Simülasyon ve animasyon destekli 5e modelinin öğretmen adaylarının fen başarısı ve motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, simülasyon ve animasyonla destekli 5E modeli uygulamasının öğretmen adaylarının fen başarısı ve motivasyon düzeyleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubu bir üniversitenin sınıf eğitimi anabilim dalı 2. sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Çalışmada bir deney grubu ve bir kontrol grubu olmak üzere iki grup yer almaktadır. Araştırmada yarı deneysel desen uygulanmıştır. Deney grubuna (N:24) simülasyon ve animasyon ile desteklenmiş 5E modeli uygulanırken kontrol grubuna (N:22) öğretmen merkezli yöntemler uygulanmıştır. Çalışmada kullanılan fen başarı testi araştırmacı tarafından hazırlanmış olup geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları farklı bir örneklem üzerinde gerçekleştirilmiştir. Fen başarı testi deneysel süreç başında ve sonunda her iki gruba ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre deney ve kontrol gruplarının fen başarı puanları arasında deney grubu lehine manidar bir farklılık meydana gelmiştir. Grupların motivasyon düzeylerini ölçmek için Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi kullanılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde deney ve kontrol gruplarının motivasyon düzey puanları arasında deney grubu lehine manidar bir farklılık görülmüştür. Uygulamaların kalıcılık düzeylerini belirlemek için fen başarı testi dört hafta sonra her iki gruptaki öğretmen adaylarına yeniden uygulanmıştır. Kalıcılık testi sonuçlarına göre, deney ve kontrol gruplarının puanları arasında deney grubu lehine manidar bir farklılık görülmektedir. Araştırma sonuçları hem fen başarı puanları hem de motivasyon düzeyleri açısından yapılan birçok araştırmanın sonuçları ile paralellik göstermektedir. Bu çerçevede fen eğitimin birçok deney ve etkinlik bazı olumsuzluklardan dolayı (maliyet, güvenlik, alt yapı yetersizliği vb.) yapılamamaktır. Animasyon ve simülasyona yapılan bu tür uygulamaların, bu olumsuz durumları çoğunu ortadan kaldırabileceği ve öğretim ortamını zenginleştirebileceği düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmanın sonuçlarının fen bilimleri eğitimi alanına katkı sağlayacağı ileri sürülebilir. The aim of this study is to investigate the effect of the 5E model application supported by simulation and animation on the academic achievement and motivation levels of the teacher candidates. The study group consisted of students who were in the 2nd grade of a university education program. There are two groups in the study, one experimental group and the other control group. A semi-experimental design was applied in the study. In experiment group (N: 24) 5E model supported by simulation and animation was applied. In the control group (N: 22), teacher-centered teaching methods were applied. The academic achievement test of the study was prepared by the researcher and validity and reliability studies were performed. Before and after the completion of the academic achievement test, groups were administered pre-test and post-test. According to the results of the research, there is a significant difference between the academic achievement scores of the experimental and control groups in favor of the experimental group. The Teaching Materials Motivation Questionnaire was used to measure the motivation skills of the groups. When the results are examined, there is a significant difference in the motivation skill scores of the experimental and control groups in favor of the experimental group. To examine the effects of retention, the academic success retention test was reapplied to the teacher candidates in both groups after four weeks. When the retention test results are examined, there is a significant difference between the retention scores of the experimental and control groups in favor of the experimental group. The results of the research are similar to those of many researchers conducted in terms of academic achievement and motivation skills. In this context, many experiments and activities in science education cannot be done due to some negativity (cost, security, inadequacy of infrastructure etc.). Such practices in animation and simulation are thought to that they can remove these negative situations from the very beginning and enrich the teaching environment. The results of working in this context are thought to contribute to the field of science.
Collections