Enseignement de la grammaire en classe du FLE selon la perspective co-actionnelle
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğretimi ve öğreniminde kullanılan yöntemler ve yaklaşımlar zamanla değişmiş ve gelişmiştir. Son yıllardaki yöntem ve yaklaşımlar özellikle dilin bir iletişim aracı olduğundan yola çıkarak konuşma dili üzerinde yoğunlaşmaktadır. 2000'li yıllardan itibaren eylem odaklı yaklaşım yabancı dil olarak Fransızca'nın öğretimi alanına giriş yapmıştır. Bu yeni perspektif, sosyal ortak eylemi yabancı dil öğrenimiyle bütünleştirmeyi amaçlamaktadır. Dolayısıyla, yabancı dil öğretiminde her yönden köklü değişikliklere yönelinmiştir. Hiç şüphesiz, dilbilgisi öğretim yöntemi de bu değişimlerden biridir. Bu araştırmada, ortak eylem odaklı perspektife göre yabancı dil Fransızca sınıfında, dilbilgisi öğretimi irdelenmeye çalışıldı. Bu amaçla, geçmişte kullanılan yöntemlerde dilbilgisinin nasıl ele alındığı üzerinde duruldu. Sonra, ortak eylem amaçlı yöntemin ilkeleri ele alınarak, dilbilgisi öğretimi açısından Alter Ego 1, Echo A1, Métro Saint-Michel 1 incelendi. Geleneksel yöntemlerin aksine, bunların söz edimlerini, durumları dikkate alarak ve bunları örtülü bir dilbilgisine uygulayarak verdikleri görüldü. Dilbilgisi uygulaması, belirtilen kitaplardan seçilen örnekler ve alıştırmalarla somutlanmaya çalışıldı. Sonunda, öğrenenin dilsel gereksinimlerine göre dilbilgisi öğretim süreçlerinin neler olduğunu görme olanağını veren bir sonuca ulaşıldı. The methods and approachs used in foreign language teaching and learning have changed and evolved over time. Last methods and approaches concentrate particularly on the spoken language by looking at language which is a communication instrument. Begining from the 2000s, co-action oriented perspective has entered into the domain of teaching French as a foreign language. This new perspective aims to integrate the social co-action with foreign language learning. Therefore, it has been addressed the fundamental changes in every aspect for teaching a foreign language. Undoubtedly, teaching grammar is also one of these changes. In this research, we attempted to study teaching grammar in French foreign language classroom according to the co-action oriented approach. For this reason, we put emphasis on how to teach grammar according to the methods used in the past. After examining the principles of the co-action oriented approach, we observed Alter Ego 1, Echo A1, Métro Saint-Michel 1 in terms of teaching grammar. Unlike traditional methods, we have seen that these ones take into consideration the speech-acts and situations and they give them by applying them to the implicit grammar. We tried to concretize the practice of grammar with examples and exercices selected from the mentioned books. At last, we reached a conclusion which allows us to see grammar teaching processes according to learners linguistic requirements.
Collections