İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde aktif öğrenme yaklaşımı doğrultusunda Jigsaw II tekniğini kullanmanın akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, aktif öğrenme yaklaşımı doğrultusunda Jigsaw II tekniğine uygun olarak düzenlenen öğretimin, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmiş oldukları bilgilerin kalıcığına etkisi incelenmiştir. Bu çalışma 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında deney ve kontrol grubunda bulunan toplam 60 öğrencinin katılımı ile Balıkesir' in Bandırma ilçesinde bulunan bir ilkokulda yapılmıştır. Bu çalışma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre düzenlemiştir. Başarı testi gruplara uygulama başlamadan once ön test, uygulama bittikten sonra son test, uygulama bittikten dört hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Bu çalışma toplam on üç hafta sürmüştür. Bu on üç haftanın dokuz haftasında gruplara uygulama yapılmıştır. Uygulama bitminden dört hafta sonra gruplara başarı testi uygulanarak bilgilerin kalıcılığı incelenmiştir. Gruplar oluştulurken öğrencilerin uygulanmış olan ön testten aldıkları puanlar ve Kişisel Bilgiler Formu'ndan elde edilen verileri göre belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine aktif öğrenme yaklaşımı doğrultusunda Jıgsaw II tekniğine uygun olarak hazırlanan öğretim yapılırken, kontrol grubu öğrencilerine gelenek yaklaşım doğrultusunda hazırlanan öğretim yapılmıştır. Başarı testinden elde edilen verilerin aritmetik ortalaması ve standart sapma değerleri belirlendikten sonra grup içi ilişkili örneklemler t-testi ve gruplar arası bağımsız örneklemler t-testi analizleri yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, aktif öğrenme yaklaşımı tekniği Jigsaw II'nin uygulandığı deney grubunun son test ve kalıcılık testi aritmetik ortalamaları, öğretmen merkezli geleneksel yaklaşımın uygulandığı kontrol grubunun son test ve kalıcılık testi aritmetik ortalamaları arasında yapılan t-testi analizleri sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu sonuçlara dayanarak, aktif öğrenme yaklaşımı Jigsaw II tekniğine göre yapılan öğretimin, geleneksel yaklaşımla yapılan öğretimden daha etkili olduğunu ve bu teknikle öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olduğunu söyleyebiliriz.Anahtar Kelimeler:Başarı, kalıcılık, aktif öğrenme, geleneksel öğretim, fen bilimleri öğretimi In this study, effects of education according to Jigsaw II technique in line with the active learning approach on the academic success and persistency of knowledge learnt in science class by primary school, fourth grade students were researched. This study was conducted at a primary school located in Bandırma county of Balıkesir province with the participation of total 60 students contained in test and control groups during 2016-2017 academic year. This study was drafted according to quasi-experimental pattern with preliminary test-final test control groups. Preliminary test was conducted before implementing the success test to the groups, final test was conducted after the success test is completed and persistency test was conducted after four weeks after the success test is completed. This study was continued for total of thirteen weeks. Tests were performed on groups for nine out of thirteen weeks. Success test was conducted on groups in four weeks after the completion of implementation and persistency of knowledge was analyzed. Groups were formed according to data obtained from Personal Information Form and the scores received from preliminary test conducted on students. Test group students were educated according to Jigsaw II technique in line with active learning approach and control group students were educated in line with the traditional approach. After determining the arithmetic average of data obtained from the success test and standard deviation values, intra-group relevance sample t-test and inter-group independent sample t-test analysis were conducted. As a result of this research; significant difference in favour of the test group was found as a result of t-test analysis conducted between final test and persistency test arithmetic averages of control group implemented with teacher-based traditional approach and persistency test arithmetic average and final test of control group implemented with Jigsaw II technique in line with active learning approach. Based on these results, we may emphasize that the education conducted according to Jigsaw II technique in line with active learning approach is more effective than the education conducted wit traditional approach and that the knowledge gained through this technique is more persistent.Key Words:Success, persistency, active learning, traditional education, science teaching.
Collections