğretimi ve öğreniminde kullanılan yöntemler ve yaklaşımlar zamanla değişmiş ve gelişmiştir. Son yıllardaki yöntem ve yaklaşımlar özellikle dilin bir iletişim aracı olduğundan yola çıkarak konuşma dili üzerinde ... -
Metaphores d`animaux dans le Mesnevi de Mevlana et dans les fables de La Fontaine et leurs dimensions didactiques
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-10)İnsanoğlu varoluşundan günümüze kadar geçen zaman içinde yaşamı ile ilgili iyi ya da kötü seçimler yapmıştır. Bazen hür iradesinin, bazen de çevresel faktörlerin etkisi ile ortaya çıkan bu seçimler, doğal olarak olumlu ve ... -
Turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokullarında ikinci yabancı dil Almanca ders kitaplarının incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Meslek çeşitliliğinin arttığı ve gittikçe özellikleştiği günümüzde, mesleğe özgü yabancı dil öğrenimi büyük önem kazanmış durumdadır. Yabancı dil konuşan insanlarla en fazla iletişime geçilen sektörlerden biri turizm ... -
Üniversite öğrencilerinde kabul ve kararlılık terapisine dayalı psikoeğitim programının yaşamın anlamı düzeyine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-02)Bu araştırmanın amacı kabul ve kararlılık terapisine dayalı geliştirilen psikoeğitim programının bireyin yaşamlarını anlamlandırmalarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada Solomon Dört Grup Deneysel Modeli kullanılmıştır. ... -
Simülasyon ve animasyon destekli 5e modelinin öğretmen adaylarının fen başarısı ve motivasyonlarına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)Bu çalışmanın amacı, simülasyon ve animasyonla destekli 5E modeli uygulamasının öğretmen adaylarının fen başarısı ve motivasyon düzeyleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubu bir üniversitenin sınıf ... -
Ergenlerin öz-yeterlikleri ile psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-03)Bu araştırma, Sinop il merkezinde öğrenime devam eden ortaöğretim okullarındaki ergenlerin öz-yeterlikleri ile psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır.Araştırmada ... -
STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç ve yaşam becerileri üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-28)Bu çalışmada, STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) uygulamalarının fen bilgisi öğretim programına entegrasyonunun öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç ve yaşam becerileri üzerine etkisinin belirlenmesi ... -
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde aktif öğrenme yaklaşımı doğrultusunda Jigsaw II tekniğini kullanmanın akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-02)Bu çalışmada, aktif öğrenme yaklaşımı doğrultusunda Jigsaw II tekniğine uygun olarak düzenlenen öğretimin, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmiş oldukları ... -
Bilişsel-davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma programının ergenlerin ruminasyon düzeylerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-24)Bu araştırmanın amacı, bilişsel-davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışmanın ergenlerin ruminasyon düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmada Solomon Dört Gruplu Deneysel Model kullanılmıştır. Buna göre ...